Ga naar inhoud

famvelden

Members
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over famvelden

Profile Information

  • Plaats
    Geldrop

famvelden's Achievements

1

Community reputatie

  1. Zo problemen zijn opgelost, de turbo was uiteindelijk niet de boosdoener gelukkig , auto loopt weer erg goed, er was één turboslang die bleek toch een scheurtje te hebben, en een pakking was ook nog lek gegaan bij de egr klep, iedereen bedankt voor de reacties.
  2. zo weer van alles gedaan, turbo losgehaald om nader te kijken de speling op de as is idd minimaal en het ronddraaien gaat op zich toch niet echt zwaar, een collega die in landbouw mechanisatie zit zei dat de turbo niet defect is en hij vond het zwaar draaien heel erg meevallen, dus er maar weer op gezet, ook de katalysator los gehaald en met een klein usb cameraatje erin gekeken maar de schotten zagen er nog erg mooi en schoon uit, en dat na 460dkm. alle slangen nagelopen en nu bleek dat er twee vacuum slangen lek waren, één kunststof slang een dunne en een soepele slang, deze gemaakt en de korte intercooling slang met een kleine zelftapper vastgezet (op aanraden van Twan) gelezen dat je de turbo sensor ook eens moest schoonmaken (dit gedaan met een spuitbus elektronica reiniger.) de auto weer gestart en even laten lopen, maar de turbo geeft een fluitgeluid, dus wellicht komt door te zwaar lopen, maar ik ben er een stuk mee gaan rijden, hij loopt weer als de brandweer, sterker nog beter als ie ooit gelopen heeft naar mijn gevoel, niet roken niet stotteren geen noodloop maar flink power voorhanden, hier ben ik blij om dat het wellicht een combinatie is van een paar zaken, alleen het fluiten van turbo? bevalt me niet zo want dit doet ie best erg. ik ga morgen nog eens een flinke proefrit maken dan weet ik hopelijk iets meer, wellicht nog een andere turboslang die niet 100% is.?
  3. ben gisteren bij Twan bandeman geweest (aardige kerel) even naar de turbo gekeken er zat niet veel speling op de as maar de schoepen draaide niet soepel rond, dus turbo is voor 99% de boosdoener, nu wil ik deze loshalen lukt aardig maar ik krijg die dikke olieleiding niet van de turbo af, losdraaien gaat niet zit vast, en eruit trekken gaat ook niet hoe kan deze het beste los?
  4. de kabelboom van de injectoren heb ik vervangen(dit was goed te doen) maar helaas de storing is niet over. is balen ik heb er net nog een blikje injector reiniger bij gedaan een stuk gereden met 3500-4000 rpm maar geen verbetering, nu rookt de tdi ook nog regelmatig en behoorlijk, alle turbo slangen visueel gecontroleerd mijn zoon in de auto latten zitten en ook een paar keer goed toeren laten maken, je ziet dat alle turboslangen onder druk komen te staan maar zie geen lekkage, de auto loopt mooi stationair en start goed, alleen boven de 2000rpm gaat deze inhouden. ik moet nu toch op zoek naar iemand die deze kan uitlezen in de omgeving eindhoven, of is dit ook goed zelf te doen?
  5. Nee er is geen storingslamp gaan branden, nu lees ik dat de kabelboom vaak de oorzaak is , is dit uit te lezen?
  6. Nee helaas ik kan hem niet uitlezen, krijg ook geen melding bij het dashboard o.i.d. nu lees ik wel iets van een kabelboom?
  7. Hallo ik Frank Ik ben al lang Lid van dit Forum, maar post er niet zo veel, ik heb een passat variant TDI 130 pk type 3BG (bouwjaar 2002, gechipt naar 165 pk, 460 dkm gelopen) ik heb deze auto al 7 jaar en buiten de normale onderhoud heb ik gelukkig nog niet echt vreemde reparaties gehad, (ik doe alle reparaties zelf dit is tot nu toe goed gegaan, auto loopt altijd goed en pittig) Wat is er aan de hand sinds een paar weken stottert de passat af en toe, dat is deze week veel erger geworden, tot zelfs de turboboost het niet meer deed, nu begrijp ik de boordcomputer dan in een soort beveiligingsmodes gaat, de auto loopt dan nog maar 100-110kmh en optrekken gaat erg langzaam, gisteren middag deed de turbo het weer maar het stotteren bleef en soms een rookpluim uit de uitlaat. nu dacht ik dat er een hoop vervuiling in zat, dus vandaag de EGR klep ertussen uitgehaald, en het uitlaat spruitstuk en deze schoongemaakt de EGR was niet aangekoekt (was ook nog nooit los geweest) het uitlaatspruitstuk was wel redelijk vuil 2 handen vol roet eruit gepeuterd goed schoongemaakt , alle slangen nagekeken kon niets vinden, alles weer in elkaar en proef rijden, hij rijdt al een stuk beter maar het stotteren en soms inhouden blijft. Nu weet ik niet wat het kan zijn, (o js de luchtmassameter is 3 mnd geleden al vervangen ik heb hem toen ook een grote beurt gegeven. distr. riem, waterpomp, olie en filters) wellicht dat jullie suggesties hebben, zou het kunnen dat de turbo zelf erg vervuild is, is dit eventueel te verhelpen met een flush bij de brandstof? en kan ik deze beter helemaal loshalen en reinigen? alle info is welkom.
  8. bedankt voor je reactie, kan ik proberen als de vent. eraf zal dit idd genoeg ruimte moeten geven..
  9. ik heb onlangs de poly v riem en de aicro v riem vervangen, maar ik merkte dat de spanner niet al te best meer is, de riemen kun je met wat kunst en vliegwerk in een uurtje vervangen, maar nu wil ik de spanner ook maar vervangen, moet ik dan de complete voortrein in de service stand gaan zetten? is best veel werk, of is deze er zo uit te halen, want er is wel heel erg weinig plaats, de grote ventilator zit in de weg? ik heb een 3bg 1.9 tdi 2002 het is een spanner met een soort schok brekertje bvd.
  10. ik kan iets niet goed thuisbrengen, als ik met mijn Passat 3BG station (220dkm) de bocht al licht instuur hoor ik hoor ik links één of meerdere knakken, ben ik de bocht bijna uit knakt het ook weer 1 of 2 keer, als ik heel langzaam rij en dus het stuur flink op en neer doe hoor ik dit ook meerdere keren maar wat lichter. De homokneet is het denk denk ik niet omdat als ik de auto met een vaartje in zijn vrij zet en dan de bocht neem is het exact hetzelfde, en de homokneet gaat toch knakken in de bocht als je gas bijgeeft, is bij mij niet aan de orde. wellicht iets in een schokbreker ophanging, of stuurstang?? wie kan suggesties doen. bvd.
  11. ik heb ook een setje hulpveren onder mijn variant tdi 2002, en deze staat achter 3 cm hoger als normaal, maar als de caravan erachter komt vindt ik dit wel fijn blijft de auto mooi recht en kun je de laadruimte achter ook nog goed beladen, maar in 15 min eronder iplaatsen s kul ik was er bij mijn vorige passat een dik uur mee bezig,bij dezepassat zaten ze er alonder (merk weet ik niet wel een blauwe kleur)
  12. ik heb 2 jaar geleden gewoon een setje hulpveren gekocht ,dit zijn dunne veren die je in je standaard achterveren draait, en de auto komt ong 4cm hoger en kan ong 60-80 kg meer hebben, ideaal voor de caravan, of de schokkers moeten slecht zijn?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden