Ga naar inhoud
  • 0

Passat 1.9PD VS Passat 2.0CR Bluemotion


unibox

Vraag

Ik heb nu een passat 1.9PD 105pk (BJ 2007), nu is het tijd om een nieuwe wagen te kiezen en ik vroeg mij af hoe die nieuwe 2.0 Bluemotion 110pk rijd tegenover de oude? Normaal ging ik de 136pk of 143 kiezen, maar met de crisis zijn de prijzen de lucht in gegaan :-(

 

Het is leasing, dus chippen is geen optie (persoonlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zat met hetzelfde dilemma. Eigenlijk de wens voor een 140 Pk, maar ja te duur voor de lease.

 

Ik heb nu dus ook de Bluemotion en ben er best te vreden mee. Rijd zeker goed en is veel stiller dan de vorige. Kwa vermogen moet ik zeggen dat het mij niet tegenvalt, maar het is ook geen monster. Vooral in zn vijf komt ie net wat te kort. Je kent het wel, als je achter een vrachtwagen zit en je wilt van 90 naar 120 dan is zn vijf daar net te lang voor. In zn 4 gaat dit wel stukken maar je blijft je een ongeluk schakelen.

 

Overigens biedt VW zelf een Chip aan voor deze auto. Ik heb zelfs een showroommodel zien staan die gechipt was (ja het was een bluemotion), dus dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Enige nadeel is dat dit behoorlijk aan de prijs is (volgens mij ca 1200 Eur.) en ze "slechts" 125 Pk beloven. Zelf ben ik dus nog even aan het kijken hoe ik dit met toestemming van de leasemaatschappij ergens anders kan laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden