Ga naar inhoud
  • 0

Aircoventilator Passat variant 1998


passat1998

Vraag

Ik heb een Paasat Variant 1998 TDI (66Kw-AHU motor)

Ik wil mijn aircoventilator vervangen is deze te vervangen zonder het hele front te demonteren ?

Ik dacht een boutje te voelen als ik voor de auto sta op "3.00 uur" en verder niets .

Als ik deze bout losdraai (en de stekkerverbinding losmaak onderin) is deze dan er gewoon uit te trekken en naar bovenuit te verwijderen of gaat dit niet ??

Ik hoor het graag van jullie

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hee wim ,welkom op het forum

 

ik heb wat geschreven over deze fan

beste is daar even naar te zoeken, staat oa stuk van in topic dat over mijn auto gaat

 

de fan is te verwijderen zonder het hele front te demonteren

 

als je de aanzuigbuis naar luchtfilter weghaalt, zie je bovenin (op 11 uur) een kleine fixatie schroef, deze moet eruit

onderin (op 5 uur) zie je een klipje, die moet je inknijpen en de gehele fanhuis verdraaien rechtsom (als je voor de auto staat)

 

stekker zit vast onder het afdekkapje van stuurbekrachtinging en loopt onder de radiateurfan naar het slotmechanisme van motorkap en dan naar de aircofan

 

ik kreeg stekker er niet tussen door en heb deze doorgeknipt

 

bij Vw kost de fan een hoop geld

 

ik heb de motor open gemaakt en de koolborstels gereviseerd......waarom.....gewoon om te laten zien dat het WEL kan :mrgreen:

 

ik zal url naar fotos in mijn topic even zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is nog eens een snel antwoord.

Ja voor mij geld: eerst kijken en dan pas roepen, er stonden inderdaad wat topics over dit onderwerp.

Uitleg is zeer verhelderend.

 

Ik ga hem zeker ook demonteren en losdraaien, bij mij draait hij overigens nog goed rond, het enige dat ik heb is een iritant fiepje, net of een lager droog aan het lopen is, blijft constant aanwezig als hij aan word gezet.

Zo te zien op je foto's is er niets gelagerd !

Draait het astapje dat aan de collector is bevestigd in een lager dat op de achterplaat (=TOPIC 1965, dit is de plaat boven de zwarte zijkniptang) is bevestigd > bronzen glijlager of wellicht een kogel/taatslager ??

Zo ja kan ik deze verwijderen , jij hebt het nl. al eens in handen gehad.

Groetjes Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeroen, bedankt voor je reactie

Ik ga de ventilator midden volgende week eruit peuteren ik houd je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Ik ga het gewoon proberen, ik kan een nieuwe krijgen voor € 80,00 hier in de buurt, maar als ik hem kan fixen geeft me dit toch een beter gevoel.

Indien ik het glijlager ook nog kan demonteren draai ikzelf nog een nieuwe, zoniet gewoon invetten en afwachten wat hij doet............

 

Groetjes Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden