Ga naar inhoud

  • 0

Bluetooth module RNS510.


dim70

Vraag

Hallo Mensen!

 

Ben sinds kort de gelukkige bezitter van een RNS510 (met navibeschermer) en wil daar graag Bluetooth op.

 

Nu heb ik van Martin (Giromaat) een bluetooth module kunnen kopen zonder bedrading.

Ik ben benieuwd wat ik nu uiteindelijk nodig heb betreffende de bedrading.

Kufatec verkoopt kabel setjes maar zij kennen mijn artikelnummer niet en weten het verder dus ook niet.

 

 

Zal een paar foto's plaatsen.

 

Misschien weet iemand van jullie wat ik allemaal nog nodig heb, zou een hoop uitzoeken schelen!

 

Bedankt al vast.

 

Groet Dimitri

 

 

Oh ja, de RNS is van het type B met HW:04 en SW:1100

post-9792-1423825439,0634_thumb.jpg

post-9792-1423825439,2665_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Gekopieerd van de site van ALEX979 + wat aangepast... :

 

 

 

- Mit ** gekennzeichnete können auch per RNS/RCD510 bedient werden.

- Mit *** gekennzeichnete Boxen können in Fahrzeugen mit Tachos mit weißer Beleuchtung genutzt werden.

- Mit **** gekennzeichnete Box kann nur in Fahrzeugen mit Tachos mit weißer Beleuchtung genutz werden. Ausserdem soll die Box UMTS, A2DP sowie das HF Bluetooth Protokoll unterstützen. Aber genauere Info sind noch nicht bekannt.

 

3C0 035 730 B

3C0 035 730 C

7L6 035 730

7L6 035 730 C **

5N0 035 730 **

3C8 035 730 **/***

5N0 035 730 A **/***

5N0 035 730 B**/***

5N0 035 730 C**/***

 

3C8 035 730 A ****

5N0 035 730 D ****

 

 

Dit zijn alle premium toestellen... Upgrade is niet mogelijk,toestel vervangen is plug and play...

 

3C8 035 730 heb ik te koop... zie : http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=113&t=38561

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het volgende op vwvortex forum gevonden. Het gaat over de pheaton maar weet iemand of dit ook mogelijk moet zijn bij de passat?

 

Yes rSAP is a Nokia technology that allows a phone to clone the identity from another phone via Bluetooth. Problem is no other manufacturer has taken this up and even Nokia seem patchy in their support for it.

You can however put a SIM into the unit by doing the following:-

 

Remove the handset and holder by pushing the small button at the base of the unit on the drivers side. When you have pushed this button the whole unit slides forward and can be removed.

 

Remove the rSAP module in a similar manner and turn it over. You will find a small flap that slides off and underneath is a slot for a SIM.

 

Insert SIM and reinstall.

 

When the unit has restarted go into Settings and change Bluetooth Profile to Local SIM mode and et voila.

 

This may have changed from my March 07 (manufactured Dec 06) although I doubt it.

 

Cheers

 

Ian

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@emiel79

 

***/**** : kan in beide gebruikt worden, zowel rood als wit display... ik heb de 3C8 035 730 gebruikt met rood display, en na ombouw naar wit display is dez eook blijven werken....

 

geen foto's van de Phaeton kit? Ik heb nog nergens een flap gevonden met toegang voor een sim-kaart....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga het probleem anders proberen op te lossen.

 

Wonder boven wonder heb ik nog mijn telefoon van 3 jaar terug liggen : een nokia 6230i. Deze schijnt wel helemaal geschikt te zijn voor dit systeem.

Kortom een 2e simkaart zou voldoende moeten zijn om het probleem "op te lossen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan iemand mij vertellen waarom ik in de can gateway mijn Bluetooth module met longcoding 77 niet aan kan zetten?

 

Op het moment dat ik de verandering weg schrijf met Do it in VCDS geeft hij wel aan code veranderd maar vervolgens al ik weer inlog en kijk staat het vinkje weer uit?

 

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Krijg de volgende melding uit mijn VCDS, resetten ( accupool los ) heeft wel geholpen om item 77 aan te kunnen vinken en deze is nu weg geschreven!

 

Nu kan ik de software coding nog steeds niet aanpassen, hij blijft staan op onderstaande waarde al zegt VCDS dat de nieuwe waarde goed is weggeschreven!

 

 

 

 

Address 77: Telephone Labels: 3C0-035-730.lbl

Control Module Part Number: 3C0 035 730 HW: 3C0 035 730

Component and/or Version: Telefon 2809

Software Coding: 0010055

Work Shop Code: WSC 05311 000 08193

VCID: D8B414E45449FDDC

3 Faults Found:

 

02791 - Telephone Baseplate (R126)

010 -- Open or Short to Plus

Freeze Frame:

Fault Status: 01101010

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 85

Mileage: 157763 km

Time Indication: 0

Date: 2011.02.05

Time: 17:20:45

 

02795 - Steering Wheel Vibration Motor (V331)

009 -- Open or Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01101001

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 85

Mileage: 157763 km

Time Indication: 0

Date: 2011.02.05

Time: 17:20:45

 

02762 - System Reset

004 -- No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 85

Mileage: 157763 km

Time Indication: 0

Date: 2011.02.05

Time: 17:20:39

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb het volgende op vwvortex forum gevonden. Het gaat over de pheaton maar weet iemand of dit ook mogelijk moet zijn bij de passat?

 

Yes rSAP is a Nokia technology that allows a phone to clone the identity from another phone via Bluetooth. Problem is no other manufacturer has taken this up and even Nokia seem patchy in their support for it.

You can however put a SIM into the unit by doing the following:-

 

Remove the handset and holder by pushing the small button at the base of the unit on the drivers side. When you have pushed this button the whole unit slides forward and can be removed.

 

Remove the rSAP module in a similar manner and turn it over. You will find a small flap that slides off and underneath is a slot for a SIM.

 

Insert SIM and reinstall.

 

When the unit has restarted go into Settings and change Bluetooth Profile to Local SIM mode and et voila.

 

This may have changed from my March 07 (manufactured Dec 06) although I doubt it.

 

Cheers

 

Ian

 

Net even mijn 5N0035 730D premium plus opengemaakt, helaas geen interne SIM mogelijkheid aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Krijg de volgende melding uit mijn VCDS, resetten ( accupool los ) heeft wel geholpen om item 77 aan te kunnen vinken en deze is nu weg geschreven!

 

Nu kan ik de software coding nog steeds niet aanpassen, hij blijft staan op onderstaande waarde al zegt VCDS dat de nieuwe waarde goed is weggeschreven!

 

 

 

 

Address 77: Telephone Labels: 3C0-035-730.lbl

Control Module Part Number: 3C0 035 730 HW: 3C0 035 730

Component and/or Version: Telefon 2809

Software Coding: 0010055

Work Shop Code: WSC 05311 000 08193

VCID: D8B414E45449FDDC

3 Faults Found:

 

02791 - Telephone Baseplate (R126)

010 -- Open or Short to Plus

Freeze Frame:

Fault Status: 01101010

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 85

Mileage: 157763 km

Time Indication: 0

Date: 2011.02.05

Time: 17:20:45

 

02795 - Steering Wheel Vibration Motor (V331)

009 -- Open or Short to Ground

Freeze Frame:

Fault Status: 01101001

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 85

Mileage: 157763 km

Time Indication: 0

Date: 2011.02.05

Time: 17:20:45

 

02762 - System Reset

004 -- No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 85

Mileage: 157763 km

Time Indication: 0

Date: 2011.02.05

Time: 17:20:39

 

Je schreef eerder dat je module 77 een long coding heeft, volgens hierboven is dat niet het geval.

De 5N0 035 730D heeft wel long coding (wat ook weer een uitdaging was)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik bedoelde dat ik in can gateway (item 19) item 77 aan kon zetten maar vervolgens niet de code in item 77 kon aanpassen.

Item 77 heeft inderdaad geen long coding!

 

Elke keer als ik iets wijzig blijft uiteindelijk de beginwaarde (0010055) staan ook al heb ik iets gewijzigd en bevestiging gekregen vanuit VCDS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bluetooth module was op zich wel juist, maar voor wat je ermee wilde doen was deze niet geschikt. (nuance... sommigen noemen dat miereneuken :P )

Dus we hebben er een Premium ingestoken welke ik nog had liggen gecodeerd en wel en alles werkte.

 

Goed werk!

 

Was het een module alleen geschikt voor standaard Bluetooth UHV versie?

zoals deze: http://cgi.ebay.nl/VW-bluetooth-adapter ... 27b8a11df2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt helemaal gelijk Menno! :lol:

 

Ik liet me even gaan wat betreft het niet goed werken van de module!

Deze voldeed niet aan mijn eisen is beter om te zeggen. :mrgreen:

 

Heb de hele dag met de premium mogen spelen vandaag en ik ben echt tevreden dus... :P

 

 

Goed weekend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De 5N0 035 730 C heb ik ook en is premium rSAP en UHV.

De A versie is volgens mij alleen rSAP

 

zou dat het probleem kunnen verklaren? (probeer mee te denken ;) )

 

Nee. we praten langs elkaar heen denk ik. Er zat geen A versie in, er zat een basic module in (geheel ander nr) Nu hebben we er een C versie ingefrommeld, nou ja.. "we" Dimitri had hem zelf binnen 2 tellen los en schroefde de ander vast binnen 2 tellen. :mrgreen:

 

@ Dimitri : weekend? eh? nu al? Die luxe heb ik niet hoor :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet waar ik in de BC kan instellen of ik voor rSAP of HHFP verbinding kies tussen mijn RNS510 en samsung galaxy s telefoon?

 

Nu krijgt ik automatisch rSAP verbinding, de RNS neemt nu dus de sim functie van mijn telefoon over waardoor ik SMS heb via de RNS, maar dus GEEN internet meer op mijn mobiel.

 

Ik wil dus graag HFFP verbinding, dus met sim behoud op me eigen telefoon, hierdoor kan ik NIET sms'en via de RNS510 maar dat vindt ik niet erg. Volgens heb instructieboekje van telefoonvoorbereiding premieum staat dat dit mogelijk is alleen niet waar ik mijn voorkeur voor type verbinding kan instellen.

 

bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welk module nummer ?

 

grtz, dre

 

Hoi Dre,

 

Wat bedoel je met module nr en waar kan ik dit vinden.

 

Het vreemde is dat HHFP verbinding 2 dagen gewerkt heeft, tot afgelopen zondag de bc tijdens aanmelden opeens om me pasword van de telefoon vroeg, sinds dien heb ik te maken met rSAP verbinding aangezien de RNS nu alles van de telefoon heeft overgenomen en de verbinding loopt via de dakantenne.

 

De meeste zullen hier blij mee zijn, maar ik niet... ik heb nu geen internet meer op me mobiel. Dus ik heb liever gewoon HFFP bluetooth verbinding, dan kan ik niet SMS'en via de RNS maar wel bellen en telefoonboek en dat is voor mijn ruim voldoende en behoud ik me internet op me mobiel.

 

Het gaat om een nieuwe VW vorige week afgeleverd dus modeljaar 2011.

 

bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden