Ga naar inhoud
  • 0

Minder turbodruk


hemumasa

Vraag

Hallo,

 

Na het inbouwen van een nieuw blok ben ik nu mijn auto aan het inrijden maar heb nog steeds maar 0,4 bar turbodruk. G-force gaf aan dat het beter is de auto eerst in te rijden en dan pas de storing te gaan zoeken.

 

Aan de ene kant kan ik dat wel begrijpen want om die storing te zoeken zal je de auto toch een paar x op zijn staart moeten trappen om te kijken of het euvel verholpen is. Aan de andere kant kan ik gewoon niet wachten om die turbo in je rug te voelen. Aangezien ik altijd een 115 pk tdi heb gereden heb ik geen vergelijkingsmateriaal.

 

Voordat mijn motor in de soep liep had ik dit euvel ook waarop ik een nieuwe N75(F) klep had besteld. Voordat deze binnen was, was mijn motor al overleden... Nu heb ik deze klep vervangen, het is iets beter maar rijdt nog steeds niet hoe hij moet gaan...

 

De auto is uitgelezen maar alles was ok! LMM is goed en de Turbo is ook goed want de drukmeter gaf, bij het afklemmen van een luchtslang bij de wastegate, 1,5 tot 2 bar aan...

 

Heb op deze site en de www.passat3b.de gelezen dat het pop-off ventiel van RS6 dit probleem zou kunnen oplossen. Heb deze nu ook besteld en kijk of dat het misschien kan zijn.

 

Hebben jullie nog andere opties?

 

Gr. Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden