Ga naar inhoud
  • 0

NOODLOOP


VW2000

Vraag

Na afgelopen week voor het eerst meegemaakt te hebben dat de auto in de noodloop ging is er een foutcode 17965 uitgelezen.

Het lijkt de laatste tijd dat de motor onderin harder trekt, maar bij een kruissnelheid van 120 niet contstant loopt.

D.w.z het gevoel dat hij telkens een klein beetje inhoud en dan weer niet.

( Het betreft een 1.9 tdi ATJ motor 115 pk waarvan de EGR en de KAT is verwijderd 4 weken geleden )

Dacht eerst aan de LMM omdat hij niet meer vooruit de branden was,

echter is dit niet meer terug gekomen.....

Zou het de regelklep vd turbodruk kunnen zijn dat deze blijft hangen

waardoor hij in de noodloop ging ?

 

Wie heeft er een idee ?

 

gr Louis

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17965.html

 

Hier staat het volgende:

 

De geleverde laaddruk is te hoog, misschien/waarschijnlijk zijn er problemen met de N75 of de turbo.

 

Mogelijke verschijnselen:

 

* Meestal stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).

* Vaak noodloop.

 

Mogelijke oorzaken:

 

* Turbodrukregelaar (N75) werkt niet goed meer

* Slangaansluitingen verwisseld

* Lekkende slangaansluiting(en)

* Lekkende vacuum leidingen

* De turbo (laten) nakijken. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar te veel turbodruk wordt geleverd.

 

Mogelijke oplossingen:

 

* Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.

* Is er soms een powerbox gemonteerd? Zit er op die HM-powerbox ook niet een schakeling voor de turbodruk, iets om de ECU te laten denken dat er minder druk geleverd wordt dan in werkelijkheid het geval is? Misschien moet je het daar zoeken? Het lijkt er op dat die N75 niet snel genoeg meer is om die gefopte ECU bij te benen. Kun je in die HM-powerbox niet het beïnvloeden van de turbo even uitschakelen? (dank aan SvendeLaer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de uitgebreide info,

 

Het is inderdaad dus de turbodrukregelaar.

Na deze voor een nieuwe te hebben vervangen loopt hij weer zoals het moet.

De regelklep bleef waarschijnlijk hangen waardoor hij teveel druk op bouwde

en hierdoor in de noodloop ging.

 

Nogmaals bedankt voor de reactie,

 

Het is overigens exact dezelfde wagen zoals jij rijdt.

 

gr Louis

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden