Ga naar inhoud
  • 0

Geen vermogen (turbodruk) meer [Opgelost]


freaqshow

Vraag

Dag allemaal,

 

Ik heb hieronder een stukje informatie voor de toekomstige googlende generaties. 

 

Na mijn eerdere rare probleempjes (zie dit topic), wat mij uiteindelijk onverwacht een revisie turbo opleverde, was het een paar weken geleden weer raak. Ik had vlak, nadat ik een en ander had laten finetunen, ineens geen vermogen meer. Waarschijnlijk was vermogen gewoon tijdens het rijden weggevallen, zonder enige storingsmelding, stottering van de motor of een andere manier waarop dat te merken was.... Totdat ik probeerde in te halen. Hij had gevoelsmatig nog minder vermogen, dan toen met de defecte turbo.

 

En wat doe je dan? Je belt met de man die alles kan @@bandenman  :mrgreen:  Ik heb de auto naar Twan gebracht in de hoop dat het een klein probleem was.

 

Twan heeft de auto uitgelezen en geen foutmeldingen te zien. Na wat kleine checks, heb ik de auto bij Twan achter moeten laten, omdat het niet zo snel op te lossen was en zeker niet met warme motor.

 

Nadat Twan zijn alziend oog onder de motorkap had losgelaten, kwamen er een aantal problemen naar voren:

Nokkenassen niet op tijd (mijn schuld)

Downpipe/racekat niet goed vastgezet (crooke tuning)

Valse lucht na LMM

 

Ik had een paar maanden geleden mijn klepdekselpakking en de pakking van de nokkenasspanner vervangen. Toen ik hiermee bezig was, brak het tooltje waarmee de kettingspanner ingeduwd wordt. Tot overmaat van ramp waren de merktekens, die ik had aangebracht op de ketting en nokkenastandwiel, door het gepruts (om zonder tool de ketting toch terug te plaatsen) uitgeveegd. Ik had alleen nog de foto's die ik vooraf had gemaakt en heb het dus op het oog vastgezet :embarassed:  Op dat moment leek alles goed (startte en reed prima, verbruik hetzelfde,etc.)

 

Maar, nu een tijd later liep de motor dus zonder enige melding of log in noodloop (wellicht dat het bij de iets jongere 3b/3bg modellen wel wordt gelogd). Twan heeft dus alles opgelost en de wagen rijdt weer top en trekt als een beer. Wat wel te zien was, dat met name cilinder 3 veel last had van pingelen.

 

Hoewel het op zich voor de hand ligt dat bovenstaande problemen gecombineerd voor vermogensverlies kunnen zorgen, was het voor mij toch raar. De wagen reed verder prima, geen stotteringen of vibraties. Hij reed gewoon goed, alleen geen vermogen.

 

Zo, dit was mijn stukje proza. Twan @@bandenman, bedankt weer voor je hulp en het oplossen van mijn probleem :thx:

aangepast door freaqshow
Link naar reactie
Delen op andere sites

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden