Ga naar inhoud
  • 0

Wiellager stuk passat variant v5 4-motion


greeneyes

Vraag

Hallo Medeleden

 

Mijn passat v5 uit 1999 4-motion heeft een wiellager stuk waarschijnlijk aan de voorzijde (rechts)

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en (laten) vervangen?

Hoop dat het een beetje zelf te demonteren is. Iemand die me het lager in de naaf kan persen heb ik misschien

gevonden> iemand enig idee wat zoiets kost COMPLEET en het wiellager? Weet iemand hoe ik daar tegen een mooie prijs aan kan komen? Was er maar een HOW TO dan was het misschien wat makkelijker.

Iemand die me ermee kan helpen of het doet of al eens heeft gedaan? :(

 

Alvast bedankt voor het meedenken

gr mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lager kost zo rond de 80 euro, en het is ongeveer 15 minuten werk om het erin te persen onder een pers.

 

Sommige garagehouders hebben een stuk gereedschap waarmee je het lager er in en uit kunt trekken dmv een serie passende schijven in combinatie met een dikke bout.

 

Werkwijze (uit het hoofd, bij meeste auto's, Passat nooit gedaan);

Centrale bout in homokineet verwijderen (Vaak met een veeltandige rare torx achtige sleutel).

Wiellagerhuis uitbouwen dmv loshalen alle draagarmen.

Naaf uit lager persen.

Seegerring verwijderen.

Lager uit lagerhuis persen. Ondersteun lagerhuis.

Lager in lagerhuis persen. Ondersteun lagerhuis.

Achtergebleven helft van binnenring van naaf afhalen, kan door inzagen met dunne schijf op haakse slijper, of door persen.

Naaf in lager persen. Ondersteun binnenring van lager.

Seegerring plaatsen.

Inbouwen van wiellagerhuis.

Centrale bout aanhalen.

Uitlijnen.

 

Vast wel wat vergeten, maar het is zelf wel goed te doen. Heb het nooit bij een Passat gedaan, maar wel diverse andere auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden