Baty_84 Geplaatst 13 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2013 Binnenkort moet ik m'n remmenblokken en remschijven achter vervangen. Moet ik nog ergens op letten als ik gewoon de volgende instructie filmpje volg? Zal ik gewoon voor oem gaan of heeft iemand tips voor een betere setje of upgrade? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baty_84 Geplaatst 13 maart, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2013 Is dit misschien een mooie upgrade? http://rover.ebay.com/rover/0/e12052.m4 ... ADE%3A1123 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 13 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2013 Dat setje is een mooie "upgrade". OEM is natuurlijk ook altijd goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 13 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2013 nou die filmpje is wel echte prutser zeg ik zeg succes Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baty_84 Geplaatst 13 maart, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2013 Het zal wel niet de beste monteur zijn, maar ik kon geen betere filmpje vinden waar het duidelijk werd uitgelegd. Ik kon verder ook geen andere topic vinden met een how-to... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 13 maart, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2013 Het zal wel niet de beste monteur zijn, maar ik kon geen betere filmpje vinden waar het duidelijk werd uitgelegd. Ik kon verder ook geen andere topic vinden met een how-to... ZIE KB link voorkant maar als is het zelfde maar de rem zuiger achter moet het wel met spc tool om in te draaien Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Baty_84 Geplaatst 13 maart, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2013 Ja, zo'n terugdraaiset heb ik wel... vorige maand aangeschaft toen ik de remblokken voor ging vervangen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MangoTree Geplaatst 16 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2014 Je zie bij ongeveer 3 min op dat filmpje, dat hij de remleiding afklemt, en de ontluchtingsnippel losdraaid. Dan gaat hij de remcilinder terug draaien. Moet je de ontluchtingsnippel wel los draaien en de remleiding afkijpen ? Of kan je de remcilinder gewoon zo terug draaien. Op de manier zoals in het filmpje, moet je de remmen dan niet ontluchten ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 16 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2014 Ik ben in ieder geval geen voorstander van het "dichtknijpen" van remleidingen. Maar het is ook niet nodig om de zuiger terug te draaien, gewoon terug draaien en niks dichtknijpen of ontluchtingsnippel losdraaien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 17 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2014 Interessante discussie, aangezien ik binnenkort ook de remschijven achter ga vervangen. Haynes Owners Workshop Manual: 'The excess brake fluid must be ejected from the caliper bleed nipple'. Daarna wordt gemeld dat dit vanwege de ABS eenheid is, die zeer gevoelig is voor mogelijke vervuiling in de remvloeistof. ElsaWin: lekker draaien die hap zonder afknijpen van remleiding. Bentley Publishers: heb ik nie, als hij al bestaat voor Passat 3BG met 1.9 TDI motoren... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Baty_84
Binnenkort moet ik m'n remmenblokken en remschijven achter vervangen.
Moet ik nog ergens op letten als ik gewoon de volgende instructie filmpje volg?
Zal ik gewoon voor oem gaan of heeft iemand tips voor een betere setje of upgrade?
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten