Ik ben vanmiddag bij Dreke geweest om een gti stuur & CC teller in te laten bouwen, nog voordat hij begon gaf mijn passat ineens een storing op het oliepeil, uitlezen gaf niets aan dus verder met het project.
Ondertussen had ik het oliepijl nog gecontroleerd en dat was allemaal in orde, nadat de CC teller er in zat kwam er het een en ander naar boven aangezien deze de foutmeldingen iets uitgebreider aangeeft: "Oliesensor defect" en kort daarna "Oliedruk niet orde, stop motor!", nogmaals met vagcom gecheckt maar weer geen foutcodes in de motor.
Toen dre bijna klaar was heeft hij de auto gestart om te stuurhoek in te leren en dus een stukje te rijden , alleen "Oliesensor defect" kwam daarna naar boven.
Daarna ben ik 200km terug naar huis gereden, niks aan de hand, temperatuur bleef goed en verder geen rare meldingen meer.
Nu ik heb net weer koud start krijg ik weer beide foutcodes, als ik de auto dan een paar seconden laat draaien en vervolgens opnieuw start blijft de oliedruk fout weer weg.
Mijn vraag is; ligt dit nu alleen aan de oliepeilsensor of moet ik hier meer achter zoeken, is het uberhaupt nog wel verstandig om er mee te rijden?
De motor betreft een 1,9tdi 77KW bj 2006, motorcode; BKC
Vraag
Brian1o1
Hallo,
Ik ben vanmiddag bij Dreke geweest om een gti stuur & CC teller in te laten bouwen, nog voordat hij begon gaf mijn passat ineens een storing op het oliepeil, uitlezen gaf niets aan dus verder met het project.
Ondertussen had ik het oliepijl nog gecontroleerd en dat was allemaal in orde, nadat de CC teller er in zat kwam er het een en ander naar boven aangezien deze de foutmeldingen iets uitgebreider aangeeft: "Oliesensor defect" en kort daarna "Oliedruk niet orde, stop motor!", nogmaals met vagcom gecheckt maar weer geen foutcodes in de motor.
Toen dre bijna klaar was heeft hij de auto gestart om te stuurhoek in te leren en dus een stukje te rijden , alleen "Oliesensor defect" kwam daarna naar boven.
Daarna ben ik 200km terug naar huis gereden, niks aan de hand, temperatuur bleef goed en verder geen rare meldingen meer.
Nu ik heb net weer koud start krijg ik weer beide foutcodes, als ik de auto dan een paar seconden laat draaien en vervolgens opnieuw start blijft de oliedruk fout weer weg.
Mijn vraag is; ligt dit nu alleen aan de oliepeilsensor of moet ik hier meer achter zoeken, is het uberhaupt nog wel verstandig om er mee te rijden?
De motor betreft een 1,9tdi 77KW bj 2006, motorcode; BKC
Mvg
Brian
Link naar reactie
Delen op andere sites
1 antwoord op deze vraag
Aanbevolen berichten