Ga naar inhoud

PDC sensor achterbumper defect


colin

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds een tijdje trotse bezitter van een Passat Variant en heb nu een 2e sensor defect. De eerste was een chromen in de grille (met het bekende lekspoortje) deze heb ik besteld en vervangen was dankzij dit forum een vluitje van een cent. Een paar dagen ging het prima maar nu blijkt er achter ook 1 defect. Dit geconstateerd door een VW monteur.. Nu heb ik een moccabruine Passat dus dit is een prijzig klusje begrijp ik i.v.m. spuiten sensor. :shock:

Weet iemand of het vervangen een beetje te doen is en zo ja hoe??

Moet de hele bumper er af? Hoe zit dit bevestigd?

Weet iemand of er ergens een sensor ik kleur te bestellen is?

 

Alvast bedankt..

 

 

groetjes,

Colin

Link naar reactie
Delen op andere sites

bumper zal er af moeten ja, wat dus ook inhoudt dat je de achterlichten er moet uitbouwen (ik ga ervan uit dat het 'n 3C is? ;) )

 

spuiten van die sensor: laat gewoon 'n spuitbus mengen in je lakkleur en spuit het zelf. Zo 'n klein sensortje gaat écht niemand opvallen dat dat niet professioneel gebeurd is ;)

 

Daarbij... ik steek er mijn hand voor in het vuur dat als je dit door de garagist laat doen, dat het daar ook wel met 'n spuitbus zal gebeuren. Misschien niet bij élke garagist, maar er zullen er ongetwijfeld genoeg zijn waar het zo is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds een tijdje trotse bezitter van een Passat Variant en heb nu een 2e sensor defect. De eerste was een chromen in de grille (met het bekende lekspoortje) deze heb ik besteld en vervangen was dankzij dit forum een vluitje van een cent. Een paar dagen ging het prima maar nu blijkt er achter ook 1 defect. Dit geconstateerd door een VW monteur.. Nu heb ik een moccabruine Passat dus dit is een prijzig klusje begrijp ik i.v.m. spuiten sensor. :shock:

Weet iemand of het vervangen een beetje te doen is en zo ja hoe??

Moet de hele bumper er af? Hoe zit dit bevestigd?

Weet iemand of er ergens een sensor ik kleur te bestellen is?

 

Alvast bedankt..

 

 

groetjes,

Colin

 

Ik heb wel een sensor liggen voor je, ik kan hem ook in kleur spuiten kost natuurlijk wel meer, en stuur hem op via de post.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Myst, bedankt voor je reactie.. Weet niet of ik dat aan durf die hele bumper. Het is een Variant van 2006 dus is dat dan een B6 en is dat hetzelfde als een 3C.

Ja heb inderdaad al even gebeld met een autolakken zaak en kost rond de 30 EU.

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

't voornaamste is eigenlijk het demonteren van de achterlichten. Met beleid doen, zodat je geen bevestigingspunten afbreekt. Verder is het gewoon de bumper los schroeven met torx schroeven onderaan en in de wielkasten. Bumper komt er dan zo vanaf, en dan kan je de sensor in kwestie eruit halen langs de binnenkant van de bumper.

 

Stelt niet zoveel voor hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ids30postma,

 

top en bedankt voor het aanbod!

Is het erg veel werk?

Kun je makkelijk dingen stukmaken of is het op zich wel te doen?

 

grts

Colin

 

Net wat Myst zegt. op zich valt de het demonteren van het achterlicht ook wel mee, maar je moet even weten heo je het moet doen, voor de rest is het een hele hoop schroefjes los draaien, en dan kun je zo de bumper eraf schuiven. de PDC eruit klikken is ook zo gedaan, nieuwe erop met een nieuwe zwarte ringetje en hopla klaar is kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ myst, nou klinkt als iets wat me wel zou moeten lukken op zich.. Op die bevestigingspunten van de achterlichten na dan.. dat klinkt wel spannend!

Ga het eens op mijn gemak bestuderen. 8-)

Kun je die torx in de wielkasten gewoon losschroeven zonder het wiel er af te halen? :roll:

 

gtrss

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ myst, nou klinkt als iets wat me wel zou moeten lukken op zich.. Op die bevestigingspunten van de achterlichten na dan.. dat klinkt wel spannend!

Ga het eens op mijn gemak bestuderen. 8-)

Kun je die torx in de wielkasten gewoon losschroeven zonder het wiel er af te halen? :roll:

 

gtrss

 

Het is niet ZO dramatisch hoor, is gewoon ff opletten met die achterlichten, zeker niet onoverkomelijk ofzo. Maar ik zeg het liever op voorhand dat je niet te bruut te werk moet gaan daarmee ;)

 

torx in wielkasten krijg je wel los zonder wiel eraf te halen (afhankelijk van de lengte van je schroevendraaier uiteraard). Desnoods kan je nog ff de auto omhoogkrikken om ff wat meer ruimte te krijgen, maar in principe lukt het zo ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ids30postma, nog tips vwb de achterlichten.. :D

wat zou zo een sensor gespoten kosten?

 

grt,

Colin

 

sensor spuiten kost 18 euro, sensor zelf kost 20 euro, dus voor 38 euro kun je van mij een sensor in kleur gespoten krijgen van mij.

 

de torxen in je wielkast kun je eruit halen met een kleine ratel, moet je wel een adapter opzetten die van 3/4 met een torxbit houder.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden