Ga naar inhoud
  • 0

Cruise control regel unit inbouw probleempje


Akfoppen

Vraag

hallo,

 

heb hier een passat 3b uit 98' 1.8t mijn regelkastje van de cruise control is kappot (onder handschoenenkastje)

 

ik ben er vandaag een wezen halen met het zelfde nummer ... alleen deze komt van een audi a8? meen ik . moet ik deze nu inleren of adaptie op uitvoeren?

 

 

of is het accu eraf plug and play accu erop

 

EN als ik hem moet inleren via vagcom dan heb je waarschijnlijk een inlogcode nodig ? waar kan ik die vinden ( ik zie namelijk dat ze elke keer refereren naar een werkplaatshandboek waar een inlogcode in moet staan (anders kom ik niet in de ecu om te kunnen wijzigen) 5 cijferige code?

 

 

MVg rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor ik reactie krijg zou ik graag willen weten hoe het cruise control systeem bij mijn passat 3b2 uit 98 in elkaar zit.

 

ik heb al vele forums door spit.om het antwoord te zoeken.

 

ik zal ook even vertellen wat er aan de hand is,

 

mijn cruise control ging op een gegeven moment haperen . soms versnelde hij ineens door tot 170 km/h

en soms hield ie zijn snelheid niet vast.

 

en op een gegeven moment is hij er helemaal mee op gehouden.

 

ik de ''stuergarat'' regel unit uit elkaar gehaald (onder handschoenenkastje) en de solderingen opnieuw verhit.

solderen is niet mijn vak en heb hem toen gemolestreerd.

 

dus het eerste wat ik moest doen was een cruise control regelunit (4d0 907 305) halen

ik had er een gevonden maar die kwam van een audi a8(zelfde nummer) hopelijk geen probleem?

 

die heb ik nu dus in gebouwd maar nog geen resultaat.

ook hoor ik nu de bekende cruise control ''klik'' niet die uit het relais komt.

dus ik neem aan dat er nu geen verbinding gemaakt kan worden.

 

vraag 1 heeft iemand een paar foto's en informatie over hoe mijn cruise control systeem in elkaar zit(componenten)

want ik heb geen cruise controle lampje op het dashboard ook zitten er geen zekeringen in het kastje die voor het CC bedoeld zijn (ik heb dus het model met mechanise gaskabel ) wel heb ik dus een cruise control. met stuergarat/regelunit

 

met vagcom kan ik dus niet die bekende letter G activeren.

 

nadat die eerste cruise control stuergarat kappot ging kreeg ik ook een foutcode over een vehicle speed of engine speed sensor welke weet ik niet meer( zit er in die stuergarat een speed sensor? of bedoelen ze een v-bak/transmissie sensor)

ik zie namelijk nu soms mijn snelheidsmeter op het dashboard lichtelijk schommelen.

 

vraag 2 refereert naar vraag 1 .

Hoe activeer/adapt ik een ouder type cruise control systeem. ik krijg dit niet gevonden in mijn werkplaats handboek :x

blijkbaar gaat dit niet met vagcom

 

 

MEt vriendelijke groet, Rico

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden