Ga naar inhoud

LGvR

Members
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over LGvR

  • Verjaardag 25-10-1945

Profile Information

  • Plaats
    Gelderland

LGvR's Achievements

0

Community reputatie

  1. Oh Ja?????? Mijn loginnaam LvR zit vast aan mijn eigen E-adres. Ik mail nu via een ander E-adres en het lukt mij niet om met LvR(anders dan met LGvR) hier in te loggen. EEN loginnaam met 2 E-adressen lukt mij niet. Is er soms een of ander foefje????????/
  2. Vandaag bij garage geweest en heb de LMM er uit gekregen. Er moest nog een slang naast de turboslag eraf (met zo een speciale klem(oetiker-klem genaamd) dan is de kap er zo af te halen. Heb eerst geprobeerd om LMM door het gat in de deksel te verwijderen, maar dat ging echt niet. Ook de stekker is zo moeilijk cq niet te verwijderen. Het gaat allemaal stukken gemakkelijker met het luchtfilterdeksel eraf. Nummer genoteerd en nieuwe is besteld (komt morgen-hoop ik) Zal dan ook foto's maken van de de- en montage. Moraal (alvast): niet prutsen door het stekkergat, maar meteen het luchtfilterdeksel verwijderen. Dan is het een fluitje van een cent incl. het verwijderen van de stekker. NB/ Mijn pc is weer eens gecrashed, vandaar mijn andere loginnaam LGvR ipv LvR
  3. Goed idee Marcel; zal het uitproberen. Heb vanavond mijn 3 bladen eraf gehaald en met een nagelborsteltje + dreft schoongemaakt; zijn nu weer spiegel glad. Ga ze nu ook vaker schoonmaken/controleren. @Jee>> de regensensor gebruik ik ook het meest; vandaar. Thanks.
  4. Zonde van die dure aerotwins; ik denk er ook over om weer naar het oude systeem terug te gaan. Was wel blij dat ze minder "lawaai" maakten bij motregen, maar ze wisten toch ook wat streperig. (waarschijnlijk door die vastzittende korrels/vuil. Trouwens de aerotwin acherruitenwisser wist bij mij ronduit slecht met veel strepen in het middengebied. Ik heb de originele Aerotwinarn met het grote T4 aerotwinblad. (misschien is die wel te groot daarvoor) Het probleem ligt volgens mij in de bouw van die bladen met de extra richels; er verzamelt zich daar gemakkelijk vuil/zandkorrels ed, maar wat mij zo opviel dat het vuil zo vast zat op/in het rubber dat je het er bijna af moet krabben. @Jee>>Mischien is een washandschoen daarom niet afdoende en moet je na het wassen het nog even checken, bijv met je nagel. @Pindar>> Bij een lokaal autoruitereparatiebedrijfje; komt aan huis(!) Ik had ook een sterretje in mijn voorruit; is tegelijkertijd meegenomen en verrekend via mijn verzekering
  5. LGvR=LvR (pc gecrashed; andere laptop; vandaar...ook dat nog... ) Een paar dagen geleden, met de zon op de voorruit, een brede band van fijne krasjes ondekt op de voorruit in de richting van het veeggebied van mijn 1/2 jaar oude aerotwin ruitenwissers; Li>Re. Was storend met dat opvallende licht, zowel van binnen als van buiten. Zou er zand oid op mijn ruit gezeten hebben tijdens het wissen?, dacht ik eerst, maar bij nadere inspectie bleek er scherp/hard aanvoelende korrels/vuil OP het wisserrubber te zitten dat je er bijna vanaf moest "krabben". Het aerotwin wisserbladrubber bestaat eigenlijk uit 3 delen met bovenin 2 fijne randen/richels, die over de gehele lengte lopen. Juist in/op die richels was dat scherpe vuil te voelen. Het wisserbladrubber is zo flexibel dat die richels ook over de ruit bewegen bij elke wisserslag en zo voor en "betere" werking zorgen.......Ja, met fijne krasjes als bonus..... Moraal van het verhaal: controleer geregeld je aerotwinbladen op de aanwezigheid van vastzittend vuil/korrels; evt met je nagels erlangs; anders is het leed ZO geschied. Ik heb mijn ruit gisteren door de vakman laten polijsten;als ik goed kijk zie ik nog wel wat, maar het valt nu niet meer op.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden