Ga naar inhoud

Verschillende prijzen zelfde auto


RoJa

Aanbevolen berichten

Ik zag zojuist een VW Passat staan voor 16000 euro. Bij het googlen van het kenteken zag ik dat deze auto bij Leaseplan vandaan komt en daar te koop stond voor 16700 euro.

 

Dit betekent dat de garage die deze auto nu aanbied korting moet hebben gekregen. Hoeveel korting heeft die handalaar gekregen en wat is realistisch dat ik nog vanaf krijg zonder inruil?

 

Volgens de ANWB koerslijst zou de auto me ca 18000 euro moeten kosten. Is dat niet vreemd dat ie onder de waarde verkocht wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag RoJa,

 

Nee hoort, valt wel mee. Heel simpel: de 16700 is de verkoopprijs die leaseplan ervoor vroeg aan een particulier. Een handelaar betaalt altijd de handelsprijs, immers, hij moet ook wat verdienen toch? Leaseplan probeert sommige auto's (overwegend de nettere) eerst particulier te slijten. Logisch, dan leveren ze meer op, de handel bied immers minder. Wat de handelaar ervoor betaald heeft is lastig te zeggen, dat kan de ene keer voor een vergelijkbare auto meer zijn dan de andere keer. Ik gok dat daar met gemak 2/3 duizend euro tussen zit. Immers, hij wil wat verdienen, moet de auto wellicht nog een beurtje geven, en evt. zelfs nog garantie. Kost ook allemaal geld. Daarnaast moet ie nog wat marge weggeven omdat je toch een "fatsoenlijk" bod wil op je huidige auto (als je die inruilt) of je wilt korting. Lastig te zeggen wat er je nog vanaf kan krijgen. Ik zou kijken waarvoor vergelijkbare auto's (model, uitvoering, bouwjaar, motor, kmstand) te koop staan. Zit deze auto aan de onderkant qua prijsrange, dan zal het wel niet al teveel zijn en alles wat er nog af gaat is meegenomen. Zit deze qua prijs in de middenmoot of hoger, dan moet er toch wel redelijk wat vanaf gaan (vind ik zelf althans), immers, je wil niet teveel betalen toch?

 

Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt een beetje af van de prijsrange van de auto. Redelijk is wat jij redelijk vind. Wat vind ik redelijk: stel de auto's waar jij naar kijkt die vergelijkbaar zijn vind je op gaspedaal.nl voor tussen de 16.000 en de 20.000 euro. De een wat netter dan de ander. als een handelaar voor eentje die jij mooi vind 18.000 mille vraagt, zou ik er tussen de 1000/2000 euro af willen. Issie netjes hoeft er wat minder vanaf, maar is het een auto die er duidelijk gebruikt uitziet (veel putjes/deuken/schaafplekken) dan wat meer. Of het lukt is natuurlijk een tweede. Er is geen gouden regel die zegt" er kan 1000 euro van de prijs af". De ene handelaar heeft 'm (te) duur ingekocht en wil er niet teveel vanaf doen (is niet slim, hoe langer die staat hoe kleiner de kans er nog wat op te verdienen) of om wat voor reden dan ook, de ander wil/kan er wat meer afhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor model is het? 3C? variant? sedan? uitvoering? km's? diesel? bouwjaar?

 

Op het moment zijn de grotere diesels (om even een voorbeeld te geven) geen drol meer waard in de handel. Een (T)FSI blok in een Passat verkoopt als een dolle, maar een diesel in een Passat is oncourant op het moment.

 

Bron : Een maatje die handelt bij VW ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden