Ga naar inhoud

PsY

Members
  • Aantal items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over PsY

Profile Information

  • Plaats
    Belgie

PsY's Achievements

0

Community reputatie

  1. Geen idee, heb hem er zelf nog niet uigehaald maar wil dit gerust wel eens bekijken hoewel ik er voor vrees.. Tenzij iemand de RNS315 er zelf al eens heeft uitgehaald om er een blik op te werpen?
  2. Aan speciale uitbreidingen zit ik nog niet te denken, betreft namelijk een leasingwagen. Had speciaal dat Volkswagen Sound Pack als optie genomen (10boxen, 8-kanaalsversterker en max 300watt) in de hoop dat deze wel de nodige kracht zou geven. De buren moeten inderdaad niet uit hun bed daveren, maar had er toch echt wel iets meer van verwacht. Zou er ergens een manier zijn om er toch ergens iets meer uit te krijgen zonder daarvoor nieuwe boxen en versterkers te moeten aankopen? (softwarematige aanpassing/ of is er toch ergens een microfoontje dat kan afgedekt of afgesloten worden?/...)
  3. Gisteren wist een collega op het werk mij te vertellen dat hij gefrustreerd geraakte door de 90dB begrenzing van zijn audio-installatie.. Hierop kwam er bij mij onmiddellijk de reactie dat het lijkt dat de RNS315 (met Volkswagen Sound Pack) in mijn Passat B7 3AA misschien ook wel eens begrensd kon zijn vermits er vanaf volumewaarde 23 tot 30 echt geen verschil meer blijkt te zijn. Heb dit dan eens getest met m'n phone-decibel-applicatie en inderdaad.. op maximaal volume zowel via aux, cd als radio komen de waardes amper boven de 90dB uit!! Ik weet dat 90dB reeds kantje boordje is om je gehoor niet te beschadigen, maar mis regelmatig toch dat beetje extra volume als er nog eens een knalplaat aan het spelen is.. Heeft iemand hier al van gehoord? Want online vind ik hier niet onmiddellijk iets (duidelijk) van terug..en zoja..valt dit te omzeilen?! *fingers crossed*
  4. Spijtig, en die CANBUS check valt dan ook niet uit te schakelen neem ik aan? Originele lampen laat ik me liever voorbij gaan vermits het een leasing-wagen is.. Het was wel weer enige tijd goed aan het gaan tot dezemorgend, toen leek het net alsof ik een undercover-wagen was voor enkele seconden *Beide waren aan het branden, rechts viel even uit, terug aan, op dat moment links uit..terug aan..rechts terug uit en weer aan...* dit gedurende een 10-tal seconden waarna ze beide weer zonder problemen bleven branden tot ik op het werk arriveerde. Mijn voorganger wist even niet of deze nu plots naar de kant moest om mij door te laten of niet Maar vermits de linkse lamp nu ook al raar deed zal ik eens kijken of ik de balast van mijn vorige set Xenon's (van de vorige leasing-wagen maar de lampen hadden een andere fitting) niet op de deze kan aansluiten, deze zouden normaal ook canbus-ready moeten zijn.. en hopelijk geven deze dezelfde spanning als de huidige.
  5. Het zal wellicht iets zijn waar ik mee zal moeten leren leven, maar het kan nooit geen kwaad om hier eens te informeren Bij de aankomst van de Passat 2 weken geleden had ik vrijwel onmiddellijk de standaard dimlichten vervangen door CAN-BUS Xenon's, met het linkse dimlicht geen enkel probleem gehad, maar de rechtse ging bij het begin al soms niet branden. (Wanneer de wagen gestart werd brandde hij dan enkele seconden soms wel om dan uit te gaan en enkele start/stops later begon deze tot einde rit en de dagen nadien weer zonder problemen te branden) Maar eergisteren wou hij weer niet branden (deze keer blijvend), gisterenavond alles terug uitgebouwd en originele dimlichtjes gestoken, gestart..maar zelfs met het originele lampje wou hij niet branden..(maar geen foutmeldingen op de display) Het rechtse lampje er terug uitgehaald, gestart, en deze keer wel de melding gekregen "rechterdimlicht nakijken" Originele lampje er terug in..gestart..geen meldingen meer maar ook geen licht.. Eens uitgemeten met de volt-meter, links mooi 12V, rechts 0,0 Dan maar eens alle zekeringen losgetrokken en terug gestoken en hierna werkte beide lampen weer zonder problemen?! Terug de Xenon's gestoken..beiden schoten mooi aan en gisterenavond nog een 50-tal km gereden met beide lampen die bleven branden. Met een gerust hart gaan slapen, maar dezemorgend bij het vertrekken was het weer enkel het linkerdimlicht welke aanschoot, rechts enkele seconden en terug uit.. Na een aantal km eens manueel dimlichten afgezet en terug aangezet en het rechterdimlicht schoot ook weer zonder problemen aan tot ik op m'n werk arriveerde *zucht* Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik vermoed dat het met het CAN-BUS systeem te maken zal hebben en vroeg me daarbij dus af of er een mogelijkheid was om al deze checks uit te schakelen, ik zal zelf wel zien wanneer er een lampje kapot is of niet Ps: Heb voor de zekerheid zowel de balast als de Xenon-lamp zelf van plaats gewisseld, dus daar heeft het al niets mee te maken vermits de linkerxenon (daarvoor dus de "uitvallende" rechtse) nu wel blijft branden ..
  6. Ik weet niet of je hier intussen een oplossing voor gevonden hebt, maar ik dacht dat ik deze optie ook had..Maar niet dus.. Ik heb zelfs de optie niet in het grijs staan in mijn comfort-menu..maar had wel in de handleiding gevonden dat je best wat handelingen moet volgen voor je deze kan instellen.. Als ik het me nog goed herinner moet je (vertrekkende bij een stilstaande wagen die op slot is) -De wagen ontgrendelen met je afstandsbediening op de sleutel die jij gebruikt (zodoende hij onthoudt welke instelling bij welke sleutel-code hoort) -je rem inhouden & de versnelling in achteruit zetten -contact opzetten -naar het menu "comfort" gaan -kiezen voor de optie om de spiegels naar beneden te klappen -je spiegels dan zelf op de stand stellen zoals jij ze wilt (echt helemaal naar beneden, of maar voor de helft bv..) -bevestigen Of toch iets in die richting Het zou in ieder geval toch zeker en vast in je handleiding stap voor stap uitgelegd staan.. Hopelijk heb je er iets aan!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden