Ga naar inhoud

Hayawim

Members+
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Hayawim

Profile Information

  • Plaats
    Erica
  • Naam
    Wim

Recente bezoekers van dit profiel

329 profielweergaven

Hayawim's Achievements

2

Community reputatie

  1. Uitlezen geeft geen bijzonderheden....
  2. Uitlaat inderdaad al gecheckt, was ok
  3. Had ik ook al aan gedacht. Het gekke is dat je onder de motorkap de stank niet ruikt .......... Zou een katalysator storing ook niet ander (extra) "klachten" geven? Lampjes die gaan branden of zo?
  4. Heb ik ook gecheckt, is allemaal in orde. Alles werkt ook normaal, geen storingsmelding op het dashboard, airco werkt normaal.
  5. Hallo, ik ben al lang lid van dit forum en ben meer een mee lezer dan een poster. Maar nu heb ik toch echt een vraag waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik rijd al 7 jaar een Passat 2.0 TDI 140 pk 3AA uit 2013 met ondertussen meer dan 300.000 km op de klok, zonder noemenswaardige problemen. Echter heb ik nu een verschrikkelijke penetrante chemische lucht in de auto die ogen en luchtweg irriteren. Dit zijn de feiten op een rijtje. het begon 4 weken geleden * S'ochtends weggereden niets aan de hand, auto staat 2 uur, daarna weggereden en binnen 4 á 5 honderd meter ineens die verschrikkelijke stank die gelijk op de ogen en luchtwegen werkt. * De thermostaat was stuk dus de redenatie was: komt niet op temperatuur--->kan niet regenereren--->stank * Thermostaat laten vervangen, en de stank was zo goed als weg * Vervolgens een weekje Oostenrijk. Ruim 2000 km gereden stankvrij. * Daarna weer eerste week naar werk op en neer, nog steeds niets aan de hand. * Afgelopen zaterdag pak ik de auto weer, en direct ruik ik die zelfde chemische lucht. * Op advies van een VW-specialist eens onder de paravan gekeken en daar de bladeren en andere troep verwijderd, waar precies dezelfde stank vanaf kwam. Dus ik dacht dat de oorzaak gevonden was. Echter de stank is er nog steeds. * Net nog bij een airco-specialist geweest die mij verzekerde dat het niet uit de airco komt en hij de geur ook niet herkende als zijnde airco gerelateerd. Kortom ik ben eigenlijk een beetje radeloos. Het is geen zwavel/rotte eieren lucht maar echt een penetrante irriterende chemische lucht. Er zit ook weinig logica in het hele verhaal. Hoe kan de stank 2 weken weg zijn en ineens weer terug? Hopelijk kan iemand hier een verklaring voor geven zodat het opgelost kan worden. Alvast bedankt Gr. Wim
  6. Is goed Jaap. Ik meld me wel bij je, ik merk nu al dat ik me er aan begin te ergeren dat de MFA niet meer mee doet. En tzt neem ik wel contact op met Fappie of dieseltje.
  7. Bedankt voor de info en het aanbod. Ben de komende tijd best druk met van alles en nog wat en zal even zien wanneer ik er aan toe kom. Is in ieder geval mooi om te weten dat er hulp aangeboden word.
  8. Zou dat op te lossen zijn door simpelweg er nieuwe firmware op te zetten?
  9. Dank je. Was al veel langer lid van dit forum en had een hele tijd hier niet gekeken, was m'n inloggegevens kwijt en had ondertussen een ander e-mail adres gekregen enz. Dit is mijn 4e Passat. Had een 3B 1.9 TDI(1998), 3BG 1.9 TDi(2003), een 3C 2.0 TDI DSG(2006) en nu dus een 3AA2.0 TDI DSG(2013)
  10. Hallo, Rijd nu een dik jaar in een 2013 Passat B7 met een RNS510. In februari van dit jaar werd bij het starten van de auto het scherm van de RNS zwart. Na een paar seconden kwam er een regel met kleine witte letters in beeld en na een tijdje starte de RNS weer op. Na dit voorval was de verbinding met de MFA weg. Dat wil zeggen, geen navigatie aanwijzingen, radiozender en volumesterkte meer in de MFA af te lezen. Door een vriendelijk forumlid dit weer laten herstellen (bedankt Jaap!!) maar nu gebeurt vanavond weer precies hetzelfde bij het starten van de auto. Weer de verbinding met de MFA weg. Heeft iemand enig idee waarom dit gebeurd en hoe dit op te lossen? Gr.Wim
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden