Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met mijn 3bg 130 pk TDI.. maar wat?


femmefatale1

Vraag

Nadat onze vorige Passat 3B teveel kosten kreeg en voor de export is gegaan, hebben we een paar maanden geleden een 3BG gehaald.
Dit is een 1,9 pompverstuiver TDI  (130 pk) met handgeschakelde 6 bak met 3 ton op de klok, maar in zeer goeie staat van onderhoud..

Auto reed super bij aankoop (particulier).. geen rammeltje.. geen trillinkje.. alles gewoon goed én goed onderhouden.
Na 1,5 maand het bekende geluid uit de (6)bak.. het lager van de hoofdas kapot.. tja.. pech gehad dus.

Er is een revisiebak onder gegaan en hebben gelijk de koppeling laten vervangen.
Het vliegwiel was nog in goeie staat.. dus niet vervangen.
De aanschaf van de auto en het 'gelijk' moeten vervangen van bak en koppeling was al leuk genoeg.. NOT.

 

Maar nu het volgende..

Soms (lang niet altijd) 'schokt' hij met weg rijden.. dit alleen met een koude start en alleen in de 1e versnelling..
Dat doet hij niet in zijn achteruit, en ook niet als je bijna stil staat.. dus het vliegwiel lijkt mij uitgesloten.
Tot nu toe ook alleen als hij een paar dagen stil heeft gestaan.
Heb er alleen niet opgelet of hij dan ook terug zakt in zijn toeren.. dat zal ik de volgende keer eens doen.

Afgelopen zaterdag waren we een parkeerplek aan het zoeken, en sloeg hij ineens af.
Ik dacht dat mijn man hem af liet slaan, maar ook hij keek raar op.
Ok.. starten en niks meer aan de hand.

Nu vandaag rij ik weg zonder ook maar enig probleem en ga boodschappen doen.
Kom ik terug thuis, parkeer ik de auto voor de deur, zet hem in zijn vrij.. en terwijl ik de koppeling nog had ingetrapt sloeg hij af.
Het voelde net alsof ik de sleutel om had gedraaid (dus niet alsof de koppeling aan wilde grijpen of iets dergelijks).
Dus ik draai de sleutel om en het is weer tikken en lopen.. zonder ook maar enige hapering..
Ook bleef hij gewoon keurig stabiel stationair draaien rond de 900 toeren.

Nu ben ik alles bij aan het houden wanneer hij wat doet..
Maar heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

 

 

 

 

aangepast door femmefatale1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden