Ga naar inhoud
  • 0

trekhaak 3bg installeren


Weedz

Vraag

Hallo Allemaal

 

tis een tijdje geleden dat ik hier wat gevraagd heb maar ben er nu weer aan toe :D

 

ik heb een trekhaak gekocht op ebay van bosal..... nu gaat dat monteren niet echt een probleem worden denk ik. Het elektrisch had ik ook wel vertrouwen in maar nu kreeg ik de gebruiks aanwijzing erbij en werd ik toch even aan het twijvelen gezet. (had nooit de gebruiksaanwijzingen moeten openslaan haha)

 

anyways het is deze aanwijzing http://www.ahkupplung.de/ebay/Bilder/990107.pdf daar staat op de eerste pagina dat je de accu los moet koppelen. Okee raar had ik niet verwacht kwestie van draden doorlussen toch? auto staat uit dus maar goed. Staat daar een tekentje bij met Code, wat bedoeld men daar mee? moet ik een of andere code hebben voor als de accu losis geweest? of moet ik iets wegwerken met vagcom oid. Ik dacht aangezien ik geen canbus systeem heb dat ik weinig ellende zou krijgen.

 

klopt dit ook? moet de accu er af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En advies

 

kijk ook naar je achter veren wat je nu heb die zijn niet voor trekhaak 3bg berekend,

 

als je nu met een trekhaak met een aanhanger of een caravan gaat de achter kant van je auto zeker door hanger

 

dus moet je ander verstreken veren hebben.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmmm ok dat is iets wat ik inderdaad niet wist.

 

kost een setje nieuwe veren denk je ongeveer, en welke zou ik daar dan voor moeten hebben.

 

Hij gaat een vouwwagen trekken naar zuidfrankrijk, dus daar willen we geen ellende mee oid

helpt het niet als je de kogeldruk erg laag houd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Wietse

 

Oem nr van vw is : 4B0 511 115 D Versterkte uitvoering bij de dealer kost per stuk 106ex

 

maar je kan ook kijken bij de brezan merk spidan no :56658 ik weet niet als een set prijs is van 81,00 ex

 

info Lengte 281mm; D1: 12.5mm; D2: 14.7mm; D3: 12.5mm; Buitendiam. 1: 154mm; Gewicht 2.87kg

Versterkte uitvoering

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi ik zag wel dat er wel meer optie zijn, ik kon de versterkte veren niet eens vinden dus tnx daarvoor.

 

ik vond ook iets van hulp veren die tot 30 of 50 % extra veerkracht geven die zitten ook ongeveer op 100 euri per setje.

net op ebay gekeken met het OEM nummer wat je me gaf daar kwam ik dezen tegen is dat een beetje goede kwaliteit, zit daar uberhaubt verschil in met veren?

http://www.ebay.nl/itm/SATZ-FEDERN-FAHR ... 519fb7a646

 

en in plaats van een versterkte veer is het evt ook een oplossing om een schroefsetje te nemen. ik hoef niet per see te verlagen maar mijn schokbrekers zijn denk ik haast aan vervanging toe en dan heb ik alles in 1 keer met een optie tot verlaging. de vraag is dan alleen nog of die veren dat ook aan kunnen ivm de trekhaak.

Of is dat helemaal niet een goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden