RST
Members+-
Aantal items
20 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Over RST
Profile Information
-
Plaats
Amstenrade
-
Naam
Steger
Recente bezoekers van dit profiel
De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.
RST's Achievements
0
Community reputatie
-
Heren, Afgelopen dag veel gelezen over de problemen met slijtage aan de meenemer van de oliepomp. Ik wil het zeskante jasje vervangen bij mijn 2.0 tdi CBAB. Heeft iemand een how to of tips waar ik op moet letten. Bvd
-
Time Indication: 0 Date: 2019.11.21 Time: 04:52:44 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Voltage: 11.48 V Pressure: 0 mbar Pressure: 0 mbar (no units): 0.0 Temperature: 9.9°C
-
P2016 - 000 - Short to Ground - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 334735 km Time Indication: 0 Date: 2019.11.19 Time: 06:16:34 008852 - Fuel Pressure Regulator Valve (N276) P2294 - 000 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 334735 km Time Indication: 0 Date: 2019.11.19 Time: 06:20:03 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Voltage: 12.31 V Pressure: 8.0 bar Inj. Quantity: 0.0 mg/str Lambda: 0.0 % Lambda: 7.1 % 000387 - Fuel Temp. Sensor A (G81) P0183 - 000 - Open or Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 334735 km Time Indication: 0 Date: 2019.11.19 Time: 06:20:03 009298 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor P2452 - 000 - Elect. Malfunction - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Reset counter: 255 Mileage: 334735 km
-
6 Faults Found: 000144 - Valve for Fuel Metering (N290) P0090 - 000 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 3 Reset counter: 255 Mileage: 334735 km Time Indication: 0 Date: 2019.11.19 Time: 06:05:31 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Voltage: 11.70 V Pressure: 0.0 bar Inj. Quantity: 0.0 mg/str Lambda: 30.8 % Lambda: 10.3 % 000069 - Boost Pressure Control Valve/Solenoid (Bank 1) P0045 - 000 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 334735 km Time Indication: 0 Date: 2019.11.19 Time: 06:16:34 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Load: 9.8 % Lambda: 15.8 % Absolute Pres.: 989.4 mbar Temperature: 7.2°C 008214 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
-
Op de stekker van het brandstofventiel meet ik 12v. Het uitlezen vanmorgen geeft de volgende resultaten. De foutcodes zijn ontstaan nadat ik de connectoren los heb gehad om ze door te meten.
-
Opvoerpomp vervangen, en systeem via vcds aangestuurd (Vol laten lopen). Pomp werkt mooi, auto start (draait rond) maar slaat niet aan.
-
Nee ik heb geen alarm. Maar dus bij een te laag voltage blokkeert het brandstofventiel? Kan dit het zoemende geluid veroorzaken? De accu is nieuw en volledig opgeladen.
-
Zucht, auto slaat nog steeds niet aan. Opvoerpomp heb ik vervangen aangezien ik deze niet meer met de vcds kreeg aangestuurd. Brandstofsysteem vervolgens met vcds volgepompt. Vol goede hoop auto start maar slaat niet aan. Auto nog een keer uitgelezen met als resultaat een fout bij de connectoren die ik los heb gehad om door te meten. (Geeft een los gehaalde connector altijd een foutmelding?) Enige wat ik nu nog bemerk is dat het brandstofventiel op de hogedrukpomp, een elektrisch zoemend geluid geeft. Kan iemand mij nog op weg of helpen iemand ervaring met het brandstofventiel.
-
Goeie opmerking, de auto start wel maar slaat niet aan. Slangen van de brandstoffilter heb ik losgetrokken maar geeft geen druppel op contact of bij starten. Het is idd een commonrail, het starten met remmenreiniger wordt me sterk afgeraden. Pomp maakt trouwens gelemaal geen geluid, z3lfs niet met een paar keer op contact zetten waardoor de opvoerpomp aan zou moeten slaan.
-
Hebben de fout gewist, vervolgens proberen te starten (zonder succes) vervolgens weer uitgelezen en de zelfde fout kwam naar voren. Voorgaande heeft wel plaatsgevonden met een nieuwe accu die door de start pogingen bijna leeg was. Accu aan de druppellader en met volle accu weer een startpoging zonder resultaat. Is mijn gedachtegang m.b.t. de opvoerpomp onlogisch?
-
Heb een kennis die hem laatst met vcds heeft uitgelezen. VCDS Self-Diagnosis Log Monday,18,November,2019,19:52:34:39744 Page 2 VIN: WVWZZZ3CZ8E220813 License Plate: Address 01: Engine (CBA) Labels: 03L-906-022-CBA.clb Part No SW: 03L 906 022 CL HW: 03L 907 309 Component: R4 2,0L EDC G001AG 6222 Revision: --H01--- Serial number: VWZCZ000000000 Coding: 0000078 Shop #: WSC 00070 000 00000 VCID: 71EE0E8668325AC916-8024 1 Fault Found: 000144 - Valve for Fuel Metering (N290) P0090 - 000 - Open Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 255 Mileage: 334735 km Time Indication: 0 Date: 2019.10.18 Time: 03:24:26 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Voltage: 10.79 V Pressure: 0.0 bar Inj. Quantity: 0.0 mg/str Lambda: 33.1 % Lambda: 11.0 % Readiness: 0 0 0 0 1 Of bedoel je bepaalde waarden controleren met vcds aangesloten
-
Wat was voor jou de aanleiding om hem te vervangen lonnebol
-
Vraagje, Moet een opvoerpomp altijd in werking treden of is dit alleen beneden een bepaald brandstofpeil? Heb de toevoerslag losgetrokken naar de brandstoffilter losgetrokken maar er komt op contact en bij starten geen diesel.
-
Zekeringkast in motorruimte en spanning op sensoren door gemeten, alles krijgt gewoon netjes voeding. Onder parafaan gekeken (ruitwisseram in het midden komt niet los) alles is droog zo te zien. Startmotor loopt netjes dus verwacht ook hier geen problemen met de electronica. Kunnen storing ook ontstaan door een probleem in de brandstoftoevoer of zijn dergelijke storingen altijd op zichzelf staand. Bijvoorbeeld een startmotor die langer spanning vraagt omdat de auto niet aanslaat en hier door een spanningsdip richting de ECU veroorzaakt? Zo ook het brandstofventiel met de storing open circuit. De sensor van het ventiel heb ik doorgemeten en krijg 12v.