Ga naar inhoud
  • 0

Airbaglamp blijft branden


Ron63

Vraag

Sinds vandaag geconstateerd dat mn BC "airbag fehler"geeft. Lampje blijft gewoon branden in dash.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar vind ik niet mijn oplossing, denk ik..

Ik heb de gele stekkers onder beide stoelen gecheckt en zitten beiden goed vast.

 

Met VAGcom gecheckt en krijg de melding:

00588- Airbag Igniter, Driver Side (N95)

32-00- resistance too high (weerstand te hoog dus)

 

Ik heb ff zitten googelen en kan t wezen dat het juist in het stuur zelf kan zitten? Ik denk dus zelf aan de stekkerverbinding onder mn stuurafdekkappen? Mijn BC doet t nl zo af en toe ook niet, en heb gemerkt dat hij het soms wel weer doet, als ik mn stuur wat verstel in diepte/hoogte.

 

Of zal er toch wat anders aan de hand zijn?

 

Graag jullie expertise aub

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Melding klopt in ieder geval met de stuurairbag, zij-airbag (stoel) wordt side-airbag genoemd in Vag-com.

Idd wat Antonio noemt, stekkers even reinigen. Zou het ergens in de stuurkolom zoeken, niet de stekker v/d sleepring of de stekker op de airbag zelf aangezien je aangeeft dat je meerdere electronische probleempjes hebt welke bij stuur verstellen

wegvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren bezig geweest.

Accupool los gehaald, de beschermkappen los gehaald vh stuur, 4 schroefjes en 1 inbus. Bovenste kap kreeg ik eraf, maar de onderste dus niet !! Hoe haal je die in hemelsnaam er vanaf???

Maar goed, ik heb alle stekkers ,waar ik bij kon tenminste, losgehaald, met contactspray ingespoten en kap er weer op geschroefd. De gele stekker onder mn stoel losgemaakt, kun je lastig bij zeg, en ook die ingespoten.

Toen de boel weer op spanning gezet, melding bleef.....met mn flaptop de Vagcom eraan gehangen maar programma stratte niet op, HUH ???? Vond mn VAGkabel niet........raar maar waar.......

Vanmiddag poging 2 gedaan, en toen werkte het wel. Fouten uitgelezen, gereset, en hup melding weg !!

Super dus, hopelijk blijft hij ook weg nu!!

 

Bedankt voor het meedenken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gisteren bezig geweest.

Bovenste kap kreeg ik eraf, maar de onderste dus niet !! Hoe haal je die in hemelsnaam er vanaf???

 

Om de onderkap los te maken moet je het stuur er uithalen, er zitten twee schroeven achter.

 

Mooi dat het opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden