Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe zomer- en winterbanden


boldie74

Vraag

Allen,

 

Morgen heb ik een afsrpaak bij de garage voor een beurt. Omdat mijn huidige banden op z'n eindje lopen, heb ik gelijk nieuwe (zomer)banden laten bestellen (205/55/16 W Michelin Pramacy HP) die er morgen onder zouden gaan. Maar met het huidige weer en behoorlijk wat kilometers voor de boeg de komende weken, wil ik toch ook maar winterbanden aanschaffen en eronder laten zetten.

 

De vraag is nu wat te doen met de zomerbanden (ik heb speciaal W laten bestellen en ik denk niet dat de garage deze nog terug willen nemen of tot het voorjaar willen opslaan)?

 

Ik heb 16" lm-velgen en idem staal, nu kan ik de zomerbanden gelijk op het lm laten zetten en de winterbanden op het staal. Het mooiste is natuurlijk de banden altijd op lichtmetaal te zetten en in het voorjaar de zomerbanden erop te laten zetten.

 

Wat is beter voor de band zelf, gelijk op de velg of de banden zonder velg weg (laten) leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat een service:

 

Vanochtend vroeg naar M de Koning (Capelle) gereden voor een beurt, het verkeer viel niet tegen. Daar aangekomen kwam de servicebus van het bedrijf het parkeer terrein niet op, na een paar vergeefse pogingen werd de bus maar in een parkeervak op staat gezet. Mijn passie zonder problemen in 1 keer erop gereden ondanks dat er dus nieuwe banden onder moesten in 20 cm verse sneeuw. Ik vervolgens naar binnen met de vraag of ze toch nog winterbanden konden leveren (dit was lastig, want ik was natuurlijk niet de enige) en of iemand mij een slinger kon geven naar het metro station.

Samen met een monteur in mijn auto 2 meter rijden en wat denk je, zo vast als een huis.

Monteur: "We pakken mijn auto wel, ik heb winterbanden". Helaas ook zijn verlaagde Ibiza had zich in de sneeuw genesteld en kwam niet weg, ondanks de winterbanden. Wij weer terug naar binnen. Daar stond de eigenaar op het punt te vertrekken en hij zou mij wel even afgooien in zijn Audi A6 Avant quattro. In eerste instantie wilde die ook niet meer van zijn plek, maar na een paar scheppen sneeuw weggehaald te hebben, ging dit natuurlijk zonderproblemen. Tijdens het ritje de eigenaar nog verteld dat ik later die ochtend in ondertrouw zou gaan en dat ik het zeer op prijs stelde dat hij persoonlijk een lift gaf.

 

Aangekomen op het metro station, reden er (nog) geen metro's. De Audi A6 met eigenaar was inmiddels weer vertrokken, dus dan maar terug lopen naar de garage, uiteindelijk met een andere klant naar een ander metro station gebracht waar wel een metro reed.

 

Tijdens de metrorit terug een telefoontje: "goed nieuws, ik heb winterbanden voor u kunnen regelen". De bestelde zomerbanden hoefde ik nu niet aan te schaffen.

 

Vanmiddag met de metro weer terug om mijn auto op te halen, kon niet wachten om te voelen wat een verschil winterbanden maken. Daar aangekomen ligt er een kistje wijn voor mij klaar met een felicitatiekaart erbij, omdat ik in ondertrouw ben gegaan!

 

M. de Koning Hulde! Waar maak je dat nog mee tegenwoordig! :thumb:

 

P.S. En wat een verschil maken winterbanden zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden