Ga naar inhoud

frankfrank125

Members
  • Aantal items

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Limburg
  • Naam
    Frank

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Ik wil hier even op inhaken en kijken wat de echte geleerden hiervan vinden aangezien het mechanische stuk mij bekend is maar het programmeer deel nog niet helemaal. Ik heb laatst dus het gasklephuis gereinigd en hem toen bij een universele garage laten nulstellen/resetten met een degelijk Snapp-on diagnose apparaat. Omdat deze garagist mij goed kent was dit namelijk de makkelijkste weg voor mij. Maar wat mij nu niet duidelijk is, is dat we telkens spreken over 'inleren' met vcds. Is dit nu hetzelfde als de nulstelling/reset van het gasklephuis met een universele tool of is het inleren van de dealer een andere en betere methode en wat is het verschil indien van toepassing? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  2. Ik heb geen foto's gemaakt helaas maar ik heb de 'vuile' kant en het klepje zelf behoorlijk schoon gekregen. Je zult hem met ultrasoon en speciale middelen inderdaad wellicht nog schoner krijgen. Maar als je het probeert met de middelen die je thuis in de garage hebt staan zoals remmenreiniger en het resultaat is dusdanig dat hij weer 2 ton mee kan draaien voor hij weer vervuild is, lijkt het me niet echt nodig om extra geld uit te geven. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  3. Paar weken terug nog gedaan en ging prima. Nu weet ik natuurlijk niet hoe vervuild jouw gasklephuis is maar een 2.0 TFSI met 230.000km kreeg ik er prima schoon mee. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  4. Remmenreiniger en poetsdoek kom je al een heel eind mee. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  5. Juist, en deze dealer gasklephuizen worden in dezelfde fabriek gemaakt als de VDO die je via internet besteld. Alleen die wat de dealer je aanbiedt wordt door Volkswagen massaal veel goedkoper ingekocht en voor een veel hogere prijs doorverkocht aan de klant. Aan jou en je beurs de keus of je hierin mee wilt gaan [emoji16] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  6. Gewoon uitbouwen, werkje van niks en alleen zo kun je hem echt goed reinigen. Stekkertjes los, slang los en 4 boutjes lossen. Daarna met nieuwe pakking monteren en laten inleren. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  7. Inderdaad wat Vdub zegt als je geen probleem hebt zou ik hem zitten laten. Wil je hem toch per se vervangen of denk je er toch hinder van te hebben dan ga op internet eens naar autodoc en tik daar je kenteken in. Volgens mij kost ie op dit moment 346 euro. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  8. Ja staat er op. Kun je zo zonder demonteren zien als goed is op de zijkant van het zwarte kunststof. Staat een nummer op dat waarschijnlijk begint met 06F..... Dit is het OEM nummer waarmee je kunt controleren of je de juiste besteld en welke je als zoekfunctie kunt gebruiken op internet. Voor 50 euro zijn ze ook 2e hands te krijgen via demontage bedrijven op internet. De staat van het gasklephuis en de duurzaamheid is dan alleen maar gokken natuurlijk en de garantie is maar kort. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  9. Gewoon de originele van VDO nemen. Is op de diverse onderdelen sites voor iets over de 200 euro verkrijgbaar. Je hebt dan de originele kwaliteit maar betaald niet de dealer prijs. Na vervangen wel even laten inleren door iemand met vcds. En de pakking meteen mee bestellen. Kost nog geen 2 tientjes maar kan je veel gezeik achteraf besparen... Gr Frank Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  10. Aha kijk dan heb ik het plaatje begrijpend voor me zoals je het beschrijft [emoji16] Denk idd dat vervangen niet heel gek is. Gasklephuis is 11 jaar oud met 223.000km. Dank voor je input. Vervangen zal even de komende 1 a 2 maanden niet erin zitten door grote kostenposten (verbouwing) maar zodra ik dit heb uitgevoerd zal ik hier zeker een terugkoppeling vermelden. Gr. Frank Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  11. Zou je kunnen verklaren hoe het stotteren bij koude motor in een bepaalde toerenrange en half gas het stotteren veroorzaakt en hoe het bij warme motor weg kan zijn in relatie tot het gasklephuis? En wat vinden jullie van de aftermarket gasklephuizen? Moet het een dure VDO worden of zijn de goedkopere alternatieven zoals SKV en Metzger tegenwoordig ookvan redelijke kwaliteit? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  12. Hallo marijnensam. Kun je verklaren waarom een defect gasklephuis waarschijnlijker is dan vervuiling en op welke manier dit beeld van koude motor stotteren hiermee te maken kan hebben? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  13. Maar even terugkomend op de koelvloeistof temp meter. Naar mijn weten is de sensor voor de motor info en de dashboardmeter toch verschillende sensoren of niet? Dus dat de dashboard meter mooi op temp staat geeft toch geen garantie dat de motor ook juiste temp waardes krijgt? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  14. Ok stephen ga ik doen. Ik hou jullie op de hoogte zodra het inleren gedaan is en of de klacht dan verminderd is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  15. Hey jongens sorry voor de late reactie ben druk momentee met werk en een verbouwing thuis... Stephen heel erg dank voor je aanbod. Dat waardeer ik echt. Moet even kijken hoe of wat, garage in de buurt vroeg zich 40 euro ervoor dus gezien mijn tijdgebrek denk ik dat ik daar even langs ga volgende week( als ik tijd krijg). Heb nog een vraag. Ik verdenk nog steeds dat dit probleem ook aan mijn koelvloeistof temp sensor kan liggen. Omdat het stotteren met koude motor na een minuutje na de start pas begint en je de klok erop kunt zetten dat het weg is zodra de koelvloeistof door het blok gaat (echt een minuut nadat de temp meter op dashboard op 90 staat). Nu zette ik gisteren de auto na een rit in de garage en toen ik de motor uitzette sprong ineens de koelfan aan en 3 seconde later weer uit. Heel vreemd zo kort heb ik hem nooit gehoord en het was ook helemaal niet warm buiten op dat moment. Denken jullie dat dit dan toch met een temp sensor te maken kan hebben? Het moment van stotteren is nog precies op hetzelfde moment en net zo lang als voor het reinigen van het klephuis ook al is deze dan nog niet ingeleerd. Koelvloeistofniveau is overigens goed en ik heb geen lekkage [emoji16] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden