Ga naar inhoud

Hellooder

Members
  • Aantal items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community Answers

  1. Hellooder's bericht in Enorm turbogat met rookgordijn Passat AVG TDi was marked as the answer   
    Nou ... opgelost. Wat een sneu verhaal , ik kan t zelf amper geloven
     
    Een hele fijne collega (die nog niet zo lang bij ons werkt)  had zelf vcds en die had ie vandaag meegenomen naar de zaak. Uitlezen ,temperaturen waren normaal en geen foutcodes. De pomp stond wel ietsjes te laat. Afstellen , maar bracht ook niks...
     
    Weer rijden , laaddruk checken en zoals verwacht veel te laag en traag , 1200 waar 2000 moet. Weer terug naar de zaak , vacuumsysteem en vnt membraam nog eens gecheckt maar ook weer geen lek. Toen heeft ie thuis even een andere turbo stuurklep opgepikt en die hebben we er even tussen gehangen en jawel hoor....daar ging ie zoals het hoort.
     
    En toen begon het me te dagen.......iemand heeft me jaren geleden eens compleet op het verkeerde been gezet.
     
    Want , toen ik die wagen nog niet zo lang had is 't vermogen ook al eens compleet weg geweest. Er is me toen verteld dat ik de EGR stuurklep maar eens moest wisselen met de turboklep want die gaan wel eens kapot en het is uiteindelijk  "hetzelfde ding". Mijn EGR was afgedopt dus die klep had sowieso geen funcie meer dus dat kon makkelijk. Aldus gedaan , maar dit loste niets op. Uiteindelijk was de tegen de chassispoot doorgeschuurde plastic leiding de dader en daarna liep de auto eigenlijk wel weer aardig vond ik. En ik heb die 2 kleppen nooit meer teruggewisseld... Wist ik veel , ik had die wagen net....
     
    Dus , even de nummers opgezocht :1H0 906 627 = EGR , 1H0 906 627 A  is Turbo. Jullie smart-asses wisten dat natuurlijk al lang....ik sinds vandaag ook.
     
    De functie is denk ik wel hetzelfde , maar dat EGR ventiel heeft van binnen een zware restrictie vermoed ik. Het viel me al wel eens op dat die EGR klep (met turbo ventiel!) met geweld open en dicht klapte als ik wat gas gaf met met de kap open. En andersom wordt de turbo dan weer zeer lafjes aangestuurd.....vandaar dat er wel vermogen is maar niet als t vlug moet.......
     
    Dus deze is opgelost , dank U allen !
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden