Ga naar inhoud
  • 0

Vraagje over kofferbakverlichting en dashboardkastje


VWStyle01

Vraag

Heey guys,

Ik heb een probleempje. Het gaat om de kofferbakverlichting. Deze doet het niet. Ik heb het lampje vervangen en daarnaast ook de zekeringen nagekeken. Ik kan helemaal niets vinden.. Zou dit de unit kunnen zijn die compleet vervangen moet worden?

 

2de vraag gaat over het dashboardkastje. Deze verlichting heb ik een tijd terug uit stommiteit zelf vernield helaas.... Ik moet de complete unit vervangen.

Ik vroeg mij af hoe deze aan gaat.. is er iets dat contact maakt in dat gat waar de unit zelf zit? Hoe werkt dit?

 

Mvg,

Faat

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb hetzelfde met de kofferbak verlichting.

Bij mij gaat ie aan wanneer ie dat zelf wilt.

en als de kofferbak open gaat, dan blijft ie net 1 minuut aan, daarna gaat ie meteen uit.

 

Misschien ff fitting loshalen en schoonmaken?

anders ff kijken of de bedrading nog heel is..

Succes iig!

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi Rohan, bij mij doet hij het helemaal niet helaas. Idd even loshalen een keer. Enig idee betreft het dashboard kastje?

 

Ja gewoon ff bekleding van je kofferbak eraf en kijken of alles wel heel is en de draden proberen te volgen..

wat betreft het dashboard kastje, heb ik weinig te zeggen.

Mijn dashboard kastje is naar de knoppen helaas, en verlichting ben ik ook nog eens kwijt geraakt.

Ben nog op zoek naar een ''nieuwe''.

Misschien dat andere forum leden je dat kunnen vertellen.

Maar wat is er precies kapot aan dan?

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja gewoon ff bekleding van je kofferbak eraf en kijken of alles wel heel is en de draden proberen te volgen..

wat betreft het dashboard kastje, heb ik weinig te zeggen.

Mijn dashboard kastje is naar de knoppen helaas, en verlichting ben ik ook nog eens kwijt geraakt.

Ben nog op zoek naar een ''nieuwe''.

Misschien dat andere forum leden je dat kunnen vertellen.

Maar wat is er precies kapot aan dan?

 

Gr. Rohan

 

Idd...

Zie volgende reactie op Fai man...

 

Is het dashboard lamp houder eruit geweest

of uit elkaar geweest ?

Hoi Fai,

Ja deze heb ik er zelf uitgehaald met mn domme kop. Hij werkte 100 procent goed gewoon, maar ik wou het lampje vervangen voor een LED lampje.

Wat er toen gebeurde was dat ik de houder kapot had gekregen en deze niet meer terug in elkaar kon zetten helaas. Uiteindelijk helemaal kapot en als ik het goed herinner is er bij het gat waar de houder hoort toch iets wat zeg maar reageert op het openen van het kastje (Erachter dus)? Of hoe werkt dit nou... want ik weet het echt niet.. Is het aan gaan nou gekoppeld aan de handvat als je deze opent?

 

Zo nee dan is het de houder vervangen, aansluiten aan de stekker en klaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja gewoon ff bekleding van je kofferbak eraf en kijken of alles wel heel is en de draden proberen te volgen..

wat betreft het dashboard kastje, heb ik weinig te zeggen.

Mijn dashboard kastje is naar de knoppen helaas, en verlichting ben ik ook nog eens kwijt geraakt.

Ben nog op zoek naar een ''nieuwe''.

Misschien dat andere forum leden je dat kunnen vertellen.

Maar wat is er precies kapot aan dan?

 

Gr. Rohan

 

Idd...

Zie volgende reactie op Fai man...

 

Is het dashboard lamp houder eruit geweest

of uit elkaar geweest ?

Hoi Fai,

Ja deze heb ik er zelf uitgehaald met mn domme kop. Hij werkte 100 procent goed gewoon, maar ik wou het lampje vervangen voor een LED lampje.

Wat er toen gebeurde was dat ik de houder kapot had gekregen en deze niet meer terug in elkaar kon zetten helaas. Uiteindelijk helemaal kapot en als ik het goed herinner is er bij het gat waar de houder hoort toch iets wat zeg maar reageert op het openen van het kastje (Erachter dus)? Of hoe werkt dit nou... want ik weet het echt niet.. Is het aan gaan nou gekoppeld aan de handvat als je deze opent?

 

Zo nee dan is het de houder vervangen, aansluiten aan de stekker en klaar...

 

Oke, dus je hebt 'm zelf gemold.. :roll:

Waarschijnlijk is ie gekoppeld aan het handvat, anders zou het lampje bij contact heel de dag door branden..

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koop een nieuwe lamphouder en dan stekertje erin

en dan houder in de gat plaatsen en dan klaar

en voor aan en uit wordt via achter zijkant word

het bediend.

 

Ps zo houder kan ik zo in elkaar zitten maar dat is ff om mogelijk

ff zo uit te legen

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Koop een nieuwe lamphouder en dan stekertje erin

en dan houder in de gat plaatsen en dan klaar

en voor aan en uit wordt via achter zijkant word

het bediend.

 

Ps zo houder kan ik zo in elkaar zitten maar dat is ff om mogelijk

ff zo uit te legen

 

Gr Fai

 

Als dat zo simpel is dan ben ik erg blij met de oplossing. Ik dacht namelijk dat ik iets kapot had gemaakt wat er nog achter dat gat hoort en dat anders de hele dash los moest, want ik herinner wel dat ik iets voelde erachter en dat dat een soort van viel...

 

Of wacht even, wat bedoel je met via achter zijkant, dus het gedeelte waar je de houder op legt toch? Volgens mij zit daar een soort van haakje achter iets toch? Dan heb ik die gemold ook!!! :angry: Stupid gewoon!!!! :angry::(

 

Ja jammer man, want dat veertje was dus los geraakt en heb overal gezocht op het internet en kreeg hem maar niet terug op de juiste manier :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Koop een nieuwe lamphouder en dan stekertje erin

en dan houder in de gat plaatsen en dan klaar

en voor aan en uit wordt via achter zijkant word

het bediend.

 

Ps zo houder kan ik zo in elkaar zitten maar dat is ff om mogelijk

ff zo uit te legen

 

Gr Fai

 

Als dat zo simpel is dan ben ik erg blij met de oplossing. Ik dacht namelijk dat ik iets kapot had gemaakt wat er nog achter dat gat hoort en dat anders de hele dash los moest, want ik herinner wel dat ik iets voelde erachter en dat dat een soort van viel...

 

Of wacht even, wat bedoel je met via achter zijkant, dus het gedeelte waar je de houder op legt toch? Volgens mij zit daar een soort van haakje achter iets toch? Dan heb ik die gemold ook!!! :angry: Stupid gewoon!!!! :angry::(

 

Ja jammer man, want dat veertje was dus los geraakt en heb overal gezocht op het internet en kreeg hem maar niet terug op de juiste manier :(

 

Misschien ff je dashboard kastje demonteren en dan ff kijken of alles er achter nog goed is?

Is het proberen waard.

dashboard kastje zit volgens mij vast dmv. 3 schroevjes aan de bovenkant. Kijk daarvoor ff in de kb.

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Koop een nieuwe lamphouder en dan stekertje erin

en dan houder in de gat plaatsen en dan klaar

en voor aan en uit wordt via achter zijkant word

het bediend.

 

Ps zo houder kan ik zo in elkaar zitten maar dat is ff om mogelijk

ff zo uit te legen

 

Gr Fai

 

Als dat zo simpel is dan ben ik erg blij met de oplossing. Ik dacht namelijk dat ik iets kapot had gemaakt wat er nog achter dat gat hoort en dat anders de hele dash los moest, want ik herinner wel dat ik iets voelde erachter en dat dat een soort van viel...

 

Of wacht even, wat bedoel je met via achter zijkant, dus het gedeelte waar je de houder op legt toch? Volgens mij zit daar een soort van haakje achter iets toch? Dan heb ik die gemold ook!!! :angry: Stupid gewoon!!!! :angry::(

 

Ja jammer man, want dat veertje was dus los geraakt en heb overal gezocht op het internet en kreeg hem maar niet terug op de juiste manier :(

 

Misschien ff je dashboard kastje demonteren en dan ff kijken of alles er achter nog goed is?

Is het proberen waard.

dashboard kastje zit volgens mij vast dmv. 3 schroevjes aan de bovenkant. Kijk daarvoor ff in de kb.

 

Gr. Rohan

 

Heey Rohan,

Ja, dat gaat moelijk man, ik heb geen idee wat 'goed' zou moeten zijn...

Misschien heeft Fai een gedachte over mijn reactie van zojuist... Ik wacht even wat hij erover denkt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zo ziet het uit :arrow::arrow:

 

w6qyl2.jpg

 

 

 

Gr Fai

 

Hoi Fai, ja dat klopt, ik heb deze en andere fotos via het internet gevonden maar dat veertje is echt een kreng!

Je krijgt die echt zeer moeilijk op de juiste plek, dit omdat het ook heel moeilijk te zien is hoe deze eigenlijk hoort. Het veertje heeft 2 haakjes en ik kwam er echt niet uit... Zoiezo even een nieuwe unit regelen, maar heb je enig idee betreft wat er achter dat gat waar de unit hoort moet?

Werkt het aan en uit gaan op de handvat van het kastje of was daar een andere mechanisme die het regelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden