Ga naar inhoud

Tiebje

Members+
  • Aantal items

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Tiebje

Profile Information

  • Plaats
    Assen
  • Naam
    P. Tieben

Overige

  • Vagcom
    ja

Tiebje's Achievements

4

Community reputatie

  1. Tiebje

    RNS510 4120 POI

    @. Weer een hoop geleerd ! Nu ga ik in de wereld van de POI's duiken.
  2. Tiebje

    RNS510 4120 POI

    @@navi16 Thanks ! Had het draadje al eens gelezen. Ook de 3e partitie was mij bekend. De oplossing lag in een andere .DB3 bestand. Mijn .db3 bestand was toch iets anders dan vereist. Je laatste Dropbox link gedownload en Hoppa ! Klaar ! Bedankt. Onderwijl nog een ander Bootlogo toegevoegd... Mijn RNS510 is klaar voor de vakantie. @@dieseltje: Bedankt voor het meedenken.
  3. Tiebje

    RNS510 4120 POI

    Hallo, Recent kwam in bezit van een West Europa V14 (8477) map. Aangezien mijn Unit op V10 draaide, en ik regelmatig door weilanden reed heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben aan het Flashen gegaan. Eerst nieuwe Firmware en daarna de kaart. Hieronder mijn bevindingen, zodat een ander er wellicht wat aan heeft. Tools: Imgburn, Maptools 2.0.2 Firmware 4120 (60/35/5) incl VIM en extra menu gedownload. Deze op een Philips CD-R gebrand en laten draaien op de RNS510. (<I>+<Eject>+<SETUP>) mbv VCDS gecontroleerd of er 10 Byte's aanwezig waren. Dit was het geval. Direct maar de Sportline weergave aangezet. Met behulp van Maptool 2.0.2 de V14-kaart op een sd-hc card gezet. De ISO die hierbij gemaakt wordt tevens op een Philips CR-R gezet en de boel gedraaid op de RNS510. (<I>+<Eject>+<SETUP>) Allemaal zonder probleem. (Kostte me alleen drie dagen proberen en testen.. doe er je voordeel mee.) Maar dan nu een vraag: Hoe krijg ik de snelheids camera's tussen de POI's ? Wat ik gedaan heb: Ik heb een flits.db3 in de map PersonalPOI gezet. Via: Setup - Kaarten - Personal POI komt de optie op Personal POI's toe te voegen beschikbaar. Hier kan ik ook de bestanden selecteren en de Unit kopieert de gegevens. Echter, Ik kan de categorie "flits" nergens toevoegen aan de kaart. Heeft iemand een idee wat ik fout doe ? Groeten, Paul.
  4. Update: Zo, weer een tijdje verder. Moet toch eens vaker de tijd nemen.... Wederom Excuus. Schade aan de zijkant bleek idd geschuurd plamuur van een vorige reparatie (agv roest) De roest op de lasnaad rechtsvoor op de motorkap is tevens verholpen. van Coulance geen sprake ivm de kilometerstand. Groeten.
  5. Tiebje

    voorruit verwarming 3C

    Er zit een kleine radiatorknop onder de linker buitenspiegel.
  6. Ad-blue is bedoeld om de NOx-uitstoot te verminderen. Niet zozeeer een marketing dingetje maar een evolutie. Met de toevoeging van Ad-blue zal de motor minder snel terug hoeven grijpen op de EGR om de NOx te verlagen Dit zal een (in theorie) gunstigere uitwerking moeten hebben op het verbruik. Zeker bij hoge belasting van diesels kan de uitstoot van NOx (smog) een factor 2000 hoger zijn dan volgens fabrieksopgave. De Adblue is bij de meeste grote tankstations in Dtsld te verkrijgen. In Nederland zul je het ook wel kunnen vinden.
  7. Een distributieriem maar 1 keer op spanning trekken. Evenals je multiriem. Vervangen dus ! Riemen en waterpomp zijn grofweg alle drie de prijs van een uurloon. €800 lijkt me prijzig. Maar een kwaliteits dealer heeft ook kosten. Elke garagist / gevorderde hobbyist kan de klus klaren. Als particulier maar eens in de rondte bellen. Veel wijsheid toegewenst.
  8. Update: Zo, een tijdje verder. Druk gehad zeg maar. Excuus hiervoor. Een smartrepair man wilde er niet eens aan beginnen. Net zoals hierboven waren er twee autospuiters die dachten dat het een oude schade betreft. Slecht plamuur. Aan een spuiter/smartrepair-man in Duitsland heb ik tevens bobbels op de voorste rand van de motorkap laten zien. Deze bobbels waren vrijwel zeker het gevolg van slecht plaatwerk. Was een bekende kwaal, lasnaad. Deze verwees mij direct door naar de VW dealer om de hoek ! Tevens moest ik daar de roest aan het achterportier laten zien. Hij dacht namelijk dat het plaatwerk eronder slecht was. Aldus geschiedde. De Duitse Dealer (Tevens de dealer waar de vorige eigenaar de auto aangeschaft heeft) heeft foto's gemaakt en een rapport opgemaakt voor de motorkap, maar ook voor de roest aan de achterportier. To be continued !
  9. Helemaal met je eens Koen. Maar waarom zit er dan een mogelijkheid tot vervroegen op ? Zit er dan nog ergens een sensor op de pomp oid die met de inspuiting te maken heeft ? Mvg, Paul
  10. Goedendag, Een vraag voor de motor "specialisten" onder ons. Tijdens het vervangen van de distributieriem van de CBDC (81 kw) wilde ik de brandstofpomp fixeren met een tooltje uit de WT2059 (Weber afstelsetje) De Pen wilde in de poeli, maar ging niet verder de as in, laat staan in het blok, zodat de pomp gefixeerd stond. Nu is alles desondanks prima gelukt. Op de foto is duidelijk te zien dat de poeli helemaal aan het eind van de uitsparing zit. (En kan dit verklaren of dat de Fixeer-tool niet door de poeli-as-blok wilde ? dat deze normaal gesproken wel gebruikt wordt ?) Kan dit verklaren dat de auto met koude start iets "bokt" en niet lekker stationair daait ? Nu heb ik ergens gelezen dat in Vag-com hier iets over uit te lezen valt. Maar die info kan ik niet weer vinden.. En ik ben nog een groentje vwb Vag-com. Dus als iemand hierover iets meer info heeft .... ? graag. D'r loopt geen bloed uit, maar ik wil het graag weten. Met vriendelijke groet, Paul
  11. Horror Zit er een blaar in de lak onder de sierlijst.. Na het verwijderen van de sierstrip (Voor tools zie foto) werd de schade beter inzichtelijk. Ja, met slippers aan.... Eerste gedachte was dat de roest is ontstaan bij de uitsparing voor de sierstrip, Maar een tweede gedacht vertelt me dat de roest ook in het midden van de "bobbel" kan zijn onstaan. Morgenvroeg naar de Dealer voor een "bezichtiging". Kijken wat zij er van vinden. Wellicht gaan ze moeilijk doen (uiteraard) omdat de auto geimporteerd is ? Jullie horen het wel. mvg, Paul.
  12. Tiebje

    Trekhaak

    Da's een interesante vraag waar ik het antwoord niet op weet. Maar uit eigen ervaring weet ik dat een trekhaak van een CC gaat net niet past op een B6 van 2009. Ik wil maar zeggen: Lijkt allemaal op elkaar maar zorg dat je zeker van je zaak bent. En vanwege een laag aanbod op de sloop ben ik naar een nieuwe afneembare uitgeweken. mvg, Paul. btw: Ter Apel, Daar heb ik net vandaag de verjaardag van mijn moeder gevierd.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden