Ga naar inhoud
  • 0

Powerboxx


passat3b5

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Citaat andere site:

 

Elke injectiemotor is voorzien van een ECU, de zogenaamde Electronic Control Unit. De ECU regelt o.a. de injectie, de lucht/brandstof verhoudingen en het ontstekings-tijdstip. Dit allemaal als functie van parameters zoals toerental, temperatuur en dichtheid van de lucht, stand van het gaspedaal, accuspanning, etc. Bij turbo-motoren bepaald de ECU ook de laaddruk.

 

Al deze gegevens worden verzameld door één of meerdere (EPROM)-chips. Chiptuning houdt in dat men de orginele opgeslagen informatie in de chip(s) vervangt door geoptimaliseerde gegevens om het vermogen en het koppel te verhogen; dit met het oog op een aangenamer en vlotter motorkarakter. Dit alles zonder de geldende emissie-eisen uit het oog te verliezen.

 

De powerbox zorgt voor meer brandstofinspuiting.

De moderne auto is voorzien van een motormanagement systeem (ECU) die electronisch de brandstof inspuiting regelt, afhankelijk van diverse kenvelden die tesamen de inspuithoeveelheid bepalen. De ingespoten hoeveelheid wordt teruggemeld naar de ECU, die daarop dan weer meer of minder brandstof zal inspuiten. De powerbox gaat dit terugmeldsignaal iets verzwakken, daardoor zal de ECU de eerst volgende keer meer brandstof zal inspuiten, wat tot gevolg heeft dat de auto beter presteert. Doordat de ECU zo'n beetje alle sensoren bewaakt kan men niet ongestraft een weerstand in de terugmeldlijn plaatsen. Dit zou een storing kunnen genereren bij het inschakelen van het kontakt. Door echter de weerstand vertraagd na het inschakelen van het kontakt in het regelsysteem met de terugmeldlijn op te nemen, voorkomt men een storingsmelding. Een powerbox met alleen een verhoogde brandstofinspuiting levert ongeveer 10 pk winst, afhankelijk van het blok waarop het wordt toegepast en de instellingen van de powerbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Citaat andere site:

 

Elke injectiemotor is voorzien van een ECU, de zogenaamde Electronic Control Unit. De ECU regelt o.a. de injectie, de lucht/brandstof verhoudingen en het ontstekings-tijdstip. Dit allemaal als functie van parameters zoals toerental, temperatuur en dichtheid van de lucht, stand van het gaspedaal, accuspanning, etc. Bij turbo-motoren bepaald de ECU ook de laaddruk.

 

Al deze gegevens worden verzameld door één of meerdere (EPROM)-chips. Chiptuning houdt in dat men de orginele opgeslagen informatie in de chip(s) vervangt door geoptimaliseerde gegevens om het vermogen en het koppel te verhogen; dit met het oog op een aangenamer en vlotter motorkarakter. Dit alles zonder de geldende emissie-eisen uit het oog te verliezen.

 

De powerbox zorgt voor meer brandstofinspuiting.

De moderne auto is voorzien van een motormanagement systeem (ECU) die electronisch de brandstof inspuiting regelt, afhankelijk van diverse kenvelden die tesamen de inspuithoeveelheid bepalen. De ingespoten hoeveelheid wordt teruggemeld naar de ECU, die daarop dan weer meer of minder brandstof zal inspuiten. De powerbox gaat dit terugmeldsignaal iets verzwakken, daardoor zal de ECU de eerst volgende keer meer brandstof zal inspuiten, wat tot gevolg heeft dat de auto beter presteert. Doordat de ECU zo'n beetje alle sensoren bewaakt kan men niet ongestraft een weerstand in de terugmeldlijn plaatsen. Dit zou een storing kunnen genereren bij het inschakelen van het kontakt. Door echter de weerstand vertraagd na het inschakelen van het kontakt in het regelsysteem met de terugmeldlijn op te nemen, voorkomt men een storingsmelding. Een powerbox met alleen een verhoogde brandstofinspuiting levert ongeveer 10 pk winst, afhankelijk van het blok waarop het wordt toegepast en de instellingen van de powerbox.

oke dan heel erg bedankt nu weet ik dat ik het niet moet kopen :D

oke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn toch ook powerboxen die de turbodruk aanpassen?

 

Zijn er ook powerboxen voor geblazen benzine uitvoeringen?, ik heb nl. een zakelijke auto en wil wel wat meer vermogen maar niet teveel aan de software rommelen, stel je hebt motorschade door wat voor reden dan ook, kan je nu de powerbox deruit halen en het is het bewijs weg, bij chippen staat er een niet originele software in de ECU....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt ze spuiten meer brandstof in en meer turbo druk, soms wordt er teveel brandstof ingespoten, vandaar die rookpluimen. Dus op maat tunen, specifiek voor jouw motorcode is gewoon het beste. Goeie dingen kosten gewoon wat meer. Maar een motor of een turbo is duurder !!!

 

Suc6 bij je keuze...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden