Zoals het eruit ziet is mijn CC met een RNS 510 nog nooit geupdatet.
Het enigste dat ik vond in de wagen is de navigatieschijf uit 2009.
Is er mogelijk iemand in Limburg die dit voor mij kan verzorgen ?
Ik weet niet wat er nog mogelijk is.
Hoor het graag
We zijn zeker dat dat het probleem was: net nog even met zijn wagen gereden met zijn eigen n75 en het probleem was weer terug. Kan dus niets anders meer zijn.
Vandaag de n75 uit mijn wagen erin gezet en het ziet erna uit dat het probleem is opgelost. Hij trekt nu zonder terugval gewoon door.Aan de slangklemmen te zien, was dit nog de eerste.
Sorry mathijs, ik moet je het antwoord schuldig blijven. Volgens mij heeft kenny (turbo variant op dit forum) dit niet uitgrlezen. Volgens mij 115, 118 en 20.
Op aanraden van mark van jd ga ik zondag de n75 wisselen met de mijne (ook AWT). Kijken wat daar uitkomt.
Mark (jd) gaf al aan om de stekker van de n75 los te koppelen om te zien wat er dan gebeurd.
Misschien heb ik het mis, maar ik zie geen relatie tussen de n75 en de ontstekingswaarde
Ik heb inmiddels oa contact gehad met mark van jd (waar mijn identieke motor ook getuned is) en ik kan hem de meetwaarden die morgen gemaakt worden doorsturen. (Blok 115-118 en 20) Hij gaf al aan dat de correctie betreffende de ontsteking extreem gevaarlijk is voor de motor. Mocht ons vermoeden bevestigt worden, maken we een "ritje" lochum.
Als er geen hardwareoorzaken zijn (evt. gaan we onderdelen uit mijn identieke wagen wisselen), zal er zeer waarschijnlijk direct een andere chip geplaatst worden door een topper.
Eventueel de ecu wisselen. Maandag wordt ie gelogd en wat verder aan de orde komt.
Precies, plus dat het ontstekingstijdstip gevaarlijk hoog wordt bij vollast.
Bij wenig gas, geen problemen. Vandaar dat ons vermoeden bestaat dat het de chip is.