Hallow,
Toen mijn passat 105 dkm had gelopen, begon ook mijn automaatbak een eigen leven te leiden.
Schakelen wanneer het hem uit kwam, idioot hoog in toeren blijven hangen enzow.
Heb de bakolie incl filter en pakking laten vervangen door een VW monteur i/d avonduren.
En dan is het grappig dat je zoveel verschillende opties leest.
Naja, bij mij is het zo gegaan:
* Carterplug eruit, olie eruit laten lopen
* Carter losschroeven van de bak.
* Dan kijk je tegen het zeer platte oliefilter aan
* Die werd verwijderd, en kijk je op allemaal electronica stekkers
* Er zat een soort magneet die evt slijtage schraapsel aantrekt, die werd helemaal schoon gemaakt.
* Toen werd er gespoeld met een speciaal goedje ( geen olie )
* Nieuw filter geplaatst, carter er weer onder met nieuwe pakking.
* Een flacon met de juiste olie erin en met een lange slang eraan, werd vanonder in de carter gelegd.
* Toen werd er ( lucht ) druk in de flacon geperst voorzichtig
* Je zag de olie heel mooi het carter instromen.
* Tot het uit het carter kwam stromen, plug erin.
* Toen motor 5 minuten laten draaien, en weer uit.
* Nog een keer vulplug eruit, en nog laatste restant bijvullen tot carter overliep.
* Plug er weer in, en alles schoonmaken.
Het is een wereld van verschil, bak schakelt weer subliem, zowel automaat al tip tronic rijden.
Zo is het bij mijn passat gegaan van 2003 met een automaat.
Zo deden ze het ook bij de vw dealer waar hij werkt in Enschede
Groetjes Guido