Ga naar inhoud

Coolname

Members
  • Aantal items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Coolname

Profile Information

  • Plaats
    Nijmegen

Coolname's Achievements

0

Community reputatie

  1. Het is ondertussen al weer een paar dagen geleden, dus ik kan melden dat in dit geval het motorstoringslampje in ieder geval niet weer terug aan gaat. Volgens mij is mijn EGR klep destijds gewoon alleen met de software dichtgezet (of kan dat niet?). Als die software nu overschreven is, is die aanpassing nu weg, is mijn theorie. Maar is weet het eigenlijk dus niet zeker....
  2. O ja, reden waarom ik een beetje twijfel over het blij zijn is dat ik ooit de egr klep dicht heb laten zetten. En ik nu met de softwareupdate die mod waarschijnlijk kwijt ben (ben ik vergeten te vermelden vooraf). En ik twijfel ook een beetje of de foutcodes op grond waarvan ze die magneetklep hebben vervangen niet gewoon kwam door die dichtgezette egr klep (?). Maar goed. Hij rijdt nu goed, dus ik moet nog maar even kijken of ik die klep nog eens terug dicht laat zetten.
  3. Yes!!! Ik ben naar de vag dealer in Nijmegen geweest en deze hebben kosteloos de injectoren vervangen (in coulance regeling). Echter, er bleek nog meer mis. De magneetschakelaarunit die de vacuumbediening van o.a. de turbo enzo bedient. Kosten 340 eur Ik weet nou eigenlijk niet hoe blij ik moet zijn met deze oplossing, maar goed, het is in ieder geval opgelost, dus dat is natuurlijk ok. En,... hij trekt nu een heel stuk beter, dus blijkbaar was er toch wel echt iets loos. Dank aan ieder voor de tips in ieder geval, want anders was ik nooit op die terugroepactie gekomen!
  4. Door Ozzy40 ben ik ondertussen nog gewezen op de terugroepactie voor pompverstuivers van BKP motoren (maar ik breng de discussie maar even hier terug in het openbaar, zodat anderen er misschien ook nog wat aan hebben). En jawel, mijn auto valt daar ook onder. Ondertussen heb ik voor volgende week afspraak gemaakt bij de dealer om dit in ieder geval uit te voeren en zij lezen dan ook gelijk even de foutcodes uit. Nu maar hopen dat dat het probleem is. Ik kwam trouwens via die terugroepactie-check ook nog uit op een andere actie van enkele jaren geleden: afdekkap van ruitenwissermotor. Ook maar gelijk even laten doen. Er stond ook een software-update bij. Maar ik heb ook mijn EGR klep eerder eens dicht laten zetten. Dan kan ik die software-update maar beter niet doen, right, of toch wel (iemand idee hierover?). Ik zal volgende week hier ook in ieder geval melden wat dit geworden is, zodat anderen er wellicht ook nog hun voordeel mee kunnen doen. @Niels: dank voor ook die tip (maar die hou ik nu dus even on hold)
  5. Dank je wel allen voor de suggesties. Ik heb ondertussen wat meer gegevens in mijn voetnoot, motor is 2.0TDI BKP (@Ozzy40: dank voor die suggestie). @Martijn: is dit bij een BKP motor inderdaad altijd de verstuivers? Coulance, betekent dat, dat als ik nu naar een vag garage ga, men deze gratis of voor weinig voor mij zullen vervangen? @guyke: dank voor deze suggesties. vdub zit in Vorden inderdaad zie ik. Zonder verwend te willen doen of minder enthousiast over te willen komen (want ik waardeer dit soort hulp wel zeker heel erg), is dat wel ca 1 uur en ook weer terug rijden voor me. Is er misschien nog iemand dichterbij met een vag.com?
  6. Hallo, Mijn 3C geeft sinds kort af en toe (bijv. midden op de snelweg) ineens een knipperend gloeispiraal lampje en gaat in noodloop. Bij motor afzetten en opnieuw starten is het over (maar het komt dan na enige tijd soms terug). Iemand enig idee. Ik heb al wat zitten zoeken en kwam op allerlei verschillende dingen uit (van remlichtschakelaar tot iets in de ECU). Wellicht moet ik hem toch eerst laten uitlezen. Is er misschien een vriendelijk lid die in of in de buurt van Nijmegen woont en mijn auto met bijv. vag.com kan uitlezen? grt en alvast dank voor iedere hulp! Peter
  7. Ik heb gelezen dat die oranje ballen en die kunststofringen toch afgeraden worden, omdat dan de beweging van de auto door een kleiner deel van de veer opgevangen moet worden (en dus de kans op veerbreuk groter is bij de overgang op de rand van de extra ring of bal). Ik ga dan liever voor het zekere en heb ondertussen hulpveren laten zetten (MAD). Auto komt nauwelijks omhoog en wegligging lijkt zelfs wel iets beter te zijn geworden.
  8. Onder mijn Passat zitten de gewone standaard 205/55R16 maat banden. In mijn kofferbak wil ik graag extra ruimte creëren door een thuiskomertje erin te leggen ipv zo'n grote band/wiel. Ik heb toevallig nog ergens een thuiskomertje met de maat 175/70R16 staan (naaf en boutgaten zijn goed). Die totale omtrek is wat kleiner dan de originele banden. Nu is mijn vraag: kan ik die probleemloos monteren? Gaat de ABS of de ESP dan niet van streek? Of wordt de wegligging dusdanig slecht dat ook enkele tientallen km's tot een geschikte garage een probleem wordt? En als dit echt niet kan, naar welke maat zou ik dan wel op zoek moeten gaan? Alvast dank voor de suggesties.
  9. Vuistregel is geloof ik dat een afwijking van ET met 5 altijd wel ok is. Daarboven moet je oppassen.
  10. Heeft er iemand ervaring met die oranje ballen of met de kunststofringen (van bijv. http://www.niveauplus.nl/index2.php)? Hoe goed doen ze hun werk, wat is het comfort bij onbeladen toestand, etc. Ik zit nl. zelf te twijfelen tussen echte hulpveren en dit soort alternatieven. Tevens vraag ik me af hoe je hulpveren zou moeten monteren bij een 3C. Het lijkt me dat ik de auto zou kunnen opkrikken onder de trekhaak, de onderste bouten van de schokbrekers los kan halen, de orig. veren dan loskomen en die hulpveren er tussen te zetten zijn. Of is er meer voor nodig?
  11. Hallo, Ik ben bezig om een scheidingsnet in mijn 3C variant te monteren. Volgens: http://www.daniundalex.de/cms_neu/index.php?page=1091 Het lukt mij alleen niet goed de zijbekleding van de kofferbak los te krijgen. Heeft iemand hier misschien nog een plaatje, foto, handleiding, Elsawin pagina of andere tips voor. Ik ben nl. bang anders het geheel enigszins kapot te trekken. Alvast veel dank!!!
  12. Thunderflash: dank voor je reactie. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht en klinkt inderdaad ok.........maar mijn Duits is dusdanig slecht dat dit vanwege mijn eigen tekortkoming hierin niet so geweldig gaat zijn voor mij specifiek ben ik bang. 3errors: ook dank. Ik heb net op hun website gekeken en ze zien er inderdaad uit als een bedrijf met verstand van zaken. Zijn ze echt ook goedkoper dan een vag (want zoals ze adverteren lijkt dat ondertussen niet meer, maar misschien heb ik het mis). Verder: nog andere ideeën iemand? thanks!
  13. Hallo, Kan iemand mij misschien een tip geven voor een goede en betaalbare garage voor onderhoud aan mijn Passat 3C ? Bij de dealer gooi ik iedere keer zo'n enorme zak geld leeg en over de kwaliteit zijn ook wel meer dingen te zeggen. Het liefst heb ik een adresje in de buurt van Nijmegen of Arnhem, maar als het niet anders kan wil ik evt. ook wel wat verder rijden, vooral als er iets van een leenauto te regelen valt.... Bij voorbaat dank voor evt. tips. Peter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden