erik86 Geplaatst 30 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 30 september, 2010 Ik ben binnenkort van plan deze mooie wagen te kopen. Hij komt uit 1999 heeft 315.000km gereden en heeft bij 250.000 een bak en blok revisie gehad. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten? Of ervaring met deze auto? Alvast bedankt Gr Erik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ydwer Geplaatst 3 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 3 oktober, 2010 Dat zijn wel een hoop km´s Maar het zwakste punt is de nokkenas van de .5 v6 tdi! Dus overtuig jezelf er van dat die ook vervangen is bij de revisie! Anders kun je welles een kat in de zak kopen,wat niet de bedoeling is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ThaMystery Geplaatst 3 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 3 oktober, 2010 foto of kenteken van deze auto? ik heb dezelfde gehad nml.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
erik86 Geplaatst 4 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2010 Dat zijn wel een hoop km´sMaar het zwakste punt is de nokkenas van de .5 v6 tdi! Dus overtuig jezelf er van dat die ook vervangen is bij de revisie! Anders kun je welles een kat in de zak kopen,wat niet de bedoeling is Bedankt voor de tip ik heb even nagevraag gedaan (ik koop m namelijk van een bekende over) en de nokkenas is vervangen bij de revisie. Dus dat zal hopelijk geen problemen geven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
erik86 Geplaatst 4 oktober, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2010 foto of kenteken van deze auto? ik heb dezelfde gehad nml.... Het kenteken is: 81-DN-TR Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mvho123 Geplaatst 4 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2010 Bekijk inderdaad de nokkenassen, ik heb een Audi A6 gehad met dezelfde motor maar dan de 180PK versie waar ook de nokkenassen flinke slijtage vertoonden, via de olievuldop kun je een idee krijgen van de staat van de nokkenassen. Bijgevoegd enkele foto's: Kijkje door de vuldop: Zo zag de gedemonteerde/versleten nokkenas er uit: Zo zag de nieuwe eruit voor de montage: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rauzer Geplaatst 4 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2010 Ik heb een zelfde auto ongeveer 3 maanden gehad en vond het fantastisch. Dat gedoe over de nokkenas is uiteraard waar maar het aantal vehalen over deze assen is m.i.groter dan het daadwerkelijke aantal defecte. Maar goed, even over mijn ervaring. Fijne auto met een geweldige souplesse. Het gebrul van de motor/ventilator doet menig hoofd draaien met een verbaasde blik naar de passat. Mijn reden om de auto weer te verkopen was het erg hoge verbruik. Om de 600km stond ik weer bij de pomp.Het was onmogelijk om zuinig(er) te rijden. Vaak gaf de verbruiksmeter zelfs 1 op 9 aan! Als je het verbruik geen enkel probleem vindt zou ik gaan genieten van deze geweldige techniek! Groet, Ronald Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ThaMystery Geplaatst 4 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2010 vergis je niet in de nokkenassen, wat je in de olievuldop ziet is maar een indicatie! de overige nokkenassen zie je niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bootje_Ronald Geplaatst 5 oktober, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 5 oktober, 2010 Het nokkenas-verhaal komt niet zo maar uit de lucht vallen. ALLE nokkenassen met 'banaan-slepers' ipv rollers komen een keer aan de beurt (lees: vroeger dan je mag verwachten!). Kun je herleiden aan de motorcode, bij Audi was je tot motorcode AYM de Sjaak...Om zeker te zijn moet toch echt het klepdeksel worden gelicht. Da's een arbeidsintensieve klus. Op 't Audi-forum zijn er twee 'nokkenas/versnellingsbak'-specialisten: Pedro Hartog (Alkmaar) & Coen Donkers (Veghel). Bij twijfel even een check laten doen...Kan je veel ellende besparen! Maar je mag er natuurlijk van uit gaan dat als men aangeeft dat de nokkenas is vervangen, dat dit goed is uitgevoerd... Succes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten