Ga naar inhoud
  • 0

Geen turbodruk 1.8T


Turbo-Variant

Vraag

Afgelopen week was ik onderweg naar huis toen mijn vader belde dat de auto waarschijnlijk in noodloop stond. Er was totaal geen trekkracht meer en ook de turbo liet niet van zich horen.

 

Nadat ik enige tijd later thuis aangekomen was, even de auto gepakt voor een testrit. Bleek inderdaad geen turbodruk voorhanden maar de auto liep anders dan normale noodloop. Hij was langzamer dan in noodloop, maar liep verder wel 100%, afgezien van het gebrek aan turbodruk.

 

Ben toen even gestopt bij een tankstation en gekeken of er wellicht een slang van het laaddruk regelsysteem los zat. (rondom de N75 dus) Dit zat allemaal goed. Toen nog maar eens verder gereden en toen de wagen goed warm was eens flink gas gegeven in de vrij tot aan afregeltoerental. Daarna was er opeens niets meer aan de hand.... :?:

 

Iemand een idee wat dit geweest kan zijn? Denk zelf dat de wastegate klep mechanisch bleef hangen, en dat die wlelicht losgeschoten is toen de motor even zijn afregeltoerental aantikte. Motor is verder niet uitgeweest toen, dus er is niets gereset.

 

Zal z.s.m. even foutcodes uitlezen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden