Ga naar inhoud
  • 0

Optrekken en afremmen op motor


maarten80

Vraag

Beste mensen,

 

Even een vraag, hoort het zo te zijn als je normaal rijd bevoorbeeld in de 2 of 3 en je laat het gas even los en je wilt weer gas geven dat de motor het niet vloeit oppakt? En is dat af te stellen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door maarten80
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lastig te zeggen, hangt er erg vanaf wat de omstandigheden zijn. Zit je in de 2 of 3 heel laag in toeren dan kan met name een benzine motor wel eens protesteren.

De wat recentere diesels geven een brommetje en accelereren gestaag totdat ze weer in hun optimale werkgebied komen.

Onze 2e auto een Seat Arosa 1.4 8V benzine vindt het echt niet fijn om net boven de 1000 toeren te maken, je merkt/voelt dat hij protesteert.

Onze Passat met 2.0TDI doet tussen 1000-1500 toeren niet veel, maar bij volgas pakt hij gestaag op zonder al te veel protest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lastig te zeggen, hangt er erg vanaf wat de omstandigheden zijn. Zit je in de 2 of 3 heel laag in toeren dan kan met name een benzine motor wel eens protesteren.

De wat recentere diesels geven een brommetje en accelereren gestaag totdat ze weer in hun optimale werkgebied komen.

Onze 2e auto een Seat Arosa 1.4 8V benzine vindt het echt niet fijn om net boven de 1000 toeren te maken, je merkt/voelt dat hij protesteert.

Onze Passat met 2.0TDI doet tussen 1000-1500 toeren niet veel, maar bij volgas pakt hij gestaag op zonder al te veel protest.

Dit is niet helemaal wat ik bedoel appieheijn.

Als ik in zijn 2 rijd en het toerental rond 2500 heb en ik laat even het gas los voor een rotonde op te rijden en ik geef weer wat gas bij dan pakt de motor het niet vloeit op.

Ik heb trouwens een tdi1.6.

Ik had een paar dagen even een BMW 1serie (benzine) in bruikleen en die pakte alles gewoon vloeit op.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is niet helemaal wat ik bedoel appieheijn.

Als ik in zijn 2 rijd en het toerental rond 2500 heb en ik laat even het gas los voor een rotonde op te rijden en ik geef weer wat gas bij dan pakt de motor het niet vloeit op.

Ik heb trouwens een tdi1.6.

Ik had een paar dagen even een BMW 1serie (benzine) in bruikleen en die pakte alles gewoon vloeit op.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

2500 toeren is het optimale werkgebied van een diesel. Hij zou zonder slag of stoot op moeten pakken. Kan heel veel zijn. Heb zelf al eens gehad dat 1 of meerdere motorsteunen niet meer goed waren wat een vreemd gedrag van de motor opleverde.

 

Uiteraard zijn benzine motoren met turbo’s tegenwoordig vergelijkbaar aan diesels qua toerenbereik.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden