Ga naar inhoud

Toerbuffel

Members
  • Aantal items

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Toerbuffel

Profile Information

  • Plaats
    Noord-Holland

Toerbuffel's Achievements

0

Community reputatie

  1. Mijn koplampen van m'n Passat uit 1998 zijn dof geworden. Vreemd genoeg de knipperlichten niet (?). Ik heb begrepen dat het mogelijk is dat een auto daar bij een APK op afgekeurd kan worden. Nieuwe koplampen kosten 70 euri per stuk. Heeft iemand hier ervaring met een cleaner die goed werkt voor het reinigen van de koplampen? Mag best een paar tientjes kosten hoor. Graag advies hierover. Alvast bedankt daarvoor
  2. Klinkt opzich logisch aangezien ik inderdaad flink heb lopen sturen in bijna stilstand. Ik wist alleen niet dat het stuurbekrachtigingssysteem een tikkend geluid kon maken? Waar wordt dat in het systeem door veroorzaakt?
  3. Als er rijwind is staat de temp. meter op 80 graden. In de file gaat ie naar 90 en komt daar ook niet boven. Dit geld overigens zonder caravan. Met caravan staat ie standaard op 90. Ik denk dus niet dat de temp. sensor kapot is. Even voor de duidelijkheid, het tikkende geluid is weggebleven. Ikzelf denk dat het iets met de versnellingsbak geweest is aangezien ik vaak in z'n 5 heb gereden. En met een caravan is "het nieuwe rijden" niet aan te bevelen. Althans, niet met een benzineuitvoering uit 1998. Volgende keer blijf ik in z'n 4 rijden. Gaat veel beter.
  4. Ik heb een passat 1.8 uit 1998. Zo'n 195000 op de teller. Onlangs voor het eerst een caravan erachter gehangen. Hij trekt de caravan van 1000 kilo vrij moeiteloos. Wat me wel opviel is dat de motor wat warmer werd dan zonder caravan. Zo'n 90 graden. Niet echt zorgwekkend dus. Wat echter wel vervelend was, was dat ik op een bepaald moment een paar keer moest steken. Dus vooruit, achteruit, vooruit, achteruit, enz. De temp. meter blijf keurig op 90 graden staan echter uit de motor kwam een wat tikkend/ratelend geluid. Auto snel uitgezet en laten afkoelen. Daarna opnieuw gestart en toen was het geluid weg en is ook weggebleven. Iemand enig idee wat dat geweest kan zijn? Klepstotertje misschien
  5. Martin Schilder is DE VW-dealer in Noord-Holland. Het hele verhaal heb ik van hun. Maar blijkbaar lullen ze maar wat. Ik had al zo mijn vermoedens maar nu weet ik het dus zeker. Ik vond het al vreemd dat het telefonisch ongeveer 150 euro ging kosten en toen ik daar eenmaal was werd er al gesproken over 300. Het relais verhaal heb ik echter van meerdere garages gehoord. Ik zal het nog eens navragen of het inderdaad niet mechanisch is in de contactdoos.
  6. Nou, ik ben er achter hoor. In mijn geval is het inderdaad mogelijk om het elektra-gebeuren naar de trekhaak vanaf de achterlampen te doen. Daarnaast moet er nog wel een constante plus vanuit voor getrokken worden en dan zou het moeten werken zonder dat er storing wordt veroorzaakt. Verder moet er een relais voor de mistlamp geplaatst worden. Bij latere jaartallen (ongeveer vanaf 1999/2000) is er een "comfortcomputer" geplaatst en dan ben je aan de beurt want dan moet de hele kabelboom vervangen worden en rechtstreeks op die computer aangesloten worden. Anders krijg je geheid storing.
  7. Bedankt voor deze uitleg Omdat ik dan blijkbaar de 3B5 heb volstaat het waarschijnlijk om alleen een extra draad te trekken en hoeft niet de de hele kabelboom vervangen te worden. Wat weer wel moet als je een 3B6 hebt. Als ik de uitleg goed begrepen heb natuurlijk
  8. Dus als ik een verloopstuk koop dan heb ik ineens wel een contante plus Weet je dat zeker
  9. Bedankt voor de reacties. Het gaat om een Passat Variant Comfortline uit januari 1998. 1.8 20v. Inderdaad wil ik de hele handel aangesloten hebben. Mistlamp, constante plus, contourverlichting, enz. De constante plus heb ik bijvoorbeeld nodig zodat mijn koelkast in de caravan koelt tijdens het rijden.
  10. Beste medeforumbezoekers, Onder mijn Passat zit een trekhaak met daarnaast een 7 polige aansluiting. Nu heb ik sindskort een caravan die een 13 polige aansluiting heeft. Daarom ben ik nu even aan het rondbellen wat het vervangen van de aansluiting mij gaat kosten. Ik heb allround garages gebeld die het zo voor me willen doen. Effe een + draad trekken enzo. Niks aan het handje. Als ik echter een VW garage bel dan krijg ik te horen dat de hele kabelset moet worden vervangen omdat anders de computer storing gaat geven als ik bijv. mijn mistlamp aandoe. Gevolg is natuurlijk dat de rekening behoorlijk hoger gaat uitvallen. Is er iemand die hier ervaring mee hoeft of iemand kent die er ervaring mee heeft. Ik zou graag willen weten wat wijheid in deze is. Bij voorbaat dank.
  11. Ik heb net een Passat Variant 1.8 5v 1998 gekocht. Daar zit een trekhaak onder. Hoe kan ik zien of die er in de fabriek al is opgezet?
  12. Bedankt voor de info. Klopt het trouwens dat de distributiesnaar om de 100.000 km moet worden vervangen?
  13. Om de hoeveel km moet een Passat een onderhoudsbeurt hebben? Het gaat om een Passat Variant Comfortline 1.8 20 klepper uit 1998.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden