Ga naar inhoud

DTC-Overlord

Members
  • Aantal items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over DTC-Overlord

Profile Information

  • Plaats
    't Zand

DTC-Overlord's Achievements

0

Community reputatie

  1. De klepjes zijn nagekeken, we hebben npog een passat v6 staan, en daar hebben we om er zeker van te zijn even de uitwisseltruck uitgeprobeerd. Stationair loopt de auto als een zonnetje, volgens de garage, welke overigens gek word van het steeds weer opnieuw calibreren loopt de auto ook echt super mooi. De auto rijd ook de eerste 10 km altijd heel netjes, daarna beginnen de problemen pas echt. Lijkt wel wat op een auto die een AG DGC lpgsysteem heeft. die lopen net zo beroerd na verloop van tijd, alleen dan weet je waar het aan ligt. deze auto heeft geen lpg. omdat onze eigen vag-com niet doet wat hij hoort te doen gaan we nu steeds naar de vw-garage... Dan doet de auto natuurlijk extra z'n best om mooi te lopen:( vandaar de oproep of er dan echt niemand bij ons in de buurt zit (Schagen)
  2. Inmiddels is het December en is het euvel nog steeds niet verholpen. Het is wel een stuk minder, maar alles onde de motorkap is inmiddels ook nieuw, Draadboom is volledig negekeken en doorgemeten, massapunten allemaal nagekeken. Automaat (welke volgens de dealer niet ververst hoeft te worden) is gespoeld en opnieuw gevuld. Carterontluchting is vervangen door gewapende doorzichtige slang (kan je zien wanneer deze verstopt oid zit) De auto rijd bij heel burgelijk rijden nu ook wel goed, alleen bij een beetje meer gasgeven begint het weer, en in de file is het helemaal een drama. Ik blijf open staan voor sugesties. ps, is er dan niemand in de kop van Noord Holland die vag-com heeft en die een keer mee wil kijken? (zie ander topicvraag)
  3. Carterontluchting is inmiddels ook nieuw, Customised is de auto inmiddels al 7 jaar, heeft andere injectoren, gepolijste inlaat, rvs uitlaatsysteem, openair, en nog een paar andere dingen. Dit gaat echt al jaren perfect, dus zou vreemd zijn dat het daar aan zou liggen. Toen de problemen begonnen hebben we ook alles eerste terug gebracht naar origineel, toen werd het in eerste instantie ook erger omdat de computer dat niet meer snapte. Vant weekend kregen we de tip om de pakking van de inlaat te controleren op een lek, aangezien deze er inmiddels al een paar keer af geweest is met het schoonmaken van o.a de gasklep en het inlaathuis zou dit uiteraard geen ovberbodige luxe zijn. toch blijft het vreemd dat zodra er arbeid van de auto gevraagd word er niets meer an de hand is, alleen maar onbelast. eind van deze maand willen we wel graag op en naar naar Oostenrijk en is het wel erg wenselijk als de auto weer helemaal 100% is.
  4. Alle vacuumslangen zijn uit voorzorg vervangen, en inmiddels ook al 10x nagelopen. Heb op de site van Gerrit wel een heel stuk bij stotteren gelezen, maar dit gaat over de 2.5 tdi. Ik heb inmiddels een aantal mensen hier uit de buurtr een pb gestuurd die vagcom hebben, maar helaas nog geen reactie. Want dan kunnen we eventueel het recept wat daar bij staat bij mij uitproberen.
  5. Hier kwam dus niets uit....? Allemaal één voor één los gehad en bij allemaal de zelfde reactie van de auto. Maar probleem is nog steeds niet verholpen.
  6. van't weeked dashboard er uit gehaald. alle stekkers en aansluitingen gecontroleerd. Tevens op zoek gegaan naar alle massa punten (intern en extern) Wat zijn dit er veel zeg!! Deze los gemaakt, schoon gemaakt/opgeschuurd, en weer op nieuwe aangesloten. Electrische problemen in de auto zijn allemaal weg Grootste probleem was een sluiting in de verlichting onder in de deur. MAAR!! De auto loopt stationair nog steeds als een oude stoomlokomotief. Boven de 1200/1300 toeren loopt hij super. Weer nieuwe bougies gehaald en er in gedraaid want het lijkt of hij op minder cilinders loopt. Hij puft uit beide eindpijpen, dus dat zou betekenen dat er 1 of meerdere cilinders aan beide kanten niet zouden meewerken? Maar waarom loopt de auto met iets meer toeren dan als een zonnetje? Ik heb toch het vermoeden dat er dan toch nog ergens een vacuum lekje zit?? Wie zou mij kunnen helpen met een vacuumschema want ik kan deze niet vinden in onze programatuur.
  7. Even een korte update, inmiddels zijn we er achter dat het waarschijnlijk niets meganisch is. (ook omdat inmiddels alles vervangen is) Maar dat het een electronisch probleem kan zijn. Reden waarom dit gedacht word is omdat er verschillende functies nu ook uitvallen.. Binnen verlichting stopt er af en toe mee, of brand heel zwak. Klapfunctie spiegels weigeren plots. Radio die er ineens mee stopt tijdens het rijden en na opnieuwe starten het gewoon weer doet. Ik heb begrepen dat het een massaprobleem zou kunnen zijn. En dat ook hierdoor de comp steeds weer in noodloop word gezet. (na het resetten van de comp en alles terug zetten in basis stand is het probleem ook steeds voor een halve dag verdwenen.) Heeft iemend hier misschien ook ervaringen mee, en of is er iemand hier op het forum die mij er een keer mee zou kunnen helpen. Ik hoor het graag.
  8. Maar, ja deze is nagekeken en schoongemaakt. Vriend van ons kwam wel met het idee om deze misschien te vervangen voor een oliebestendige flexibele slang. Momenteel zijn we er ff klaar mee. portomonee raakt een beetje leeg zo vlak voor de kerst. Of iemand moet natuurlijk nog een super idee hebben?!?
  9. Dat is toch de ringleiding die van achter het gasklephuis naar de beide kleppendeksels gaat? Vaak helemaal uitgehard en breek al bij het kijken ernaar.
  10. Oja, vergeten te melden. op de auto zit een vollegdige K&N kit incl LMM. net een jaar oud., maar hebben de originele even terug geplaats gehad. Dit maakte geen verschil. Tevens gister nieuw brandstoffilter geplaatst, alle vacuumslangen vervangen. Andere bobine, bougies en kabels geleend om te proberen, maar ook dit maakte geen verschil, weer uitgelezen met Vagcom. geen storingen. Omdat we wel de accu hebben losgehad de gasklep weer opnieuw gecalibreerd. Heeft iemand misschien een vacuumschema van de 2.8 v6, misschien heb ik er eentje gemist, of al is het alleen maar ter controlle dat alles correct aangesloten zit.
  11. Een van de kats was al kapot, dus vandaar dat er meteen gezegd werd dat dat de aanleiding was. Heb de vacuum al gechekt, en hier geen lek in kunnen vinden. Weet iemand misschien hoe ik eventueel het blokje op het gasklephuis, waar de vacuumslangen op aan gesloten zit kan testen op werking en waarom er een draaiknopje op zit? Daar is nog niet naar gekeken volgens mij.
  12. Sinds een maand bokt, hakkelt en stottert de auto bij stationair draaien. Zakt zelfs af en toe tot onder de 500 toeren en wil af en toe uitvallen bij filerijden erg irritant bij een automaat! Omdat je dan eerst een dealer gaat raadplegen is dat reeds gebeurt. Na veel verschillende diagnoses??? is er veel vernieuwd inmiddels maar het euvel is nog niet weg. Na de eerste diagnose zijn beide kats vervangen, tevens meteen de lamdesensoren Inlaat is verwijderd en volledig gereinigd. Gasklep is gereinigd en terug gezet in basisstand. catrerontluchtingsleidingen nagelopen, schoongemaakt en daar waar nodig gerepareerd Tevens nieuwe pakkingen geplaatst bij de kleppendeksel e.d. injectoren zijn gereinigd, leidingen doorgespoeld. compressietrest, alle 6 perfect met 1.22% verschil tussen de beste en de slechtste. Bougies waren net nieuw en ( als we de dealer geloven de kabels ook) Maar het euvel is nog steeds niet weg?!? Wie heeft er misschien een idee? Ik hoor het echt graag. gr, Johan
  13. Jep, wij verkopen de onderstellen. Zijn nog even een leuke korting aan het berekenen voor clubleden.
  14. we hebben ons nog niet voor gesteld.. Dat komt zsm.. Maar: Vorige week een AP schroefset gemonteerd, was een gok, aangezien dit merk nog niet echt bekend is in NL. Maar zij waren een van de weinige die een complete set voor de 4-motion konden leveren. Maar de set is echt boven verwachting! De hardheid bij deze set is niet instelbaar, maar dat is ook geheel niet nodig, hij is mooi strak maar niet te hard. De verlaging is in tegenstelling tot de specs (-4 tot -8cm) van originele hoogte tot -8cm te verlagen Kwaliteit van de onderdelen zijn erg netjes. Bijgeleverde veren zijn van H&R. Wil je meer weten stuur dan ff een pb
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden