Ga naar inhoud

virtual

Members
  • Aantal items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over virtual

virtual's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik heb vanmiddag naar dat kastje gekeken en alleen de stekkers gecontroleerd. Ik ga maar eens even een paar tankbeurten rijden en kijken of er verschil in zit. Zo niet dan ga ik wel naar een G3-specialist.
  2. Hoi, Ik heb nog geen jaar gelden een Passat 1.6, bouwjaar nov. 1997, G3-systeem (rijdt op benzine/gas) gekocht. De gastank inhoud is 40 liter, waarmee ik maximaal 330 km haal. Zelf vindt ik dat nogal weinig. Temeer omdat de auto in het begin moeilijk startte, waarvoor ik toen naar een bedrijf ben geweest die gespecialiseerd is in G3 systemen inbouwen, die hebben bij de motor iets schoongemaakt (de naam weet ik niet exact). Volgens hun zegen een of ander drukregelaar waar 4 gasleidingen op aangesloten zijn. Het kwaal van moeilijk starten is daarmee wel verholpen maar het verbruik vondt ik altijd te veel. Een vriendin van mij heeft het ook hetzelfde soort Passat alleen van bouwjaar 2001, die zegt dat zij zeker 450 km op een 40 liter tank haalt, hmm vreemd. Vandaag was ik bezig met vervangen van de lichtschakelaar waarvoor ik het onderste dashboard aan stuurzijde losgemaakt heb. Daar zag ik tijdens het rijden achter de zekeringkast, een vierkant zilverkleurig kast, waarop een kabel aangesloten is. Zodra ik met mijn hand ofwel het kast ofwel het kabel aanraak dan schakelt de auto automatisch op benzine en dan meteen weer op gas. Effe mee gerammeld en niet meer aangeraakt en doorgereden tot plaats van bestemming. Raar maar waar: voor het eerst in een jaar tijd dat ik de auto heb heb ik dus op 40 liter tank 400 km kunnen rijden. Volgens mij is dat kast een electronisch regelaar (benzine/gas), die nooit juist gefunctioneerd heeft (wellicht nog steeds niet juist functioneert). Heeft iemand hier ervaring mee? Is mijn vermoeden juist waarbij ofwel het kast ofwel de kabel een of ander mankement heeft (los kontakt, knik in de kabel, etc???) en of het uberhaupt zelf te repareren is, of moet ik er gewoon van afblijven en een erkend gasinstallatie-bedrijf laten nakijken?. Ieder reactie is welkom, alvast bedankt!
  3. Hmm, ok bedankt SilverBullet, ik zal eraan denken. Was van de week naar Bongers, wat vantevoren voor 225,- afgesproken was kreeg ik daar een rekening van 325,-, volgens hen was het een miscommunicatie: AFZETTERS!!! Nou mooi laten liggen. Heb vanmiddag bij de sloop in Amersfoort een stuurhuis kunnen halen voor 125,- euro (2 maanden garantie). Morgen laten erop zetten hopelijk dat het nu achter de rug is.
  4. Hallo allemaal, Als nieuwe lid kan ik meteen met d edeur in huis vallen, mede omdat ik op dit moment hetzelfde probleem heb: lekkage aan beide kanten van de stuurhuis. Vandaag nog bij bongerds autosloperij geweest, wat door de telefoon 225,- aan nieuwe stuurhuis afgesproken was werd mij ter plekke een rekening gepresenteerd van 325,- incl. Lekker laten liggen, ik ga de sloperijen wel langs. De fuseekogel begrijp ik nog wel maar wat mij bevreemd waarom uitlijnen? Moet dat? PS: Brinchhorst, waar ligt dat?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden