Ga naar inhoud

eelcoo

Members+
  • Aantal items

    61
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

eelcoo won de laatste dag op december 6 2023

eelcoo had de meest gelikete inhoud!

Over eelcoo

Profile Information

  • Plaats
    Utrecht
  • Naam
    Eelco

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

eelcoo's Achievements

13

Community reputatie

  1. Vakgarage De Bilt heeft bij mij de HV kachel vervangen. Tweedehands HV kachel besteld via onderdelenlijn (ca 200 euro) en +/-250 euro kosten voor arbeid uit mijn hoofd.
  2. Goede deal. Ben trouwens benieuwd, wie of wat is Aadrik?
  3. Dat lijkt mij dan ook inderdaad. Ter info: mijn garage heeft op Onderdelenlijn een 2e hands exemplaar voor 180 euro gekocht. Nieuw is het onderdeel ca. 1000 (!) euro. Uiteindelijk heb ik inclusief montage, afvullen et cetera ca. 500 euro betaald (dus inclusief de 180 euro voor het onderdeel).
  4. @luiebas: bij mij werkte de verwarming soms wel op de warme motor, maar soms ook niet. Het lijkt mij inderdaad dat je met een scan foutcodes moet zien. De handigste manier om diagnose te stellen bleek voor mij: Auto contact inschakelen / starten (met volle accu) in E-mode Kachel volledig uitschakelen (via menu > OFF) Checken actueel verbruik via boordcomputer (infoscherm achter het stuurwiel) Als het goed is dan is je verbruik tijdens stilstaan, met de verwarming uit ca. 0,3 kWh/uur Schakel nu de verwarming in Checken actueel verbruik via boordcomputer Als je HV kachel kapot is / storing heeft, dan blijft het verbruik ca. 0,3 kWh/uur. Als hij wel werkt, dan schiet het verbruik met dit koude weer richting 4 kWh/uur
  5. Dank voor de tips. Oplossing voor mij lag in die lijn, namelijk een 13 polige stekker op mijn fietsendrager monteren. Dat heb ik gedaan, sindsdien werkt het weer feilloos
  6. Ja, is gelukt gelukkig! Het onderdeel is vervangen, storingen eruit gehaald en alles werkt weer
  7. Een update. Ik heb diagnose laten stellen bij de VW dealer. Zij kwamen tot dezelfde de conclusie, HV kachel kapot. Prijsopgaaf gevraagd: iets meer dan 1500 euro. Ca. 1000 euro voor het onderdeel en 500 euro arbeid. Gebruikte onderdelen van onderdelenlijn doen ze bij de dealer niet aan. Uiteindelijk besloten om een (Vak)garage bij mij in de buurt te bellen om de situatie uit te leggen. Zij dachten goed mee en kwamen met een offerte van ca. 500 euro, waarvan zo'n 200 euro voor het gebruikte onderdeel. Die offerte heb ik net geaccordeerd, 29 november staat de afspraak ingepland. Hoop dat daarmee het probleem verholpen is!
  8. @JimyB: thanks voor de tip, ik ga VAG techniek eens bellen @tvc15: goede tip. Zekeringen gecheckt, maar gek genoeg zit er op positie F37 geen zekering... Zie hieronder
  9. Zojuist nog even de garage aan de telefoon gesteld met deze diagnose met de vraag of zij de HV kachel kunnen vervangen. Antwoord was helaas nee, omdat ze de HV kachel niet kunnen vrijgeven / vrij schakelen. Dit is kennelijk beveiligd. Is dit inderdaad zo lastig? Of kent iemand hier manieren om dit toch voor elkaar te krijgen en kan diegene mij misschien helpen met het vervangen van het onderdeel? Anders ga ik toch maar de dealer bellen voor een offerte.
  10. Dank allemaal voor het meedenken. @tvc15: slimme test. Meteen gedaan, en het resultaat is dat wel de elektrische range keldert van 48 km (clima off), 41 km (climax 28 graden) naar 25 km (clima HI). Echter, het verbruik is in alledrie de gevallen 0,3 kWh/u. Zie ook onderstaande foto's. Links = clima off, midden = 28 graden, rechts = HI Conclusie lijkt mij dan inderdaad logisch dat de HV kachel kapot is. Tweedehands voor zo'n 200 euro te koop, maar het lijkt mij voor een leek zonder ervaring geen doen om die te vervangen... Ik ga eens vragen aan mijn garage of zij het wel willen doen.
  11. Vandaag hebben ze er naar gekeken bij mijn onderhoudsgarage. Helaas hebben ze het probleem niet kunnen verhelpen. Ze gaven aan dat het op een bepaalde manier beveiligd is, dat alleen een dealer er in kan komen. Het probleem lijkt hem inderdaad te zitten in de eerder genoemde HV-kachel, maar zij kunnen er dus niets aan doen. Zijn er toch nog gouden tips hier voordat ik de merkdealer bel om ernaar te kijken? Dan weet ik dat ik in ieder geval een gepeperde rekening kan verwachten.... Edit: met wat googlen kom ik op deze instructies voor het vervangen van de HV-kachel. Weliswaar voor de Golf, maar kan me voorstellen dat de werkwijze vergelijkbaar is https://www.vwgolf.org/removing_and_installing_high_voltage_heater_ptc_z115_high_voltage_heater_ptc_j848-1333.html Ik zie mijzelf dit alleen niet zo snel doen..
  12. Eerder ging het over sensoren en het verwarmingselement. Begrijp ik goed dat jij het vermoeden hebt dat het aan bepaalde kleppen ligt?
  13. Inderdaad lijkt de waarde van -50 graden een vreemde. Ik zal dit meegeven aan de garage, want na nog een blik onder de motorkap heb ik de conclusie getrokken dat ik er zelf niet aan ga zitten. Het component lijkt ook te ver verstopt om er goed bij te kunnen. Dank voor de hulp! Ik zal nog laten weten wat het probleem was als het gerepareerd is.
  14. Dank voor het meedenken. Ik moet het apparaat eerst nog maar eens zien te vinden, zo snel lukte dat nog niet toen ik 10 minuten keek. Iemand enig idee waar hij precies zit?
  15. Dankjewel @JimyB! Ben benieuwd of iemand meer kan vertellen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden