Ga naar inhoud

J.Dirks

Members
  • Aantal items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over J.Dirks

Profile Information

  • Plaats
    Emmen

J.Dirks's Achievements

1

Community reputatie

  1. Probleem is verholpen Afgelopen dinsdagavond de auto weggebracht naar de monteur. Vervolgens kreeg ik maar niets te horen en ik heb gisteren dan maar eens contact opgenomen om te vragen hoe en wat. Er werd mij verteld dat er met het uitlezen een storing in de LMM naar boven kwam en het vermoeden bestond dan ook dat dit de boosdoener was. Reparatie door de monteur zou niet eerder dan volgende week kunnen geschieden. Zelf even rondgebeld voor een LMM die op de dag zelf nog af te halen was, maar nergens leverbaar en op z`n vroegst zou ik er dinsdag 1 in huis kunnen hebben. Aangezien ik er niet echt op zat te wachten om het hele weekend nog met een stotterende auto te zitten, heb ik het lokale autorecyclebedrijf maar eens gebeld. Mogelijk hadden ze er wel 1 in 1 van de auto's, maar dan moest ik zelf even kijken. Dus wij die kant op, en na enige tijd zoeken eentje gevonden in een Audi A4. LMM eruit geschroefd en toen terug naar de parkeerplaats om hem er gelijk maar in te zetten. Bleek dat 1 van de 4 bouten in m`n oude LMM doorgedraaid was en deze was dus niet los te krijgen. Daar maar even om hulp gevraagd, maar ook enkel de sensor vervangen bleek geen optie aangezien dat niet ging passen. Volgens 1 van de mannen daar zou het mogelijk moeten zijn om ook de luchtfilterkap uit de Audi A4 te halen en deze over te zetten op m`n Passat. Hierdoor kon het probleem van de doorgedraaide bout vermeden worden. Inmiddels was het 5 uur geweest en werden we vriendelijk verzocht het bedrijf te verlaten... Je loopt daar al snel langer rond dan dat je denkt! Wij in de stotterende auto terug naar huis en daar de boel maar losgedraaid. Bleek dat de nieuwe kap van de luchtfilter nét iets dikker was dan de oude waardoor de 4 klemmetjes net niet leken te passen. Met een beetje doorzetten en wat extra gereedschap hebben we het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om de boel vast te zetten. Met als resultaat...hij loopt weer als een zonnetje :mrgreen: Hetgeen ik nu enkel even mee zit... Op de oude luchtfilterkap zaten van die gleufjes waarmee ik de afdekkap vast kon zetten. Op de nieuwe luchtfilterkap ontbreken deze waardoor ik de afdekkap niet vast kan zetten/klikken. Is dat een probleem? Belangrijkste is in ieder geval dat het probleem verholpen is! Kostenplaatje: Luchtmassameter uit Audi A4: € 25.00 Luchtfilterkap uit Audi A4: € 5.00 Totaal: € 30.00
  2. Snap je helemaal en waardeer de input ook zeker, maar enkel een antwoord 'lijkt op dit of dat' heeft iemand als ik natuurlijk niet zoveel aan. Zoals je zelf al zegt, zijn er meerdere mogelijkheden. Toch denk jij, naast alle andere mogelijkheden, aan een slecht gasklephuis. Hoe/Wat/Waarom? Hydraulische olie in het algemeen gok ik dan... Zit volgens mij maar 1 'tankje' onder de motorkap waar 'Hydraulic oil' oid opstaat. Bestuurderskant, net achter de koplamp. Voor de zekerheid maar even een afbeelding erbij.
  3. Dank jullie wel voor de reacties! Excuses voor mijn late reactie, ik verwachtte een notificatie per mail te krijgen, maar blijkbaar staat dat uitgeschakeld. Dieverbrug is voor mij niet bepaald om de hoek (al is het ook niet aan de andere kant van Nederland) en omdat ik de auto zo min mogelijk wil gebruiken, wacht ik nog heel even af. Een ritje die kant op kan immers altijd nog een keer. Maar dank je wel Barry! Een slecht gasklephuis zou gezien de symptomen inderdaad kunnen Matthijs. Dank je wel voor het meedenken! Echter zijn er naar mijn idee wel meer mogelijke oorzaken aan te wijzen bij deze symptomen en om deze dan maar 'op de gok' te laten vervangen vind ik nou echt niet echt aantrekkelijk klinken. Maar nogmaals...wie ben ik!? Auto's zijn immers mijn ding niet echt, erg vervelend in een situatie zoals deze. Misschien een heel stom iets, maar hoe zit het met zoiets als de hydraulische olie oid? Heb gezien dat die vrij laag staat, echt op het randje. Wil die dus sowieso even bij laten vullen, maar kan een 'tekort' daaraan dergelijke problemen geven? Als ik nu iets heel doms zeg...lach aub niet te hard. Haha!
  4. Beste allemaal, Sinds enkele dagen zit ik met problemen met mijn auto. Al enige maanden had ik het probleem van een stotterende motor wanneer ik laag in de toeren zat en dan gas bijgaf. Erg vervelend. Eigen garage durfde er niets over te zeggen en wilde op de gok dingen gaan vervangen. Daar was ik, logischerwijs, niet zo happig op. Na een tijdje ermee doorgereden te hebben kwam de APK eraan. Zat erover te denken om de auto weg te doen, aangezien ik bang was voor zeer hoge kosten. Mijn vriendin had het hier met een collega van haar over, iemand die behoorlijk wat verstand van auto's heeft, en die werd nieuwsgierig. Hij heeft er naar gekeken en had het vermoeden dat 1 van de cilinders soms niet mee kwam. Hetgeen meerdere oorzaken kon hebben. Er werd mij door hem geadviseerd om de auto naar een kennis van hem te brengen (vakmonteur die wat 'bijklust') en te vragen naar zijn mening. En hem tevens een APK te laten doen om een inschatting van de kosten te krijgen zodat ik wist of het 'de moeite waard was'. Zijn vermoeden van het schokken was dat de bougiekabels aan vervanging toe waren. Verder was er nog iets met de stuurkogel en al met al zou ik voor 225 klaar zijn. Dat dus maar laten doen en blij dat ik was had ik afgelopen donderdag een auto die niet meer stotterde en die gewoon weer APK gekeurd was. De bougiekabels waren dus inderdaad het probleem. Donderdag en vrijdag reed hij als een zonnetje. Echter, op vrijdagavond ging er iets mis. Laat op de avond gingen m`n vriendin en ik even met de auto weg. Ritje van nog geen 5km. Niets aan de hand. Hapje gegeten bij de Mc en toen een ritje van een paar 100m naar de benzinepomp. Tank volgegooid en banden opgepomt als voorbereiding van een rit van 500km in Duitsland die we de volgende dag voor de boeg hadden. Daarna weer terug naar huis (circa 5km) en op de laatste 300/400 meter ineens weer een stotter/schok. En in de laatste bocht voor de parkeertplaats viel ineens de motor uit. Was dus ineens m`n stuurbekrachtiging kwijt (heel vervelend in een bocht), maar gelukkig verder niets gebeurd. Het wegvallen van de stuurbekrachtiging zal ongetwijfeld logisch zijn omdat de motor niet meer draait, maar op het gebied van auto's ben ik echt een complete leek.... Op het display kreeg ik een accu-icoontje in beeld. Na in het boekje te hebben gelezen dat dit mogelijk iets met de getande riem was, even onder de motorkap gekeken. Daar waren geen bijzonderheden te zien. Vervolgens een stukje gaan rijden en ik zat dus weer met een stotterende auto. Echter leek het een andere stotter te zijn dan voorheen. Eerder was het enkel bij bepaalde handelingen ('veel' gas bij lagere toeren), maar nu was er geen logica in te ontdekken. Af en toe ook het gevoel dat de power weg was. Lastig te omschrijven... Maar bij het intrappen van het gaspedaal reageerde de motor gewoon niet. Uitvallen deed hij echter niet meer en ook het accu icoontje kwam niet weer in beeld. Vertrouwde de zaak 0,0 en met de rit van de volgende dag in gedachten, toch maar even gebeld met de persoon die hem APK gekeurd had. Gelukkig konden we direct even langs, maar daar zijn we niets verder mee gekomen. Uitlezen was niet mogelijk (waarom weet ik niet) en verder kon hij zo 123 ook niet bedenken wat het was enzovoorts. We hebben de volgende dag dus maar de gok genomen en zijn op pad gegaan. Tijdens de rit exact hetzelfde als hierboven al beschreven. Zo nu en dan een stotterende auto, maar er was geen logica te ontdekken. Wederom zo nu en dan het gevoel dat er 'iets' uit viel (gaspedaal geen reactie), maar ook momenten dat er gewoon een half uur niets aan de hand was. Eenmaal, in de bebouwde kom, bijna op plaats van bestemming, viel hij weer compleet uit en had ik wederom geen stuurbekrachtiging meer. Gelukkig 'onderweg' naar een rood stoplicht op een recht stuk. Uit laten rollen totaan het stoplicht, tot stilstand laten komen, motor opnieuw gestart en onze weg vervolgd. De terugweg was exact hetzelfde verhaal, al is hij toen niet uitgevallen. Maar wederom het stotteren/schokken en het 'geen-gas-probleem'. Gisteren de auto nog even gebruikt voor een kort ritje, maar wederom hetzelfde (zonder uitval). Zojuist contact gehad met desbetreffende persoon die er op vrijdagavond ook naar gekeken heeft, en met hem een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag. Ik denk dat hij de auto dan meeneemt naar het bedrijf waar hij werkzaam is om hem daar uit te lezen. Eerder kon helaas niet, en ondanks dat hij niet verwacht dat het verergerd of dat hij er ineens helemaal mee ophoudt, voelt het toch niet helemaal lekker. Ik weet nu dus niet zo goed wat ik ermee moet. Heb de auto nagenoeg dagelijks nodig (steeds relatief korte ritjes), maar komend weekend heb ik hem weer nodig voor een rit van zo`n 500km (in Nederland dit keer). Iemand die enig idee heeft hoe en wat? Ik zit echt een beetje met m`n handen in het haar nu. Wil hem eigenlijk niet naar een 'echte garage' brengen omdat die kosten ongetwijfeld hoog uitvallen (enkel het zoeken naar het probleem vermoedelijk al) en daarnaast heb ik bij de monteur, waarmee ik nu een afspraak heb voor volgende week, een veel beter gevoel dan bij menig garagebedrijf. En het geld groeit me nou ook niet bepaald op de rug... Dus ja... Wat nu?
  5. Dank je voor je reactie en het kaartje met mogelijkheden! Misschien een domme vraag hoor (zoals gezegd, een totale leek)... Maar wat is het verschil tussen de apparatuur bij de garage en de Vagcom? Waarom zou een Vagcom wel mogelijk zijn, maar de uitleesapparatuur bij de garage niet?
  6. Er is door de garage inderdaad wel iets gezegd over de mogelijkheid dat er in het verleden een kabeltje van een radio oid niet goed aangesloten was, maar daar bleef het dan ook bij. Bougies zijn bij de grote beurt allemaal vervangen inderdaad. Ga er vanuit dat daar een juist type voor gebruikt is. Ik ben echt een behoorlijke leek op het gebied van auto's. Ik heb er 1, ik rij er 1, betaal ervoor, maar daar houdt het dan ook mee op Haha! Dus zit er nu ook een beetje mee van 'wat moet ik?'.
  7. Okee. Ik hou het in gedachten Wil nog even wat andere reacties afwachten.
  8. Ik zal het in gedachten houden René Vlagtwedde is nog wel enigszins te doen. Maar wat had je zelf in gedachten? Ben je monteur oid? Of gewoon 'hobbyist met verstand van zaken' om het zo maar even te zeggen!?
  9. Was ik inderdaad vergeten te vermelden. Staat inmiddels onder m`n eerste bericht vermeld. 1.6 uit '99
  10. Sinds ongeveer 2 week heb ik ineens, van de een op andere dag, last van een 'hikkende' motor. Zodra ik laag in de toeren (rond de 1500) zit en 'flink' gas bijgeef, schokt de auto wat. Geef ik wat rustiger gas, en kom ik eenmaal boven de 2000 toeren, dan is er niets aan de hand en kan ik doen wat ik wil zeg maar. Ook wanneer de motor draait bij stilstand, in z`n vrij, hikt hij af en toe (paar x per minuut). Aangezien ik net een grote beurt had laten doen, waar verder niet echt bijzonderheden waren, gelijk maar terug naar de garage. Even gereden met een monteur en zijn gedachte was dat er 'af en toe een cilinder niet meekomt'. Nou had hij ook wel gezegd dat ik wellicht wat later moest schakelen dan dat ik gewend was, zodat het probleem zich niet voordoet. Maar volgens hem is het alsnog niet goed dat de motor 'flink gas laag in de toeren' niet kan hebben. Hij had me in eerste instantie geadviseerd om te kijken of het ook erger zou worden, daar een daadwerkelijke oorzaak niet meteen duidelijk was. Toen even contact opgenomen met een kennis van me met verstand van zaken, en die raadde me aan het hele brandstofsysteem even te reinigen met zo`n flesje van dat spul wat daarvoor bedoeld is. Dus dat gedaan, maar zonder resultaat. De problemen bleven hetzelfde. Naar aanleiding daarvan een afspraak gemaakt bij de garage (vandaag) zodat ze er echt even in konden duiken. Hele dag zonder auto gezeten, maar wederom zonder resultaat. Hetgeen er aan mij gemeld wordt, en tevens hetgeen er op papier stond was: "Diverse onderdelen gecontroleerd/doorgemeten i.v.m. klacht: motor hikt soms. Geen afwijkingen gevonden. We wilden een proefrit maken met de aangesloten testkast zodat we konden zien wel signaal er wegvalt op het moment van het hikken van de motor. Dat gedeelte van de computer konden wij niet uitlezen, oorzaak daarvan onbekend. Waarschijnlijk wordt de klacht veroorzaakt door een minder wordende bobine. Even om uitleg gevraagd waarom er niets uitgelezen kon worden. Het schijnt dat het model wat ik heb precies het overgangsmodel is tussen oude computers en de nieuwe versie. Apparatuur bij de garage is beste materiaal momenteel verkrijgbaar, dus dat is het hem niet. Bij een eerdere foutmelding kon de boel ook gewoon uitgelezen worden, maar dat is dus nu op de een of andere manier niet mogelijk. Nu is eigenlijk mijn vraag wat te doen!? Garage kan niet met zekerheid zeggen waar het probleem zit, en het vervangen van het bobine zou dus een gok zijn. Alvast bedankt voor jullie input! Edit: Wellicht nog handig om te vermelden, gaat om een 1.6 uit '99.
  11. Denk dat de keuze inmiddels gemaakt is; - winterbanden op mijn huidige velgen. Waarom? Omdat me inmiddels wel duidelijk wordt dat ik eigenlijk de auto gelijk zou moeten verlagen indien ik grotere velgen wil. Tenminste, als je het gelijk goed wil doen. Momenteel is het budget daar gewoon niet naar, dus dan moet je keuzes maken. Winterbanden is het enige wat momenteel echt noodzaak is, ivm Duitsland, dus dan laat ik de nieuwe velgen even achterwege. Leg ik dat geld mooi opzij om het in de toekomst 'gelijk goed te doen' Bedankt voor jullie hulp!
  12. Voorstellen was inmiddels al gebeurd Ik zocht al naar een gedeelte waar ik me voor kon stellen, maar kon deze in eerste instantie niet vinden. Fijn om te horen dat ik eigenlijk zonder enig probleem over kan naar grotere wielen. Ik ben echter wel benieuwd wat het wel/niet verlagen te maken heeft met de grootte van de velg. Waarom 'kan' je bijvoorbeeld geen 17" onder een onverlaagde auto zetten en onder een verlaagde juist wel. Klinkt een beetje als de omgekeerde wereld als ik eerlijk ben Ik zal er zeker op letten. Vroeg me al af waar dat getal voor stond en welke waarde ik aan moest houden, maar daar heb ik inmiddels dus een antwoord op. Bedankt. Ik las overigens ergens dat je een 5mm van de standaard waarde af 'mocht' wijken, dan zou ik moeten zoeken tussen de 40 en de 50. Klopt dat? Als hier al wordt gezegd dat 17" onder een niet verlaagde auto niet mooi is, dan lijkt 18" me helemaal niet verstandig. Toch bedankt voor het aanbod.
  13. Beste mede Passat eigenaren, sinds een dikke 2 maand ben ik in het trotse bezit van een Passat 1.6 uit '99. Gekocht met 15" velgen en zomerbanden, maar momenteel ben ik me een beetje aan het oriënteren ivm de aanschaf van winterbanden daar ik regelmatig naar Duitsland moet en de regels daar nou eenmaal wat anders liggen dan hier in Nederland. Bij aanschaf was ik al niet helemaal te spreken over de velgen die eronder lagen, dus ook op dat gebied wil ik gelijk naar wat nieuws kijken. Nu dacht ik dat het allemaal niet zo moeilijk zou zijn, maar vanwege het gigantische aanbod en de enorme hoeveelheid mogelijkheden (zowel kwa velg als band) raak ik de weg een beetje kwijt. Meerdere mensen hebben mij al aangeraden om er wat grotere velgen onder te gooien ipv ook te kijken naar 15" velg + winterband. Maar kan dit zomaar? Kan ik er zomaar een 16/17" velg onder (laten) zetten zonder enig probleem? En hoe zit het dan met een bijbehorende band? En wat zijn hier de eventuele gevolgen van (verbruik/snelheid/enzovoorts)? Zijn er nog specifieke dingen waar ik verder op moet letten? Momenteel zitten er dus 15" velgen onder en op de banden staat 195/65 R15. In mijn zoektocht ben ik inmiddels al als een blok gevallen voor zwarte velgen t.o.v. zilver. Wat hebben jullie onder je Passat zitten kwa velg/band? Wat ideetjes zijn meer dan welkom Wellicht handig om tevens het budget te vermelden... Rond de 600 euro max Foto in de huidige staat: Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden