Ga naar inhoud

tooneiges

Members
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over tooneiges

Profile Information

  • Plaats
    benedenleeuwen

tooneiges's Achievements

0

Community reputatie

  1. Op zich ben ik niet opzoek naar een diagnose hoor.. Inderdaad regelmatig noodloop gehad. Veel vermogens wisseling en als ik de de turbo wat opkrik daar veel gebruik te maken van het vermogen is het goed maar als ik een dag niet doorrij is er gelijk weer vermogens verlies. De ene keer feller op gas de andere keer juist sloom, vagcom geeft aan dat dit de n75 is door code 17956 uit het hoofd.. Na een rit italie ben ik ervan overtuigd dat na 3 ton op de teller het een keer tijd word om dit eens te vervangen. Ik heb al eens de tempsensor en druksensor in inlaatsysteem vervangen G31?, ook. Is de lmm vorig jaar vervangen. Of de schoepen zitten vast of de bediening dus de n75 is slecht is mijn diagnose. Als ik de test van n75 in vagcom uitvoer veranderd het met meer en beter vermogen. Maar het is niet constant genoeg. Weet jij de artikelcode hiervoor en waar ik de bosch bestellen kan. Pierburg hoor ik slechte dingen 9ver in betrouwbaarheid dus ik ga voor original.. Ik hoor graag
  2. Hallo allemaal, Ik heb duidelijk problemen met de drukomvormer van de turbo. Het gaat om een passat variant 2001 1900 tdi avb motor. Weet iemand welk nummer ik heb en welke vervanger er voor in te zetten is? Ik zie namelijk zo veel merken en prijsverschillen dat ik niet kan vertrouwen op wat er aan gegeven word. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen Gr en ik hoor graag
  3. dag heren passat tdi 101 pk variant 2001 als ik bij mijn passie mijn gas los laat dan hoor ik bij afvallen van de toeren 3000-2000 omw een zoemend geluidje. het lijkt op een spanrol of een turbo die aftoert??? nu moet ik jullie melden dat er 4 weken geleden de riem vervangen is en er onderhoud is gedaan. distributieriem pakket bestond uit riem pomp rollen en spanrol dus alles is gedaan kun je spanrol te strak afstellen zodat er een resonerend geluid komt op een bepaald toerental onbelast ? gek is eigenlijk dat het alleen is bij teruglopen van het toerental na snel gas geven ik heb de multiriem al vervangen met de looprol . als ik deze even langs zij leg en dan de auto laat lopen is er geen verandering dus dan is het niet de visco of de dynamo en de stuurbekrachtigingspomp nu lijkt mee alleen maar de turbo of aanverwante zaken ,airco pomp of de spanrol, looprol van de distri-riem dit nog kunnen veroorzaken het intrapen van koppeling geeft ook geen verschil wie weet er meer ?????
  4. dag heren, ik heb een passat variant van 2001 tdi 101pk nu heb ik een vraag over het interval resetten: bij het resetten van de interval service via vagcom heb ik gezien dat de interval op vast staat en wel 15 000km of 365 dagen in het boekje staat dat er bijna iedere keer longlife in is gedaan nu heb ik geprobeert de interval naar 30000 te zetten maar dat kan alleen maar naar 50000km (geprobeert volgens de aangeven methode via vagcom site)(let wel g.speek) VW is hier van af gestapt en dit is vanaf 2005 weer naar 30000 km veranderd ook de ingeefbare kwaliteit van de olie staat op 1 dus interval 150000 km olie ook zie ik dat er een tijds of km lengte ingevuld staat en dit is eigenlijk ook niet helemaal longlife want die berekent de interval lengte via de belasting ritafstanden enz enz kan het zijn dat mijn controller die je via vagcom in kunt zien dit als een vaste voorgeprogrammeerde waarde heeft staan dus 15000 of 50000km in de praktijk kijk ik gewoon door het probleem heen en weet bij de eerste service aanduiding dat ik hem nog een keer kan resetten of moet ik toch de olie eraf gooien bij 15000 ???? Zie hieronder een passage uit Elsawin die ik zojuist had gevonden: Aan de hand van de sticker met wagengegevens bepalen of de wagen PR-nummer ‘QG1’, ‘QG0’ of ‘QG2’ heeft. Het PR-nr. is doorslaggevend voor het bepalen van de service-intervallen De sticker met wagengegevens -pijl- zit linksachter in de wagen bij de uitsparing voor het reservewiel. De sticker met wagengegevens zit ook in het Serviceplan van de klant. Wagenherkenning aan het volgende PR-nr.: QG1 betekent LongLife Service. Dus 0W30 olie QG2 betekent Tijd- of afstandafhankelijke service. Dus 5W40 olie QG0 betekent Tijd- of afstandafhankelijke service. Dus 5W40 olie ja dan heb ik nu een QG1 betekent LongLife Service. Dus 0W30 olie (opgezocht in het boekje) waarom staan die vagcom waardes dan niet via de aangegeven waardes ??? zelf denk ik dat deze computer niet helemaal uitgebreid is voor longlife functies zoals tijdindicatie tellers en km ritten berekening wat te doen met de interval???? 50000 is toch wel erg to much toch???? helppppppp
  5. lijkt misschien wel op een lekke hydraulisch koppelingcilinder heb ik ook eens gehad slipte alleen in de zes omdat hij dan harder aan de koppeling trekt zeker als je auto gechiped is
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden