Ga naar inhoud

Tobiasalltrack

Members+
  • Aantal items

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Tobiasalltrack won de laatste dag op januari 30 2020

Tobiasalltrack had de meest gelikete inhoud!

Over Tobiasalltrack

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Millingen
  • Naam
    Tobias

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Tobiasalltrack's Achievements

12

Community reputatie

  1. Goedemorgen allemaal, Tegenwoordig ben ik in bezit van passat B6 1.6 diesel. Nou is mijn vraagt als volgt: Vanmorgen heeft het hier een beetje gevroren en vertrek ik dus met een koude motor, na ongeveer 1 kilometer rijden moet ik een tunnel door die 1 kilometer 10% afdalen is en direct daarna 1 kilometer 10% klimmen. Tijdens het klimmen klimt de motor temperatuur ook gigantisch omhoog. Binnen 1 km afstand van niet op het metertje naar 90 graden. Het is een 70km per uur weg. Is dit erg schadelijk voor de motor? En hoe kan ik dit minimaliseren? (Lage versnelling hoge toeren? Hoge versnelling lage toeren) Ik zie het niet zo zitten om iedere ochtend de motor een kwartier te laten lopen om warm te worden en ik ben bang mijn buren ook niet. Alvast bedankt, Tobias
  2. Zie inderdaad dat bilstein veel goedkoper is dan wat de dealer durft te vragen. Helaas maakt bilstein geen schokbrekers voor mijn oem nummer. Of weet je toevallig of er oem nummers hetzelfde of vergelijkbaar zijn. Zet er natuurlijk het liefste een A merk onder
  3. Goedenavond allemaal, In mijn zoektocht naar nieuwe schokbrekers kwam ik niet veel tegen wat geschikt is voor de Alltrack. Of oorspronkelijke van de dealer a 170 euro per stuk. Of 50 euro per stuk van het merk KYB, Kayaba. Van die laatste kon ik niet heel veel terug vinden op dit forum. Is er toevallig iemand die daar op rond rijd en ze kan aanbevelen of juist een ander merk aanraad? Het liefste zet ik er Bilstein onder. Maar die kan ik niet vinden voor OEM 3AA513049N... Bedankt alvast!
  4. Ga ik proberen, moet nog even 2 steunen bijkopen voor de achterwielen. Heb geen bijgeluiden bij het links of rechts sturen gek genoeg
  5. Homokineet en as even gecontroleerd, hieronder de foto's. Hoezen zijn nog in goede staat, wel wat vies. As lijkt bij de bovenste homokineet wat speling te hebben. Heb je tips voor een goede inspectie van de bovenste homokineet?
  6. Goeie avond allemaal, Ik heb sinds een paar dagen een trilling in mijn auto die merkbaar is bij 100/120 per uur en ongelijk is, steeds iets harder en dan weer zachter. Leek bij de rechter voorkant vandaan te komen en de garage had het over het lager. Ik die s'avonds vervangen maar helaas. Geen resultaat. Toen de banden maar gewisseld voor en achter. Trilling is gebleven. Vandaag alle 4 de banden laten balanceren en checken bij de bandenboer maar helaas. De trilling blijft. Iemand nog een idee waar het vandaan kan komen? Gaat om een B7 Alltrack. Groetjes!
  7. Dat is mij de moeite waard, kleine moeite als mijn auto dan langer mee gaat. Hoe zit het trouwens met olie voor de tussenbak, haldex koppeling (voor zover ik weet heb ik een torsen en hydraulische bediening voor de versnellingsbak? Zijn dingen die omhoog kwamen bij het bestellen van olie...
  8. Check, remvloeistof neem ik gelijk mee als ik de schijven vervang (rij +- 100/120dkm per 2 jaar) Wat kan ik precies aan koelvloeistof controleren? Het niveau lijkt me logisch maar is er meer?
  9. En olie filter denk ik dan? En dan nog meer of alleen dat?
  10. Bedankt mannen! In 2 dagen het ik meer antwoorden dan ik ooit van de VW dealer zal krijgen! Uiteindelijk is dit m'n schema geworden, misschien heeft nog iemand anders er wat aan. (aanvullingen zijn trouwens nog steeds welkom!)
  11. Weet iemand toevallig hoe het zit met onderhoud van achter differentieel? Wel of niet doen en wanneer?
  12. Oke dan moet ik die gewoon goed in de gaten houden. En hoe zit het met de olie voor stuurbekrachtiging en diff/cardan? (4motion auto)
  13. Vdub, vervang jij je koelvloeistof nooit dan?
  14. Bedankt voor je reactie, wanneer doe jij de distributie riem? En heb je ook een DSG 6 automaat? En doe je die dan om de 60.000? En ik rij ongeveer 60.000 per jaar. Zou de koelvloeistof dan wel 2 jaar kunnen wachten? Of zal ik die vaker moeten doen?
  15. Tobiasalltrack

    Onderhouds schema

    Goedemiddag allemaal, Aangezien ik steeds meer onderhoud aan mijn auto zelf wil doen probeer ik een schema te maken met wanneer wat moet gebeuren, zodat ik niets vergeet. Inmiddels heb ik al contact gehad met de VW dealer en zoveel mogelijk op internet opgezocht maar ik kom er niet uit. Heeft iemand misschien een lijstje met ALLES dat preventief vervangen en gecontroleerd moet worden aan de auto en om de hoeveel kilometer dit moet gebeuren. Ik weet sowieso dat de volgende dingen moeten gebeuren: 30.000 km Olie + Oliefilter + luchtfilter 60.000 km DSG Olie + Oliefilter 90.000 km Brandstof filter (Lijkt mij vrij weinig maar is het advies van de VW dealer) 60.000 km interieur filter 60.000 km koelvloeistof 100.000/210.000? Distributie riem 24 maanden remvloeistof En uiteraard remblokjes/schijven, bandenprofiel en ruitenvloeistof checken. Omdat de auto geïmporteerd is en ik geen Zweeds kan wordt ik ook niet veel wijzer van het onderhouds-boekje. Het gaat om een VW passat alltrack uit 2012. 2.0 tdi (125kw), DSG 6, Motorcode: CFG Bedankt alvast voor het meedenken! Groetjes, Tobias
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden