Ga naar inhoud

Roy_TDI

Members
  • Aantal items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Roy_TDI

  • Verjaardag 14-10-1982

Profile Information

  • Plaats
    Omgeving Nijmegen

Roy_TDI's Achievements

0

Community reputatie

  1. Klopt helemaal. Heb ook werk genoeg met alle G60's
  2. Nou, ik heb zelf ook een Golf GTI G60 en doe veel onderhoud en ombouw projecten voor anderen wat betreft G60 motoren dus ik weet dat drijfstanglagers niet al te veel kunnen hebben. Bij de G60 motoren zijn ze standaard versleten rond de 2 ton, vandaar dat ik het gelijk in die richting zocht. Het klinkt ook ongeveer hetzelfde... Olie is keurig op pijl en ondanks een druppeltje olieverlies bij de carterpan hoef ik hem tussen de olieservice door (15.000km) niet bij te vullen. Oliedruk moet ik nog controleren maar ik heb het metertje uitgeleend dus die moet ik morgen even ophalen. Tot die tijd blijft de auto netjes op de oprit al verwacht ik geen oliedruk problemen.
  3. Pomptiming heb ik vanochtend afgesteld. Gister heb ik de riem gewisseld volgens de officiele methode en vanochtend met vagcom en pomptiming de pomp afgesteld tussen de blauwe en groene lijn. Hij loopt ook verders keurig en rijd lekker, hij tikt alleen. Ik heb zojuist een setje drijfstanglagers besteld die ik van de week uit voorzorg ga vervangen. Ik ben zelf een ervaren sleutelaar dus ik weet welke risico's ik neem en wat de gevolgen kunnen zijn Toch bedankt voor het attenderen. Ik had gehoopt dat er hier gelijk drijfstanglagers geroepen werd, maar helaas, ik moet dus echt even aan het zoeken
  4. Tja, ik zou het anders ook niet weten. Ik rijd er momenteel gewoon mee door en houd wel wat geld apart voor een motorrevisie... Hij heeft overigens 255k gelopen...
  5. Hallo mensen, Gister heb ik bij mijn 98er Passat TDI 66KW de distributieriem vervangen. Dit alles verliep prima en de nieuwe riem ligt er keurig op. Nu had ik al vaker dat ik in een bepaald toerengebied in deellast een beetje een kanariegeluid onder de kap. Dit deed zich voor om en nabij de 2500 toeren. Nu heb ik gisteren de riem vervangen en heb vanochtend ook het brandstoffilter vervangen. Het viel mij toen al op dat tijdens het starten (duurde een half minuutje voor alle lucht eruit was) het olielampje na een seconde of 10 starten aanging. Ik ben toen gelijk gestopt en heb na 20 seconden het starten hervat. Weer de eerste 10 seconden geen lampje aan en daarna weer het olielampje aan. De eerste 25 kilometer daarna heb ik nergens last van gehad maar nu heeft de motor een tik tijdens stationair lopen en over het hele lage toerengebied in deellast. Met gas los of vollast is het getik er niet. Ik zelf denk in de richting van de drijfstanglagers. Kan iemand mij dit bevestigen? Het lijkt me een flinke klus bij de Passat aangezien het subframe midden onder de motor doorloopt? Alvast bedankt. Roy.
  6. Ik zal straks nog eens even gaan hobbiën... Bedankt voor de tips tot dusver.
  7. Roy_TDI

    Piepende achterbank

    Hallo, Ik heb tijdens het rijden een verschikkelijk irritant piepgeluid in mijn achterbank zitten. Ik heb de scharnierpunten reeds schoongemaakt maar het piept erg irritant. Als ik tegen de achterbank aan duw dan piept ie niet en ook dus niet als er iemand achterin zit. Misschien dat iemand hier dit probleem ook heeft (gehad) en hiermee raad weet? Het zit in het scharnierpunt en klinkt gewoon als een ijzer-op-ijzer geschuur. Erg irritant dus Thanks!
  8. Ik heb dit probleem ook. Gek genoeg staat er achter in de accubak wel water (tegen de cabine) maar vooraan niet. Kan iemand mij vertellen waar de afvoerrubbers exact zitten zodat ik ze kan verwijderen? Het betreft in mijn geval een 3B Variant TDI uit 1998. Ik heb de volgende rare problemen: - Niet remmen na het wegrijden met vorst - Ruitenwissers gaan soms niet meer uit (dan hoor je iedere keer als hij bij de beginstand is een relais klikken en dan maakt ie weer een slag) Nu ben ik bezig om voor de zekerheid een goede rembekrachtiger te kopen op Ebay omdat voor een nieuwe achterlijk veel gevraagd word bij de dealer terwijl dit volgens mij een constructiefoutje is... Het valt mij op dat er op Ebay 2 verschillende types staan. Een enkele trommel (heb ik volgens mij) en een dubbele. Kan iemand mij het verschil/voordeel tussen deze 2 types uitleggen? Alvast bedankt.
  9. Hallo allemaal, Sinds enige dagen ben ik in het bezit van een B5/3B variant TDI 90PK AHU. De auto bevalt me erg goed. Ik mis wel 2 dingen aan de auto. De eerste is dat er wel CV op zit maar dat die niet op afstand bedienbaar is. Nu weet ik uiteraard dat er zowel CV sleutels als klapsleutels te krijgen zijn origineel, maar ik ben benieuwd of die zo in te leren zijn op de CV zodat het automatisch op afstand werkt? Of moet ik dan ook modulen vervangen in de auto om het te laten werken? Zou makkelijk zijn als het al voorbereid is... Ook mis ik de cruise control erg. Ik weet dat dit een kwestie is van een hendel plaatsen, wat draden trekken en inleren, maar wie heeft er hier ervaring mee en kan me precies uitleggen wat er moet gebeuren of misschien iemand die het voor een net bedrag wil/kan doen? Alvast bedankt.
  10. Allemaal bedankt voor jullie reactie. Een 1Z motor heeft inderdaad nog geen 2 massa vliegwiel. Met gas geven heeft juist de motorsteun aan de voorzijde het meest te voorduren. Hier staat bij acceleratie continu een trekkende kracht op, op de achterste steunen dan een duwende kracht. Ik zal nog eens even kijken of ik het kan herleiden en anders zou het wel eens kunnen zijn dat ik ze allemaal vervang...
  11. Hallo, Ik ben in het bezit van een Passat 35i 1996 variant TDI 90PK. Tijdens bepaalde toerentallen resoneert het dashboard en wat andere dingen. Het doet zich vooral voor bij lage toerentallen. Net of motortrillingen niet optimaal worden gedempt. Ik verdenk een van de 3 motorsteunen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen in welke steun ik het moet zoeken? Zelf verwacht ik, aangezien ik redelijk veel ervaring met G60 motoren heb, dat het de voorste hydrosteun is, maar de 2 achterste steunen sluit ik ook niet uit. Alvast bedankt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden