Van het weekend kwam ik er achter dat m'n auto(130pk TDI) toch wel behoorlijk lucht lekt bij het accelereren.
Ik vermoed dat hij het al een tijdje doet maar dat ik hem nu pas hoor sissen omdat ik de bodemplaat en plastic cover bovenop er tijdelijk even af had ivm werkzaamheden aan de airco(en dus ook met ramen open rijd )
De auto is ook gechipt bij JD vorig jaar, dus de inlaatdruk zal hoger zijn dan af fabriek.
Ik kan niet precies zien welke koppelingen het precies zijn, want bij stilstaand gas geven sist hij uiteraard niet, maar ik vermoed dat het de koppelingen op de slang naar de intercooler toe, de slang van de intercooler naar de zwarte buis die achter de motor langs loopt en de korte slang die van deze buis naar de egr-klep loopt, omdat hier zwarte slurrie omheen te vinden is.
Het is ook te zien dat hier speling op zit en de nokjes van deze slangen die d.m.v. de veertjes vast gehouden worden enigszins versleten zijn.
De O-ringen heb ik al eens allemaal vernieuwd.
Hij blaast ook alleen tijdens het optrekken.
Nu kan ik natuurlijk deze 3 slangen incl. nieuwe O-ringen en veertjes bestellen en deze vervangen, maar ik ben bang dat de nieuwe weer vrij snel verslijten en eigenlijk vind ik dit ook wel een beetje zonde vant 3 slangen kosten al gauw 200euro terwijl er met de slangen niets mis is, het zijn alleen de koppelingen die niet goed meer vast blijven zitten.
Nu weet ik dat je ze met parkers vast kunt maken, maar ik boor liever geen gaatjes in deze onderdelen.
Heeft iemand ze wel eens op een alternatieve manier vastgezet(b.v. met een speciaal soort slangklem) of andere tips of ontkom ik toch niet aan nieuwe slangen?
Vraag
Jorn
Hallo allemaal,
Van het weekend kwam ik er achter dat m'n auto(130pk TDI) toch wel behoorlijk lucht lekt bij het accelereren.
Ik vermoed dat hij het al een tijdje doet maar dat ik hem nu pas hoor sissen omdat ik de bodemplaat en plastic cover bovenop er tijdelijk even af had ivm werkzaamheden aan de airco(en dus ook met ramen open rijd )
De auto is ook gechipt bij JD vorig jaar, dus de inlaatdruk zal hoger zijn dan af fabriek.
Ik kan niet precies zien welke koppelingen het precies zijn, want bij stilstaand gas geven sist hij uiteraard niet, maar ik vermoed dat het de koppelingen op de slang naar de intercooler toe, de slang van de intercooler naar de zwarte buis die achter de motor langs loopt en de korte slang die van deze buis naar de egr-klep loopt, omdat hier zwarte slurrie omheen te vinden is.
Het is ook te zien dat hier speling op zit en de nokjes van deze slangen die d.m.v. de veertjes vast gehouden worden enigszins versleten zijn.
De O-ringen heb ik al eens allemaal vernieuwd.
Hij blaast ook alleen tijdens het optrekken.
Nu kan ik natuurlijk deze 3 slangen incl. nieuwe O-ringen en veertjes bestellen en deze vervangen, maar ik ben bang dat de nieuwe weer vrij snel verslijten en eigenlijk vind ik dit ook wel een beetje zonde vant 3 slangen kosten al gauw 200euro terwijl er met de slangen niets mis is, het zijn alleen de koppelingen die niet goed meer vast blijven zitten.
Nu weet ik dat je ze met parkers vast kunt maken, maar ik boor liever geen gaatjes in deze onderdelen.
Heeft iemand ze wel eens op een alternatieve manier vastgezet(b.v. met een speciaal soort slangklem) of andere tips of ontkom ik toch niet aan nieuwe slangen?
Alvast bedankt, Jorn
Link naar reactie
Delen op andere sites
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten