Ga naar inhoud

airco


fb1907

Aanbevolen berichten

Gast TheoStek
misschien toch nog even laten doen(beter laat dan nooit???)

 

Dat klopt als een zwerende vinger bertjeb.

 

Om maar even aan te halen,

Gisteren een diagnose gemaakt bij een Audi A4, de garage had 2 maanden geleden de airco afgevuld, de klant klaagde dat het systeem niet genoeg koelde enz, enz.

De garage zei op het belgisch, meneer U moet niet zeveren en zagen, we kunnen niets meer voor u doen.

 

Ikke heb Manometer aangesloten en ja hoor, wat ziet ik.

0 bar lage druk, 18 bar hoge druk, de naald fibreerde op de hogedruk als een jojo, condensor ventilator draaide op volle toeren, maar er kwam geen muziek uit.

Normaliter zou ik zeggen met 0 bar systeem leeg, maar dat kan niet ik meet tenslotte op de hoge druk 18 bar.

Na 10 minuten draaien rijp (ijs) op de hoge druk leiding, een hels kabaal van de compressor en sloeg af..

Diagnose! verstopping in het systeem, naar verluidt droger en orifice vervangen, hopen dat de compressor niet is vast gelopen enz,

Dit had voorkomen kunnen worden, de garage had geen know how, vulde maar opnieuw en de klant moest niet zagen.

Een besparing van enkele tientjes of know how, wordt een streep door de rekening.

De echte aanrader vervangt en adviseert en weet wat de klachten of problemen kunnen worden, zo niet dan ben je vroeg of laat genaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze kennis komt bij mij doordat een vriend van me(ook met een passat :wink: ) ook problemen had met zijn airco (deze koelde goed maar piepte verschrikkelijk) en waarmee hij nu bijna in een juridisch steekspel zit naar aanleiding van diverse reparaties aan zijn airco systeem, binnen de garantie dat wel, maar de D(st)ealer wil dat hij enkele onderdelen, waaronder de pomp(2x!) en.... jawel het filter(!) zelf gaat betalen.

echter is het goed werkende systeem door de dealer diverse malen drukloos gemaakt en weer gevuld met als uiteindelijk resultaat dat nu de airco-pomp het opgegeven heeft, en de dealer niet wil repareren.....

 

goedkoop is duurkoop, en kennis is goud waard!!

 

bedankt voor de professionele bevestiging van jouw kant Theo!!

 

greetzzzz Bert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden