Ga naar inhoud

AircooledFront

Members
  • Aantal items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over AircooledFront

Profile Information

  • Plaats
    Dr888

AircooledFront's Achievements

0

Community reputatie

  1. Na 2 dagen sleutelen/schoonmaken is de Passat weer klaar Carterontluchting zat hel-le-maal dicht! Carterdeksel verwijderen is avontuur op zich maar wel te doen (met de juiste hulp en gereedschap). Zeef van de aanzuigbuis in het carter zat ook compleet vol/dicht. LongLife olie vervangen door 10W/40. Het plan is om binnenkort nog te flushen met Forte, een groter filter te plaatsen en weer frisse olie erin.
  2. Bedankt voor je uitleg DM! Hoe moet ik de eerste stap uitvoeren > – Front in servicestand zetten → Rep.-groep50. viewtopic.php?f=163&t=27379#p236782 Waar vind ik de blokontluchting?
  3. Kan ik, ondanks dat de motor niet goed loopt, nu nog de Forte behandeling toepassing? Dan is het zaakje alvast losgeweekt voordat ik ga demonteren... Wegenwacht heeft me naar huis gesleept waarbij de motor ook een 20. min stationair heeft gelopen.
  4. Is dus te doen zonder die hulptakeltoestanden? Plaatjes of tekeningen van de te vervangen onderdelen ook ergens te vinden? Heb hier op het forum nog niets kunnen vinden wat werkt...ETKA(???)
  5. Ik ben ook aan de beurt met mijn Passat 3BG 1.8T Automaat uit 2001 . Olielampje gaf waarschuwing op de snelweg. Klein stukje doorgereden en daarna de passat aan de kant gezet. Motor loopt nu zoals in dit filmpje(op ca. 50 sec.): Nu had ik al vaker olie(druk) problemen, maar dit was meestal na bijvullen opgelost (geen waarschuwingen meer). Wel heel veel last van sludge op de oliedop/peilstok. Dit zal wel komen omdat wij voornamelijk korte afstanden rijden. Forte flush had ik al een tijdje op de plank staan maar nog niet gebruikt .. Volgens de Wegenwacht, zelf ook bezitter van een 3BG 1.8T Automaat , zou het waarschijnlijk een verstopte olieaanzuigbuis en oliezeef zijn waardoor de oliepomp te weinig aanvoer heeft. Dit zou ook het ratelende geluid verklaren nl. een slappe nokkenas ketting (door wegvallen oliedruk?). Wat te doen?....zit er aan te denken om olieaanzuigbuis en oliezeef te gaan vervangen/reinigen maar zie dat er dan speciaal gereedschap (steunbrug en takeljuk?) nodig is. Is dit zelf te doen zonder dit hulpgereedschap?http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=163&t=27379 Zou dit uberhaupt de oplossing zijn van het probleem omdat bij de poster van het youtube filmpje dit de oplossing was: "The problem was the cam chain tensioner going bad. The chain and tensioner have since been replace and the car is running fine" Alle hulp/tips welkom! Anton
  6. 2 weken geleden een nieuwe sensor in de achterklep laten plaatsen en vorige week is bij mij de comfortmodule vervangen. Heb al een dikke week zonder problemen kunnen starten en rijden
  7. Uitgelezen en inderdaad de schakelaar van het slot is kapot. Nu zal het complete slot wel vervangen moeten worden.... Ga de motor binnenkort ook maar eens flushen en de longlife olie vervangen door vol. syntetisch.
  8. Ja vroegha...toen de sex nog vies was Al een paar keer behoorlijk leeg! Nu werkt het slot van de achterklep ook niet meer met de AB....alleen nog met de sleutel Vanmiddag naar de garage en kijken of iets iets te vinden is d.m.v. van uitlezen.
  9. Mijn accu van de Passat 3BG loopt geregeld leeg. De accu is goed. Ook heb ik zo nu en dan problemen met mijn achterklepslot, heeft het hiermee te maken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden