Ga naar inhoud

SimonTSI

Full Members
  • Aantal items

    32
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

14 Good

Over SimonTSI

Profile Information

  • Plaats
    Haren
  • Naam
    Simon Thunnissen

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Welk probleem? Enige probleem dat nu echt aangepakt zou moeten worden is airco weer werkend krijgen (nieuwe compressor en een leiding vervangen). Verder rij ik momenteel niet genoeg kilometers om het olieverbruik goed te meten. Op basis van de laatste 2000 km is het nihil voor zover ik dat met de oliestok kan meten. Dus veel minder dan gedacht.
  2. Update: De auto is nu voor het eerst in mijn bezit helemaal goed uitgelijnd (a), het stuur staat recht (b) en de stuurbediening doet het weer (c). Ik heb nog niet eerder zo'n fijne rit in de auto gehad terug naar huis van de garage. Het is een 'mixed bag' met mijn garage. Uiteindelijk verdienen ze echt wel complimenten omdat ze wel die extra passen zetten (kosteloos voor mij) om de auto helemaal in het 'groen' te krijgen met uitlijnen. Dat het zo lang moet duren (meerdere garagebezoeken, foute diagnoses, foutjes) is de andere kant van de medaille. Wat was nu het probleem met uitlijnen? De uitlijnbrug/apparatuur zelf!! Uiteindelijk is mijn auto op een andere brug in een andere garage uitgelijnd (door hen geregeld in overleg met mij). Dat de stuurbediening het niet deed was domweg slordigheid. Stekkertje was de vorige keer niet na recht zetten stuur niet goed vastgezet. Al met al veel oponthoud voor mij als klant. Maar ik kan wel zeggen dat ze tot het gaatje zijn gegaan om het goed te regelen. Het simpele uitlijnen van mijn auto heeft hen zeker 6-8 uur gekost in drie bezoekjes. Daarbij heb ik enkel het standaardtarief voor uitlijnen betaald waarbij ze waarschijnlijk uitgaan van 1 uur.
  3. Vandaag gebeld. Uit het verslag van de werkplaats blijkt dat het stuur eraf is geweest. Ook dat ze een proefrit hebben gemaakt. Dinsdag gaan ze de stuurbediening fixen. Vandaag nog even een rit gemaakt om toch even te dubbelchecken of de afwijking naar rechts er is. Bij nadere constatering is het eerder zo dat het stuur gewoon verkeerd is teruggezet. Waardoor als je het stuur recht houdt, de auto inderdaad naar rechts afwijkt. Laat je het stuur los met een een paar graden insturen naar links, dan rijdt de auto rechtdoor...
  4. Dat vraag ik me ook af. Wellicht dat ze dachten een service te verlenen door het airbaglampje weer uit te schakelen (want die brandt opeens niet meer) op een bepaalde manier waardoor ook andere instellingen zijn verschoten / naar een default / fabrieksinstelling zijn teruggegaan? Ik zal het ze morgen in ieder geval vragen.
  5. Vandaag uitlijnen. De garage is er 3,5 uur mee bezig geweest. Drie keer uitgelijnd. Toen vonden ze dat het goed was. Ik heb er niks voor hoeven betalen. Dikke pluim daarvoor! MAAR, ik rij weg en de auto trekt naar rechts... Een paar minuten later wil ik het volume van de radio wat hoger zetten met het stuur. Lukt niet. Alle knoppen op het stuur werken niet meer... Met andere woorden. Ik krijg een auto terug met meer i.p.v. minder issues na 3,5 uur werk door monteurs. Morgen maar weer even contact opnemen...
  6. Update! Ik heb zondag de draagarmen achter vervangen. Maar meteen de veren meegenomen (Febi). De Buitenste draagarmrubbers zagen er nog redelijk uit. Omdat ik niet veel tijd meer had heb ik ze niet vervangen (ik had ze wel al binnen). Ook de bovenste draagarmrubbers zagen er nog redelijk uit. Gelukkig. Zal vast wel ergens de komende 50k moeten gebeuren, maar nu even niet. Doordag ik de oude draagarmen met beleid met een slijptol los moest krijgen duurde de klus wel wat langer. Al met al 2 uur werk en niet ingewikkeld. Klus die je prima zelf kunt doen om kosten te besparen. Een 2-koloms brug en een hydraulische telescopische steun heb je wel nodig om de klus relatief snel te klaren. Donderdag wordt de auto volgens afspraak uitgelijnd bij de dealer. Pluim in deze voor de dealer omdat ik 1 keer betaald heb voor 3 keer uitlijnen (3 pogingen). Je betaald immers voor resultaat en niet voor werkzaamheden. Fijn dat ze dat zo oppakken.
  7. Nieuwe GPS van Hirschmann besteld! Nu heb ik 14/15 maart weer tijd om te sleutelen. Dan gaat dit ook gedaan worden
  8. Thanks! Ik volg jullie adviezen. Ik koop een goedkope GPS om te testen tussen de huidige situatie (stekker checken) en een andere GPS. Ik moet zeggen dat de GPS maximaal 6 van de 9 satellieten gaf, maar gemiddeld 2/3. Was dus al niet geweldig. Zonet een ritje gemaakt en was alles weer goed. Onbetrouwbaar dus en dat wil je niet.
  9. Dag Alle, klopt het dat als ik deze koop (na wat speurwerk op dit forum), dat mijn navigatie er blij van wordt: https://www.conrad.nl/p/gps-antenne-hirschmann-car-communication-gps7-fakra-bus-370696 Deze dan plaatsen op een stuk metaal onder het dashboard (tellersteun of achter handschoenenkastje)? Wat is de beste plek?
  10. Hoi Barry, Dat vermoed ik ook. Is dan de snelste klap om voor origineel te vervangen of iets anders?
  11. Follow-up vraag: mijn RNS510 was stabiel kwa satellieten vinden en nauwkeurigheid voor de stuurwissel. Sindsdien is het vaak 0 tot 2 satellieten en "no fix" waarbij de stuurbewegingen redelijk goed gevolgd worden maar wel constant ca 200 meter van mijn werkelijke positie. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe dit verholpen kan worden?
  12. Dag Jaap, ik heb daar niks geks gezien, maar ik zal er nog eens extra goed naar kijken. De voorste stangetjes zijn wel op termijn aan vervanging toe zag ik. Maar deze twee grote onderste draagarmen lijken me heel duidelijk de boosdoeners in de wegligging. Als ik het de issues in het weggedrag daarmee oplos, is het voorlopig prima. Ik heb misschien nog bigger fish to fry met deze Passat
  13. Ik heb de set inderdaad besteld en ben vandaag de brug op geweest. Helaas had ik minder tijd dan ik wilde, dus er is nog niks veranderd. Maar wel vooruitgang. Allereerst: toch fijn als je je eigen diagnose naast die van de garage kunt leggen. Dat maakt dat ik zeker niet meer terugga naar de garage voor onderhoud. Op zoek naar een ander dus. Hoewel de oplossing die de garage had de juiste was, was de uitleg niet steekhoudend. Om uit te kunnen lijnen moesten de draagarmen vervangen worden omdat de bouten muurvast zaten. Omdat die bouten ook nog eens moeilijk bereikbaar waren moest het uitgeboord worden. Dat was de uitleg. Wat ik echter direct op de brug constateerde waren totaal verteerde draagarmrubbers waardoor de draagarmen schever staan dan de toren van Pisa. En ja, het had even tijd nodig om alle vier de bouten los te krijgen, maar muurvast... en moeilijk bereikbaar...? Je kan er zeer makkelijk bij met een steeksleutel. Met een slagmoersleutel niet nee. Dertig minuten werk. Als ik daarbij optel dat de garage mij uitlijnen in rekening heeft gebracht terwijl door staat van de achterste draagarmen de auto feitelijk niet uit te lijnen is... Het klopt gewoon niet. Verder wel vriendelijke mensen hoor Excuus voor deze klaagzang. Anyway, er restte mij te weinig tijd om het karwij af te maken en bovendien zagen ook de buitenste draagarmrubbers er niet meer goed uit. En die zaten niet bij de set... Klopt het dat dat deze zijn: https://www.autodoc.nl/febi-bilstein/7549136 ? Als dat klopt, dan bestel ik die en doe ik de klus volgende week. Foto's: draagarm rechts, rechts, links en patient op brug.
  14. Problem solved! Dieseltje heeft geholpen het in VCDS goed in te stellen. Heel fijn! Alles werkt (was nog even issue met cruise control. De stekker bleek niet goed te zitten...). Dus de BT telefoonverbinding werkt vlekkeloos, audio streaming via Spotify en Apple Music werkt! Heel fijn. Alleen de titels/artist van de muziek is niet zichtbaar in het display bij streamen muziek. Niet zo belangrijk verder. Dit was mijn eerste ervaring met dit forum. Zonder jullie was het oplossen van dit issue zeker niet zo snel met zo veel vriendelijke hulp opgelost. Dank!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden