Ga naar inhoud

ILOVEVR5

Members
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over ILOVEVR5

Profile Information

  • Plaats
    Amsterdam

ILOVEVR5's Achievements

0

Community reputatie

  1. Je hebt gelijk Arjen. Volgens mij is dat ding niet standaard. Als je er een gasslang op aansluit kan die via de benzineinjectoren gas inspuiten. Maar zo werkt mijn systeem niet, elke cylinder wordt apart aangestuurd. Dus gewoon afsluiten dat ding. Vandaar dat er ook geen slang te bekennen was die er op hoort. De afsluiting is gewoon gevallen. Op een avond net voordat ik de motor uit deed begon hij te trillen. Het is lpg dus dit soort dingen komen wel eens voor - dacht ik. De volgende ochtend trillen en vermogensverlies, en op gas blauwe, naar zwavel stinkende rook. Een paar kapotte nuldrukregelaars dacht ik gelijk. Dus demonteren die hele zooi, en eentje bleek inderdaad stuk. Toen ik dit tuitje zag raakte ik in paniek want er is niks wat je erop kunt aansluiten. De benzinedrukregelaar loopt gewoon terug naar waar het vandaan komt, en dat witte dingetje is een eenrichtingsventiel, maar die ligt er toevallig naast omdat ik de "tussen"inlaatpoort zo heb neergezet. Vandaag een nieuwe nuldrukregelaartje er op en dat dingetje afsluiten en hopelijk rijdt hij weer als een trein. Bedankt jongens!
  2. Het is gemonteerd op de poort tussen inlaatspruitstuk en inlaatpoort. Dus zo een tussenstuk waar de injectoren op zitten. Het is een AGZ (VR5).
  3. Er kan geen water doorheen want de injectoren zitten er op. Dus als je je mond er op zet en blaast dan blaas je door de injectoren. Er zit geen sensor op het is gewoon een buis. Dus gemonteerd zou het zomaar via de injectoren valse lucht kunnen aanzuigen. Brandstoftoevoer is boven dus wat is dit dan voor iets...
  4. De auto trilt iets en heeft minder vermogen. Op gas ruik je zwavel -> slechte verbranding dus. Ik ken het probleem dus ik ging controleren en zoals gedacht was er een nuldrukregelaar waaraan je kon zuigen en blazen. Blazen moet zuigen mag niet dus probleem opgelost, gewoon een nieuwe er in. Maar voordat ik de boel terug ging monteren zag ik dit en het kan gewoon niet dat dit tuitje zonder slang kan functioneren. Morgen heb ik de auto dringend nodig dus ik ben helemaal desperate aan t worden....
  5. Hallo allemaal, Door een slechte nuldrukregelaar (lpg injector) heb ik mijn spruitstuk losgehaald. Er bleek inderdaad een kapotte nuldrukregelaar te zijn. Maar nu zie ik een mogelijk andere bron van valse lucht maar ik zie geen slang die er op kan/moet. Ik weet niet eens wat dit ding doet! De benzine-injectoren zitten er ook op aangesloten. Dus als ik er in blaas dan komt er lucht uit de injectoren. Vergeef mijn onwetendheid, plz vertel me wat dit is en wat er op hoort...
  6. Heb niet veel AGZ eigenaren gezien die hun auto snel opgaven. Maar afscheid hoort bij het leven... Of je moet je hele motor reviseren. En hopen dat je het goed hebt gedaan... PS Homokineet, wiellagers en draagarmen. Als een Passat binnenrijdt leg ik ze bij wijze van spreken alvast klaar:-)
  7. Er kwam eens een klant binnen die ongeveer dezelfde problemen had. Ik kon voor hem de ketting, spanners, vacuumslangen, bobine, lambdasonde, lmm, kat, de bla maar vooral ook de bla bla vervangen. Het zou hem hooguit 2000 euro kosten bij elkaar en hij zou een tijdje als nieuw rijden. Mits natuurlijk de draagarmen, schokdempers, stuurhuis, wiellagers en banden + velgen in orde waren. Mits zijn airco, electrische ramen en cv goed functioneerden en al zijn filters en olie goed was. Mits bla en bla bla en nog eens bla. Wat was mijn ADVIES: Een andere motor. Wat deed de klant? Een andere Passat die wel goed onderhuoden was. Klant leefde nog lang en gelukkig. Wel sneu maar waar. Met sleutelen komt er geen einde aan reparaties aan een 340.000 km oude AGZ. BTW: Die van mij staat nu op 234 mille en vas 5051 geeft storing in de lmm en lambdasensor aan. Ketting ratelt al 30.000 km. Gisternacht 220 op de teller aangetikt en niet onder de 200 van Hilversum tot Amsterdam. Op LPG. Verwacht binnenkort rook en vlammen Dan koop ik er nog een. Echt een aparte motor die AGZ. En datzelfde kan je ook zeggen over AGZ eigenaren. BTW 2: Top = 230 op de teller, op een hellingloze Belgische snelweg. BTW 3: Voorkant er af, motor er uit, alles vervangen en weer terug kost als alles soepel verloopt met 1,5 man 10 uurtjes. Met tussendoor veel koffie en rookpauze kost het je 2 werkdagen.
  8. Groen moet ie zijn inderdaad. En met dop open ff de tijd gunnen om het lucht er uit te helpen. Tijdens krappe parkeeracties stijgt de druk in het systeem waardoor de luchtbel de slangen beschadigt. Die moet er dus echt uit. Als het nog steeds boven max staat is het beter dan dat ie onder min staat. Want dan krijg je dat akelige geluidje alsof een compressor stuk is.
  9. Schuim kan ook komen door verkeerde olie. Ik gebruik ATF wat goed bevalt. Kroon heeft er ook een speciaal voor stuurbekrachtiging voor twee tientjes, maar die was volgens mij veels te dun. Ik zou zeggen doe je dop open en laat de motor even draaien tot je geen schuim meer ziet. Bij mij heeft t indertijd wel geholpen.
  10. Dank voor de snelle reactie heren! De opening in de filterbox NA de filter blijkt van de secundaire luchtpomp te zijn. Behalve dat mijn cat nu iets later warm is (en dus iets later milieuvriendelijker:D) heeft ´t niet veel nut. En ja de motor wordt ook wat sneller warm waarschijnlijk... Ik had het eerlijk gezegd nooit van dichtbij bekeken. Dat geratel komt idd door de spanner en het beste is om alles te vervangen, immers, nieuw=heilig. Toch las ik ergens in een topic dat iemand hier van het geratel af was toen zijn oliedruk weer goed was. Maar mijn oliedruk is denk ik in orde. Nu wordt het verhaaltje langer maar het zit zo: Ik had dus ontzettende powerverlies al die tijd. Dacht elke keer (terecht) dat 150 pk veel beter moest aanvoelen. Ik heb mn auto op de brug gezet en wat zien ik tot mijn verbazing?! De slang van de secundaire luchtpomp mist een bochtje. Zodoende werkte de overgebleven slang als een soort snorkel wat VIES, NAT, WARM en ONGEFILTERD lucht direct in de intake manifold zoog. Nou lekker was dat (dus niet) en ik verloor naar mijn eigen schatting 15 pk en heb nu een vuile inlaat spruitstuk... Dus tijdelijk nu het gat in de luchtfilterbox dichtgemaakt en Godzijdank wat een vermogenwinst! Ik moet dat ontbrekende stukje buis/slang morgen kopen/vinden en erop zetten. Ik moet wel een nieuwe onderdeel hebben voor de ophanging van de versnellingsbak. Een motorsteunachtig onderdeeltje. De bout ervan is doorgedraaid. Misschien heb ik dan een betere demping in mn versnellingsbak want hij trilt een beetje bij stationair draaien. Een slang van de stuurpomp kan de druk niet aan zag ik. Pas bij max stuuruitslag lekt hij, want dan is de druk het hoogst. Gelukkig is de pomp zelf goed. En ja, de stuurhuis is ook aan vervanging toe.. Er moet veel gebeuren zoals jullie lezen maar deze auto is de moeite waard vind ik. @Vdub wel veel kwaaltjes deze 3B dacht ik zo:D
  11. Hallo iedereen! Ik zal mij eerst eens voorstellen. Ik ben Piet. En ik heb een VR5 uit 99. Tot nu toe heb ik er heel wat aan veranderd. Bij gas los (bij 120 km/h tot 100 km/h) een trillende stuur; Draagarmen compleet veranderd. Wegligging niet in orde; schokdempers alle 4 vervangen en uitgelijnd. Een geluidje boven de 80 km/h; wiellager vervangen. Multiriem vervangen, olie en filter met lage intervallen vervangen. Ongeveer 1000 euries aan kosten tot nu toe. Maar denk dat ik nog een rug kwijt zal zijn voordat `ie af is. Ik heb soms voelbare speling in de stuur en moet vaak stuurbekrachtigingsolie bijvullen. Heb nog niet gekeken naar de oorzaak maar kan `t wel een beetje raden. Sinds ik hem 16.000 km geleden heb gekocht ratelt de ketting met precies hetzelfde ritme. De spanner werkt op oliedruk en ik denk dat mijn oliedruk te laag is. Als dat niet het probleem is wordt de ketting ook gereviseerd. Ik moet opmerken dat er een aansluiting is op de luchtfilterbox NA de filter. Die mis ik dus die heb ik tijdelijk dichtgemaakt. Prestaties veel beter merk ik. Heeft die aansluiting te maken met de oliedruk? Dus lekkende STB olie en ratelende ketting nog, dan heb ik een heerlijke VR5
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden