Ga naar inhoud
  • 0

passat 2.0L 20V 2005 hikt bij koud en warm


Bramster

Vraag

Beste forum leden,

 

Ik heb een issue met mijn net gekochte passat 2.0L 20v uit 2005.

 

Als de motor koud is:

1. Loopt mooi stationair automatische choke werkt motor loopt erg goed continu.

2. Bij rijden en als hij kracht moet zetten hikt de motor en houd in en schiet soms door.

 

Als de motor opgewarmt:

1. Loopt mooi stationair

2. Bij rijden hikt hij soms maar trekt wel goed door.

 

Als de motor warm:

1. Loopt mooi stationair

2. Bij koppeling oplaten komen zonder gas te geven gecorrigeerd het toerental maar wel met een hoop "gerammel / getril"

3. Bij gas geven onder de 2500 toeren lijkt de motor in te houden daarna schiet hij door.

4. Soms bij continu rijden hikt hij

5. bij volledig gas geven lijkt hij goed op te pakken // bij geleidelijk gas inhouden en soms hikken.

 

Wat heb ik tot op heden gedaan:

-Aanzuig buis tussen LMm en gasklephuis vervangen, het geribbelde slangetje naar de carter ontluchting was gescheurd.

- accu is bij de aankoop vervangen, accu was zover defect dat als de motor te weinig toeren draaide het dashboard begon te knipperen en alle lampjes aangingen

-in 2011 zijn uit de terugroep actie de bobines vervangen.

 

Ik heb deze post gelezen en lijkt bijna hetzelfde probleem te zijn: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/36131-motor-reageert-vreemd-hokt-en-hapert/page-2

 

Wie kan mij helpen om de juiste richting te zoeken wat het probleem is? Of aan de juiste persoon kan helpen wie de storing kan identificeren dmv van uitlezen?

Zomaar lukraak onderdelen gaan vervangen zie ik niet zo zitten ;)

 

Alvast bedankt voor jullie hulp van dit nieuwe forumlid!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een passat 1.6 3b2 ahl eerste model. Ik heb een zelfde gedrag bij mijn motor. Lmm vervangen had ook geen effect bij mij. Bougies en kabels vervangen was wel een verbetering. En bij het vervangen van de bougie kabels zag ik dat 2 van de 4 kabels oxidatie hadden op de dis aansluiting. Het lijkt mij dat hier het probleem licht bij mij. Ik merk ook dat hoe langer de nieuwe kabels op de geoxideerde dis het probleem erger aan het worden is.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt met je zoektocht, succes!

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden