Ga naar inhoud
  • 0

RVC en externe videobron, gaat dat wel met een RNS510?


Yur

Vraag

Ik had een B6 met daarin een Pioneer P5700 DVD met klapscherm en digitenne tuner (Hirschmann G2). Dat werkte perfect!

Nu heb ik een CC met een RNS510 en RVC (Rear View Cam). En dus heb ik (niet door de dealer want die wilde daar niet aan meewerken) de digitenne tuner laten overbouwen. Dus een interface, vrijschakeling etc.

 

En nu is het gezeur begonnen. Er zou nog geen interface bestaan die meerdere AV bronnen ondersteunt. Ik moest dus kiezen: of de RVC of TV. Het werd dan maar de TV, in afwachting van het op de markt komen van een interface die meerdere bronnen ondersteunt. Inmiddels werkt na een paar keer achteruit schakelen dat ook niet meer. Ik krijg heel even tv beeld als ik hem in zijn achteruit zet maar dan schakelt hij al snel over naar de gewone PDC. Hij herkent de video input niet meer.... En verder is het zo dat ik inmiddels nog een videobron zou willen aansluiten. Dat zou eenvoudig kunnen op een van de ingangen daarvoor van de Hirschmann, maar ja die wordt voorlopig niet door de RNS herkend. Mooiste zou eigenlijk zijn als ik die 3e av-bron op de RNS zelf zou kunnen inprikken.

 

Uiteraard moet ik nog even terug naar het inbouwstation om te zorgen dat het tv beeld uberhaupt weer zichtbaar wordt.

De combinatie met de RVC kan ik nergens op internet vinden. Ook niet als probleem.

Vraag aan jullie: is dat nou werkelijk zo'n unieke situatie?

 

Verder heb ik het gevoel dat deze materie toch een maatje te groot geworden is voor het inbouwstation. Oftewel hoe nu? Zijn er zaken die andermans shit willen opruimen? Ik vraag me af of de huidige jongens er namelijk uit gaan komen. Ik ben wat teleurgesteld, zoveel moois (en geld) en het is allemaal net niet wat ik wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welk merk interface is gebruikt?

Is de interface via Vag-com of een dealertestkast aangemeld?

Mijn advies zou zijn om deze interface te gebruiken:

 

http://www.kufatec.de/shop/product_info ... asic-.html

 

+ kabelset:

 

http://www.kufatec.de/shop/product_info ... Plus-.html

 

Met deze interface kun je één externe bron aansluiten + je RVC behouden.

 

Veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Als je een originel backupcam hebt (met een aparte interface die gele en groen vakken aangeeft) kan je op je interface voortgaan met TV aansluiting (maar misschien wel alleen origineel VW...) maar mogelijk is het : de schama's daarvoor vindt je in ELSA.

 

Grtz,

 

Dreke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden