Ga naar inhoud

Soeplepel

Members+
  • Aantal items

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Soeplepel

Profile Information

  • Plaats
    Assen
  • Naam
    Marco

Overige

  • Auto
    Passat B7

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Soeplepel's Achievements

4

Community reputatie

  1. Ik zie het, duidelijk zo inderdaad. Dank
  2. Ik heb zelf, jaren geleden, ook eens hiermee getest. 5 volle tankbeurten bij "de witte pomp" gevolgd door 5 volle tankbeurten BP Ultimate. Dit scheelde toen wel flink wat kilometers. Maar ik weet niet meer hoeveel. Daarnaast klopt het wat JanSL zegt, het is lastig om dit heel goed te meten, de omstandigheden wisselen continu. Voor mij blijft het Ultimate, en als het al niet echt veel beter is voor de auto dan wel tussen mijn oren.
  3. Ik zie het Diver, heb je misschien toch wat meer kracht in je handen
  4. Leuk om te lezen allemaal! Hierbij mijn opsomming, ben 28 jaar in het bezit van mijn rijbewijs. Schuingedrukt zijn de tweede auto's (van de vrouw) maar meestal op mijn naam. Het staat in volgorde maar je zal zien dat het nogal wisselend is geweest 1 Opel Kadett 1.2N (1978) 1000 gulden 2 Opel Kadett 1.2N (1979) 1200 gulden 3 Fiat Panda 4 Ford Fiesta 500 gulden 5 Toyota Starlet (1982) 350 gulden. 6 Peugeot 309 XL Profil (1987) Ongeveer 10.000 gulden. Was mijn eerste fatsoenlijke auto. Op moment van kopen 6 jaar oud. 7 Fiat Punto 8 Seat Fura (1985) Ongeveer 650 gulden 9 Opel Ascona. Was een goudkleurig ding 10 Ford Escort (1993) Ongeveer 14.500 gulden. Mooi zwart, open dak, prachtige auto. Helaas een zwaar ongeluk mee gehad. 11 Mazda 323 sedan (1995) Ongeveer 22.500 gulden. Op moment van kopen 2 jaar oud. Kort gehad door breuk relatie. 12 Nissan Cherry (1985) Ongeveer 500 gulden. Drama en gevaarlijk. Remmen werkten niet. 13 Toyota Carina II sedan (1989) 7500 gulden. Super mooie en lekker rijdende auto. 14 Peugeot 206 1.4 XT (1999) Nieuw gekocht, geen idee meer wat dat koste. 15 Citroen AX 16 Peugeot 206 1.4 XT (2001) Nieuw gekocht, kleine bijbetaling van slechts 3500 gulden. 17 Volkswagen Bora 1.6 16V Comfortline (2002) 24000 euro. Nieuw gekocht. 18 Citroen Saxo (1998) 19 Toyota Starlet (1985) 400 gulden 20 Ford Mondeo sedan (2001) 16500 euro. Was mijn eerste diesel. 21 Ford Focus wagon 1.6 Trend (2007). Nieuw gekocht. 22 Mazda 121 (bouwjaar weet ik niet meer) was zelfde model als Fiesta. 23 Daewoo Evanda (2005) 2500 Euro 24 Daewoo Esperanto 25 Volvo 850 sedan 26 Kia Pride 650 euro 27 Kia Rio (2001) 1100 euro 28 Mitsubishi Carisma (2001) 1500 euro 29 Saab 93 (2002) 850 euro 30 Jaguar X-type 2250 euro 31 Jaguar S-type (2004) 2750 euro 32 Jaguar XJ (2010) 30.000 euro (ff wat anders, 3.0 V6 275 PK (Diesel)) 33 Volvo S90 D5 Inscription (2016) 45.000 euro 34 Mercedes SLK (2000) Dit is de enige auto die alleen in de zomer af en toe gebruikt wordt voor toerritjes. Staat hele jaar in de garage. 35 Volkswagen B7 Variant (2013) 12650 euro Het is soms moeilijk te bevatten als je dit leest, meestal gaan mensen erop vooruit maar het ging nogal met ups en downs. Het had allemaal te maken met baan wisseling en of relaties die eindigden of begonnen. We zijn na de XJ en de S90 wel bewust gestopt met zulke dure auto's. Niet zo zeer in aanschaf maar vooral in de kosten om erin te rijden. Zeker de SLK droeg hier aan bij. Een auto van het jaar 2000 die nog zo lekker rijden kan zonder dat dat kapitalen kost...
  5. We tanken dus allemaal de betere brandstof
  6. Al waanzinnig lang tank ik bij voorkeur bij de BP. Omdat ik niet van zegeltjes hou of airmiles en daarin tegen freebees een prima spaarsysteem vind. Maar aan de pomp zelf gooi ik er altijd ultimate in, maar is dit ook nodig? Is dit echt beter? Hoe doen jullie dat?
  7. Ja....we hebben dezelfde afwijking haha
  8. @wulfke Je bedoelt links en rechts boven? Ik vind de posities wel prima maar bij het draaien eraan draait het plaatje erin mee. Beetje dom en niet zo fraai maar ik kan er mee leven
  9. Dank Thomas, nee geen idee. Hij is wel echt snel. Is vrijwel meteen opgestart als je hem aan doet. Veel sneller dan een tablet of zo. Het starten van bijvoorbeeld navigatie gaat ongeveer net zo snel als op een telefoon.
  10. @Diver Vreemd, ik krijg ze echt niet los gedraaid met de hand.
  11. @Thomas1984 Hij is vervangen door een android radio. Hoewel het nergens duidelijk vermeld staat vermoed ik dat hij uit China komt maar hij voldoet prima. https://www.audiovolt.nl/product/wireless-carplay-en-android-10-octa-core-navigatie-geschikt-voor-volkswagen-seat-skoda-8/
  12. Dank voor jullie reacties. Het probleem is opgelost. Er zou inderdaad een speciaal soort tangetje voor nodig zijn. Deze heb ik niet in mijn bezit. Ik heb de dealer benaderd maar ik vond het nogal gedoe voor zoiets relatief simpels. Zoiets als: als u zorgt dat hij er maandagmorgen om 8.00 uur staat dan zullen wij er in de loop van de dag naar kijken. Terwijl ik denk: hoezo? Het is jullie product, even met een tangetje erbij en de klant is geholpen. Zo ging het gelukkig wel bij automat. Kom maar even langs, een medewerker was binnen een paar minuten klaar. Daarna naar huis, en de radio omgebouwd...gelukkig allemaal erg plug & play. Van de enorme berg meegeleverde kabels was ik maar 5% nodig of zo. Vervolgens de "paddestoelen" weer gemonteerd, wat trouwens met de hand gaat maar je krijgt ze niet meer met de hand los. Dus de navilock past er weer mooi op. Groeten, Marco
  13. Nou ja, wat ik echt wil is deze unit vervangen. Misschien is de navi lock daarna weer terug te plaatsen.
  14. Goedendag, Sinds vandaag in het bezit van een prachtige B7 en meteen mijn eerste vraag al. Hoe krijg ik die navi lock verwijderd? Zal ik dan naar de dealer moeten of kun je dit ook zelf? Ik hoor graag, dank jullie wel.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden