Ga naar inhoud

TinusM1984

Members
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

2 Neutral

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Middelburg
  • Naam
    Martin
  1. klopt Jaap... dat krijg je er van als iemand ie er geen kennis van heeft een term probeert te onthouden en het hier te delen haha. is inderdaad de nokkenas die ook vervangen is... krukas... hoor mij dan
  2. Goedenavond, Ben ik weer. Problemen zijn inmiddels opgelost. Klepstoter van 3de cilinder was kapot (deuk in en gaatjes) en de krukas was daardoor ook bij die klepstoter afgesleten. Zitten nu klepstoters in van een wagen met roetfilter (die zijn harder) en een andere krukas nokkenas... kost wat maar dan heb je ook wat... de wagen rijdt echt weer super lekker. De wagen "bokt" ook niet meer in lage toeren, rijdt weer als een koning me is happy
  3. Ik heb daar niet zoveel ervaring mee maar het is een 1.9 TDI van 2006. kan het zijn dat dit ACBKCX0 het volledige type is en dan BKC als motortype?
  4. oke bedankt sam!, neem ik zeker mee als mogelijk issue. nog andere suggesties/ervaringen iemand?
  5. Goedemorgen, Ik heb sinds enige tijd een raar bijgeluid in de motor, alsof er 1 cilinder niet goed loopt ofzo. De motor maakt een hoop extra lawaai (heb geprobeerd dit op te nemen, https://youtu.be/kTPbSzWYwcA ) Dit bijgeluid is niet altijd, stoppen en starten van de motor verhelpt het probleem niet. Als ik bijvoorbeeld getanked heb en daarna de motor start kan het zomaar zijn dat het geluid er weer is. Tevens heb ik last van "wolken" uit de uitlaat... vooral goed te zien in het donker als er iemand achter me rijdt. Ik denk niet dat het kwaad kan maar ik vermeld het er maar even bij Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Heb voor vrijdag afspraak staan bij de garage. Moet sowieso nog slang vervangen worden van het remsysteem, zit scheurtje in waardoor vacuum niet goed werkt. (heb ik me laten vertellen). Vanwege de rookpluim, waarvan ik denk/dacht dat deze blauw van kleur was, en het geluid van de motor wil hij de turbo controleren. Ik heb overigens nooit last van vermogensverlies. alvast hartelijk dank groeten, Martin
  6. zo, ben ik weer... hierbij een snelle update Gisteren iemand op bezoek gehad die me alles kon vertellen over "blauwe diesel". Blauwe diesel komt van https://futurefuels.nl/ en op de pagina https://futurefuels.nl/blauwe-diesel/blauwe-diesel-particulieren/ staan alle voordelen genoemd. In principe kan iedere diesel de B10 tm B50 aan. De B100 moet je even kijken of je motor de EN15940 diesel aan kan Samenstelling Fossielvrij CO2-reductie (WTW) Normering B100 100% 89% EN15940 B50 50% 45% EN590 B40 40% 36% EN590 B30 30% 27% EN590 qua prijzen zit blauwe diesel, B100, ongeveer 25 cent de liter hoger dan de reguliere diesel, maar dat is NU en kan morgen weer veranderen omdat de prijs van blauwe diesel niet afhankelijk is van de prijs van normale diesel. Er is geen andere blauwe diesel in de zomer of winter omdat deze blauwe diesel altijd tot -42 geschikt is. (gisteren geleerd dat bij normale diesel je 3 varianten hebt, zomerdiesel wat bevriest bij 0 graden, herfstdiesel wat bij -6 bevriest en dan winterdiesel wat tot -20 ofzo kan) Ik heb het zelf nog niet getanked maar ga dat in komende periode zeker een keer doen als ik een keer in Terneuzen moet zijn. (enige tankpunt in Zeeland tot op heden, ze zijn wel aan het kijken voor meer punten, Goes bijvoorbeeld) groeten, Martin
  7. Dank je, Deze kende ik nog niet. Volgens de site van Shell is dit toe te passen in "zware" dieselmotoren... jullie gebruiken dit ook voor luxe wagens? Ook deze is slechts beperkt beschikbaar in Zeeland zo te zien. @ Barry, een B6 3C my bad.
  8. Goedemiddag, Ik kwam zojuist de term "blauwe diesel" tegen (https://tamoil.nl/producten/diesel/blauwe-diesel). Nu staat er in dat artikel dat ik het beste even kan nagaan of de motor er voor geschikt is. Nu is mijn vraag, hebben je hier een idee of dit mogelijk is om te gebruiken? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen met deze "groene" blauwe diesel? Dit bedoel ik dan in: kosten, rijeigenschappen, verbruik, etc alvast dank! groeten, Martin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden