Ga naar inhoud
  • 0

Remleidingen en stuur/fuseekogel vervangen, UPDATE!!


passat_v5

Vraag

Hoi, bij de apk is naar voren gekomen dat er haarscheurtjes in de remleidingen (voorkant auto) zitten. en moeten dus vervangen worden.

Nu heb ik al t een en ander gelezen over dit onderwerp hier op dit forum , maar wat is de meest logische volgorde om dit te vervangen, rekening houdend met de ABS.

En wat te doen, graag praktische tips, als ik de uiteindes van de remslang niet los krijg.

Ook moet ik een rubber vervangen van de stuur (fusee) kogel, heb meteen de hele stuurkogel besteld, heeft iemand hier nog tips waar ik op moet letten bij t vervangen van dit?

Ook bij dit, wat te doen als het allemaal moer vast zit, behalve wd40 of net wat..?

 

Heb al wel de volgende site bekeken

 

http://www.passatworld.com/forums/61-b5 ... ement.html

 

Maar er zijn vast nog bruikbare pratische tips waar extra op te letten.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Draai eerst de bout die in de stuurkogelpen zit eruit. Dan even meet een schuifmaat meten hoe diep de stuurkogel in de arm zit.

Meet ook even op hoever de stuurkogel uit de spoorstang komt.

Monteer de nieuwe kogel met de zelfde afstanden.

Het beste is om de sporing na die tijd te laten controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een klein hand brander er op zetten en daar na met special Open ringsleute losmaken niet met de steek sleutels daar kan je niet veel kracht er op zetten.

 

zie foto

 

sw96838171.jpg

 

 

succes ermee

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou vandaag bezig geweest, maar kregen er met geen mogelijkheid de stuurkogel uit de spoorstang, die schroef bovenop was zo los, en dat gewricht ging er zo uit met borgpennetje.

Gewoon moer en moer vast (gerot), wd40 meerderre malen geprobeerd, beetje geweld, huis tuin en keuken brandertje erop gehad, maar geen beweging in te krijgen.

 

Iemand nog tips om die stuurkogel uit de spoorstang te krijgen???

En wat als ie gewoon niet los te krijgen is??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eindelijk naar 3 maal de snijbrander erop gehad te hebben, 2 uurtjes verder, is ie losgekomen.

 

Alleen nu is het rubber dat over de spoorstang zit een klein beetje weggesmolten. Dit hebben we met een ijzeren tyrip vastgezet, maar weet iemand of dat zo uberhaupt goedgekeurd word met de APK?

Of moet ie voor de herkeuring vervangen worden?

 

En is die hoes dan eventueel makkelijk te vervangen, of moet daarvoor het stuurhuis los, of alleen de bodemplaat eraf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rubber is vervangen, stelde niet veel voor, als je maar een keer gedaan hebt...met dank aan Fai !!!

Remleidingen kregen we zo los..met behulp van van kruipolie..

Nu alleen auto nog ff uit laten lijnen van de week..

 

thx mannen voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden