Ga naar inhoud

Guido.Melvin

Members
  • Aantal items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Guido.Melvin

Profile Information

  • Plaats
    Enschede

Guido.Melvin's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik heb mijn passat ( 2003 )ook om laten bouwen van dubbel naar enkel din. Netjes een ombouw frame besteld in Dld, met alle benodigde materialen. Tis absoluut geen koud kunsje om het even snel te doen. Als je het netjes wilt hebben, moet je nog wek het een en ander aanpassen. Het is wel super netjes geworden, en alles werk prima.. Groet Guido
  2. Ik werd zo zat van het verbruik van mijn passat, dat ik overwoog m weg te doen. Toch nog een keer naar mijn vw man heen gebracht. Hij heeft er 3/4 dag gestaan, en heeft met succes het een en ander gevonden en gerepareerd: - Turbo slangen uitgebouwd, blijkbaar zitten daar een aantal O-ringen ter afdichting in. Waren er 3 gescheurd en trok dus veel extra lucht. Deze heeft hij allen vervangen. - De distributie riem stond 1 tand verkeerd, deze staat nu goed. ( Motor loop nu stationair ook vele malen rustiger) - Wat me ook heel erg opvalt, is dat de auto bij lange na niet meer zo rookt, bij iets gas geven had ik al een rookgordijn! - En dan nu het verbruik: Eerder kon ik ongeveer 540 km met een tank diesel ( 60 ltr ) Nu gaat bij 700 km het reserve lampje pas aan, en heb getankt met 810 km op de dag teller!!! Hier heb ik echt vrede mee, auto is helemaal toppie nu!!!
  3. Hallow, Toen mijn passat 105 dkm had gelopen, begon ook mijn automaatbak een eigen leven te leiden. Schakelen wanneer het hem uit kwam, idioot hoog in toeren blijven hangen enzow. Heb de bakolie incl filter en pakking laten vervangen door een VW monteur i/d avonduren. En dan is het grappig dat je zoveel verschillende opties leest. Naja, bij mij is het zo gegaan: * Carterplug eruit, olie eruit laten lopen * Carter losschroeven van de bak. * Dan kijk je tegen het zeer platte oliefilter aan * Die werd verwijderd, en kijk je op allemaal electronica stekkers * Er zat een soort magneet die evt slijtage schraapsel aantrekt, die werd helemaal schoon gemaakt. * Toen werd er gespoeld met een speciaal goedje ( geen olie ) * Nieuw filter geplaatst, carter er weer onder met nieuwe pakking. * Een flacon met de juiste olie erin en met een lange slang eraan, werd vanonder in de carter gelegd. * Toen werd er ( lucht ) druk in de flacon geperst voorzichtig * Je zag de olie heel mooi het carter instromen. * Tot het uit het carter kwam stromen, plug erin. * Toen motor 5 minuten laten draaien, en weer uit. * Nog een keer vulplug eruit, en nog laatste restant bijvullen tot carter overliep. * Plug er weer in, en alles schoonmaken. Het is een wereld van verschil, bak schakelt weer subliem, zowel automaat al tip tronic rijden. Zo is het bij mijn passat gegaan van 2003 met een automaat. Zo deden ze het ook bij de vw dealer waar hij werkt in Enschede Groetjes Guido
  4. Verbruik van 1:11 is stad en buitenweg, maar wel zeer netjes rijdend... Kan met dit verbruik beter een 2.5 tdi rijden
  5. Heb ik ook gehad met m'n automaat bak, die een eigen leven ging leiden. Nieuwe automaatbak olie erop incl nieuw filter. Er zat een magneet in, die is ook gereinigd. Automaat schakelt weer helemaal top!!! Groet Guido
  6. Dag heren/dames, Ik ben nieuw hier op het forum en wil me dus ook ff voorstellen: Ben Guido en woon in Enschede en ben bijna 1 jaar in het bezit van een schitterende VW Passat 1.9 TDI 96 Kw High-line semi- automaat met 118.000 km. Nu heb ik 2 vragen: *Het diesel verbruik van mijn Passat vind ik vrij hoog. Bij normaal gebruik, haal ik niet meer dan 1:11. is dit normaal? ( autobaan ongeveer( 1:13 ) * Wanneer ik de auto van "P" naar "D" druk, krijg ik een resunerend/trillend geluid te horen. En ook van "N" naar "D" uiteraard. Ik hoop op veel positieve reacties! Vriendelijke groet Guido
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden